Gewoon afborstelen voor het invouwen? Bij mij blijft het grondzeil zitten als je inklapt. Hoewel het grotendeels vies-op-vies inklapt komt er altijd wel ergens tentdoek (precies ja, dat naturel katoenen doek....) op of tegen het grondzeil te liggen.
Vreemd genoeg is het grondzeil bij mij ook altijd nat en vies als ik er niets onder leg. Even met een borstel door deze natte drap heen en dan inklappen geeft mij na een keer of 10 een camouflage Kyte.
Helaas komt het bij mij alleen in NL voor dat ik op een gemaaid gazonnetje kom te staan. In Franrijk heb ik de wagen al eens in de modder (rivierklei) gezet na een week regen op die plek. Modder en grind zijn echt funest voor de levensduur van het grondzeil en de wagen als geheel. De boel netjes houden heeft bij mijn vorige wagen een behoorlijke verkoopwaarde opgeleverd.
Vaak is er smorgens geen tijd om een uur op een droog grondzeil te wachten, halverwege het inklappen. Ook een half uur soppen met een doekje is niet erg handig en als je ergens een week hebt gestaan is de boel lastig schoon te krijgen.
Ik kies er daarom voor WEL plasticfolie en/of worteldoek te gebruiken (afhankelijk van ondergrond). Het grondzeil is dan direct schoon en vrijwel droog. Worteldoel kan natuurlijk jaren mee.
Ieder zijn ding...
Ps. Over de milieubelasting zou ik een hele discussie kunnen starten maar dat wordt
Ik stook 900-950m3 gas per jaar, gebruik minder dan 2000 kwh en scheid bijkant iedere denkbare fractie afval gedurende het rest van het jaar. Compenseert dat?