Afneembare Trekhaak

Gestart door superkoe32, april 02, 2013, 03:30:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

MJB

Citaat van: jellejawa op april 03, 2013, 06:24:34 AM
Voor mensen die bang zijn voor vieze handen. En errug duur neem ik aan. Trekhaak voor een BMW is toch al erg prijzig.

Tsja, of ik wel of niet vieze handen wil hebben is mijn zaak en of ik daar bang voor ben ga ik hier niet benoemen.

De kosten zitten voor een flink deel in de montage (met name de elektronica), en die zijn niet echt afhankelijk van het type haak wat je laat plaatsen.

Swede

wat hier in dit topic nog niet genoemd is;  veel auto's met parkeer sensoren zijn alleen geschikt voor afneembare trekhaken.

Zodra bij mij de trekhaak bevestigd is worden de sensoren achter uitgeschakeld. (Peug 5008)

Dus hier moet je even rekening mee houden met de keus tussen een vaste of afneembare trekhaak.
live life outdoors

Ccindy

Citaat van: Swede op april 03, 2013, 11:25:34 AM
wat hier in dit topic nog niet genoemd is;  veel auto's met parkeer sensoren zijn alleen geschikt voor afneembare trekhaken.

Zodra bij mij de trekhaak bevestigd is worden de sensoren achter uitgeschakeld. (Peug 5008)

Dus hier moet je even rekening mee houden met de keus tussen een vaste of afneembare trekhaak.

Dat is bij ons ook de reden dat er een afneembare trekhaak is geplaatst. De sensoren worden echter niet uitgeschakeld als de trekhaak is bevestigd; die doen het gewoon en reageren helemaal niet op de trekhaak. Volgende keer dus gewoon een vaste hier.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

TallGuy212

Klopt, was ook de reden dat ik een afneembare trekhaak kreeg op mijn Superb... Zit er alleen altijd onder en hij kan zichzelf nog steeds achteruit inparkeren. Hangt denk ik wel van type / merk auto af.

superkoe32

Wij hebben inderdaad parkeersensoren die uit gaan op het moment dat de trekhaak erop zit..Super handig dus :)

Ccindy

@TallGuy: hier ook een Skoda (Octavia). Die wordt in het najaar vervangen voor de nieuwe Octavia, al wilde ik eerst een Superb, toen de nieuwe Octavia nog niet gepresenteerd was. Maar wordt dus gewoon een vaste trekhaak.

<< Sent from my iPad using Tapatalk >>

Yella

Citaat van: MJB op april 03, 2013, 08:02:33 AM
Tsja, of ik wel of niet vieze handen wil hebben is mijn zaak en of ik daar bang voor ben ga ik hier niet benoemen.

De kosten zitten voor een flink deel in de montage (met name de elektronica), en die zijn niet echt afhankelijk van het type haak wat je laat plaatsen.
Prijzen voor montage van de electronica lijken me niet te verschillen voor vaste of afneembare trekhaak. Maar voor onze C4 zat er ca. 400 euro prijsverschil in vast of afneembaar. Dus best pittig. Maar dit kan per merk natuurlijk verschillen. Maar ik weet nog goed dat een voormalig werkgever geen trekhaak onder zijn 7 serie wilde vanwege de prijs van rond de 1500 eu.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ff

Let bij een afneembare trekhaak goed op het vastzetten ervan.
Mijn vader heeft een kunststof handvat met daarin een metalen tandring en die is ooit te strak aangedraaid.
Het is nu dus niet meer mogelijk om deze te verwijderen omdat het ringetje los van het handvat is geraakt.

rolfb

Al jaren een afneembare trekhaak, die wel geteld er 1x is afgehaald (hij kan er inderdaad af...)
Voor de VW hadden wij een flinke caravan (1600 kg) en nog nooit een rammel, kraak of iets gehoord.

falcon

Citaat van: Swede op april 03, 2013, 11:25:34 AM

als je een voertuigspecifieke verlichtingskabel gemonteerd hebt bij je trekhaak zou het zo moeten zijn dat de parkeersensoren pas uitgeschakeld worden als er daadwerkelijk een stekker (en dus een aanhanger/fietsenrek) in de stekkerdoos geplaatst wordt. Dan kan de haak dus rustig blijven zitten en piept 'ie toch bij achteruitrijden zonder aanhanger...

Yella

Citaat van: falcon op april 03, 2013, 09:50:51 PM
als je een voertuigspecifieke verlichtingskabel gemonteerd hebt bij je trekhaak zou het zo moeten zijn dat de parkeersensoren pas uitgeschakeld worden als er daadwerkelijk een stekker (en dus een aanhanger/fietsenrek) in de stekkerdoos geplaatst wordt. Dan kan de haak dus rustig blijven zitten en piept 'ie toch bij achteruitrijden zonder aanhanger...
Zo werkt dat bij onze C4 inderdaad. Krijg dan ook de melding op het display dat de sensoren zijn uitgeschakeld. Het gekke is overigens dat als alleen de verloopstekker van Jaeger naar Multicon er in zit, de sensoren niet worden uitgeschakeld. Het systeem is dus vrij intelligent.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

vdirk

Je moet wel rekening houden met je rode rembreekkabel! Die mag je niet vasthaken aan de trekhaak door middel van zo'n ijzeren opzetstuk. Deze dient vast aan de auto gemaakt te worden (er zit vaak ergens een ringetje/gaatje waar je hem aan kunt vast klikken).
To klap or not to klap, that is not a question!

Ccindy

Citaat van: vdirk op april 05, 2013, 05:56:16 PM
Je moet wel rekening houden met je rode rembreekkabel! Die mag je niet vasthaken aan de trekhaak door middel van zo'n ijzeren opzetstuk. Deze dient vast aan de auto gemaakt te worden (er zit vaak ergens een ringetje/gaatje waar je hem aan kunt vast klikken).

Is dat zo? Wij zijn nl. bij het ophalen van de vouwwagen tot de ontdekking gekomen dat er geen sleepoog onder de auto zit. Wel eentje die je kunt indraaien onder de bumper aan de rechterkant (op de plek waar je ook een tweede uitlaat zou kunnen laten bevestigen), maar dat kan ook niet voor de losbreekreminrichting, want dat is veel te schuin vanaf de dissel (als de kabel al lang genoeg zou zijn). Dus ik wilde morgen zo'n speciaal opzetstuk halen voor de trekhaak, om hem daaraan te bevestigen. Volgende week zaterdag de tempo-100 keuring, dus dan moet het wel goed zijn...

ff

TallGuy212

Pffffffff informatief maar niet erg leesbaar geschreven... Maar eens op speurtocht onder de auto!