gaslamp: vervangen kousje

Gestart door Mieke, april 14, 2013, 09:25:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mieke

Na meer dan 10 jaar gebruik is het kousje van onze gaslamp stuk. Kousjes hebben we nog in voorraad dus ook wel 10 jaar oud maar...de gebruiksaanwijzingen niet meer en ons geheugen laat ons ook in de steek  ::)  We hebben er beide een hele tijd naar zitten staren en even op het internet zitten zoeken hoe het nu weer moet maar we zijn niet zeker van ons stuk.  Hoe we het kousje er moeten overdoen is ons duidelijk maar hoe we het moeten tot zijn vorm laten branden weten we niet juist meer. Gas er laten doorstromen en dan aansteken of....?
Is er iemand die het ons kan uitleggen? Ik zocht op YOUTUBE naar een filmpje maar dat vond ik nu net niet.
Het is een gaslamp zonder Piezzo ontsteking, dus echt een oud type.

GJT

Na monteren even met een lucifer of lange aansteker in de brand steken en volledig laten verbranden.

Ps. Je hebt er erg lang mee gedaan! Bij ons vaak 1 a 2 seizoenen. Originele kousjes blijven het beste is mij ervaring.

Mieke

OK dus gewoon laten branden zonder het gas open te draaien?

C5CCV

Volgens het filmpje in het begin zonder gas laten branden...............ennuuh, iets beter zoeken helpt wel :J   ;)

Primus Lanterns

GJT

Idd, eerst het kousje helemaal laten branden zonder gas, pas daarna ontsteken. Wij doen na het eerste branden het glaasje er al over. Pas daarna laten we hem met gas laten branden.

peter123456

Citaat van: nunogconway op april 14, 2013, 10:10:24 PM
Volgens het filmpje in het begin zonder gas laten branden...............ennuuh, iets beter zoeken helpt wel :J   ;)

Primus Lanterns

I: luisteren!! I:
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Mieke

Super bedankt!

PS: Iets beters zoeken? ik zou niet weten waarom er is gewoon niets beters  ;)

C5CCV