Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Verhaal van abbes komt erg overeen met ons. Ik heb ook geen mug binnen gezien in onze Kyte. Gaten in de slaapcabine kon ik ook niet vinden.... na de opmerking over de muggen te hebben gemaakt mocht ik er naar zoeken!De prijsverhoging is behoorlijk! Als ik dit jaar de zelfde overweging als vorig jaar zou moeten maken dan zou het hem niet zijn geworden.Kwa ruimte is de Kyte echt goed (ben zelf 1,97m). Wellicht zijn de grotere Cabanons een optie? Ik zou de Chamonix eens gaan bekijken. Bij de Mercury die wij hadden was de luifel vrij krap kwa hoogte.Voor wat betreft snelheid: Ik kon de Mercury met voortent in 30 minuten opzetten (2 personen). Zeker met mijn lengte had je voordelen bij het opzetten van de Cabanon.De Kyte is sneller, maar inclusief het neerleggen van beschermende folie voor het grondzeil scheelt het 15 tot 30 minuten. Je kunt je afvragen of dit heel erg is. Hangt ook erg af van de manier waarop je kampeert. Bedenk in het verlengde hiervan wel na over het formaat... een Cabanon past niet op iedere plek. We liepen hier vrij vaak tegenaan bij reserveren....we hadden incl.de scheerlijnen van de zonneluifel 11m nodig!De Cabanon is wel modulair. Evt.met de luxe luifel heb je aardig wat mogelijkheden en sta je vlot voor een overnachting. 5 min ga je ook met de Kyte niet halen!
Wat ik wel groot voordeel ook vind van de kyte is dat de bagage ruimte giga is.Ik denk dat daar maar weinig concurrentie in is.Wat is jou ervaring daarin GJT?
Ik ben zelf 1,97 en ook 'aan het gewicht'.Wij hebben hiervoor een HK Flyer gehad. gr,Marcel
Ik had met de Cabanon in combinatie met de grote disselbak al weinig te klagen. Voordeel van de Kyte is de toegankelijkheid van je bagage en het feit dat je het niet te verplaatsen hoeft. Er is idd ook meer ruimte. We pakken alles een stuk 'luchtiger' in.Ik heb precies dezelfde lengte maar moest behoorlijk krom om onder de luifel (opgezet als voortent) van de Flyer te komen.
Een buk klapper zal het niet worden. Mijn vrouw weet dan dat zij alles uit de klapper mag halen en dat ik blijf zitten. Een bukkend bestaan is funest voor mijn rug dus dat gaan we niet doen. Nee, vooralsnog lijkt de Chamonix de best papieren te hebben, maar wij orienteren rustig verder. En wellicht weet mijn advocaat mijn werkgever zo'n oprotpremie te ontfrutselen dat het een Kyte kan worden
Vandaag met het gezin in de auto en op weg naar Aart Kok in Heemstede. Eigenlijk vooral voor de Livingstone met het grote bed.... Daar blijkt echter wel een ontwerpfoutje cq denkfoutje in te zitten.... De beduitbreiding zit precies daar waar er stahoogte is, dus ik kan wel liggen maar nergens meer staan in de klapper.Grote verrassing was de Combi Camp Valley. Een bed van 220 x 160 en voldoende stahoogte in de voortent. Alleen in het deel met de vaste bodem kan ik net niet staan, maar moet mijn hoofd een beeje buigen en dat is niet echt een probleem. En wat is zo'n CCV ontzettend snel uitgeklapt... We zijn allebei stiekem een beetje verliefd.Ik vind alleen niet zoveel info terug over de Valley, maar wel over de Country. Zijn er leden met hands om ervaring met de Valley?