'Rendement' van het klapweekeind

Gestart door Frankie, mei 13, 2013, 04:01:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

sannie75

Citaat van: papajur op mei 14, 2013, 12:49:50 AM

Ik zat eigenlijk nog te denken aan zo'n gps enkelband.(3x) misschien kan Göran mij daaraan helpen?

:# ik zal de vraag doorspelen  :#

danny060473

Ondanks dat we er niet waren, lees ik toch een paar goede tips. Bedankt

Kien

Tja, Rood-Master, dat kan ik me voorstellen... Ik denk dat we allemaal blij zijn als we goed en droog kunnen inklappen... O0

Appeltje

Geraspte kaas op de pannenkoeken in plaats van plakken. :J
De verlengde stoffer van jari, die werd direct in de praktijk gebracht.
We hebben ervaringen gehoord dat worteldoek onder het grondzeil echt prima werkt. Wij twijfelden daar nog over.
De lampionnetjes aan de luifel, erg leuk! Daar gaan we ook naar op zoek.
Dat een nacht(geo)cache erg leuk is (we hebben tot diep in de nacht in het bos gelopen).
Dat het campingleven 's ochtends toch een uurtje of 2 eerder begint dan wij in het weekend gewend zijn...  :H
"Home is where the Holtkamper is"

jackodb

De opklapbare tafel. Op zich niet zo bijzonder, maar ik had ze nog niet gezien, waarbij in de tafel nog 2 losse (kinder)bankjes zaten.

Ccindy

Citaat van: Appeltje op mei 16, 2013, 06:04:15 PM
We hebben ervaringen gehoord dat worteldoek onder het grondzeil echt prima werkt. Wij twijfelden daar nog over.

De lampionnetjes aan de luifel, erg leuk! Daar gaan we ook naar op zoek.

Wij hadden in de meivakantie in Luxemburg worteldoek onder het kuipzeil, maar ik had er net zo goed niks onder kunnen leggen. Het kuipzeil zat vol met klei, was er gewoon doorheen gekomen na de regenbuien. Dus het ene worteldoek is duidelijk anders dan het andere.   :?

Vandaag bij IKEA lampionnen op zonne-energie gezien. Zowel losse grotere als een snoer met meerdere kleintjes. Erg leuk!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

sannie75

De lampionnetjes op zonne energie die ik aan de luifel had hangen zijn nog geen 3 euro bij de action...

TallGuy212

Wij hebben worteldoek gekocht bij de Vrijbuiter. Na de nodige regen was het grondzeil nog mooi schoon. Nu stonden wij op gras dus ook het worteldoek was nog mooi schoon.

Appeltje

@sannie75 Jij had 3 grote hangen toch? Bij 'ons' op veld 4 was het een slinger met van die kleine bolletjes, die bedoel ik. Maar die grote zien er ook gezellig uit hoor  ;)

@Ccindy Ik moet toch maar weer eens naar Ikea blijkbaar O0 (ook direct kijken voor leds bij de keuken)
"Home is where the Holtkamper is"

leeuw

Rendement omgezet in actie en een nagenoeg ongebruikte Coleman Nortstar via mp op de kop getikt.
Nu nog even de brandstof. Als ik het goed herinner kan er ook gewoon wasbenzine in toch. Of iemand nog een goede tip

nikkel1964

Da's een mooie aanschaf! Zoals gezegd, ik heb er ook net één en ben er reuze enthousiast over. Zie ook even mijn bericht van een paar dagen terug in dit topic over de kunststof transportkist. Ik heb er één besteld, voor 22 euro komen ze 'm helemaal vanuit de USA naar mijn huis brengen.

Coleman fuel schijnt een keer extra geraffineerde wasbenzine te zijn (er lopen allerlei topics hierover op het internet), maar wasbenzine is tov euro 95 al zo schoon dat je dat zonder problemen schijnt te kunnen gebruiken (<- geen eigen ervaring dus!!). De lamp brandt ook op euro 95, maar dat geeft op de langere duur vuiligheid in de lamp, door alle toegevoegde zaken en zeker als de brandstof een wintertje in de garage stond te wachten op gebruik.

leeuw

Transportkist idd via jou melding al bekeken. Wellicht iets voor de toekomst.
Ga nu eerst proberen met wasbenzine, die is op voorraad en hen dat volgens mij in actie gezien bij Muis bij het klapweekend.

Theu

Voor ons was de tip van het weekend het worteldoek.  :J Ben ook al op zoek geweest alleen ze hebben geen doek in de goede maat  :O. 6 x 8 mtr  :K
Waarschijnlijk worden het 2 stukken van 6 x 4 mtr.
Ook de stoffer met lange stok van Jari krijgt bij ons navolging.
Het is ook leuk om te lezen dat er medeklappers zijn die ideeën van ons gaan gebruiken. Zoals de rookmelder en verlichting aan de tentstokken en de kinderstoelen.
Dit allemaal onder het mom van beter goed gepikt dan slecht verzonnen.  I:

Groet Mattheu.
@ Boraxx; Die van veld 4.  ;)

leeuw

Worteldoek is ook bij tuincentra te koop op breedte twee meter. Hebben er gewoon twee van 3,5 bij 2 meter. Nog geen 15 euro

Kien

Citaat van: flyer op mei 13, 2013, 11:45:19 PM
Met welke goede tip zal ik een beginnen, het waren er zoveel,
ga er zeker een aantal vergeten op te schrijven.

:) de uitschuifbare stok met zachte stoffer (met tape) eraan bevestigd om het doek van de vouwwagen schoon te vegen. (jari)
:J de waslijn: 2 stokken bevestigd met scheerlijnen en een scheerlijn er tussen gespannen. Kost weinig ruimte om mee te nemen. (jari)
  ;) bij het afspannen van de hoeken (flyer) de elastieken kruislings spannen (leeuw)
8) grondzeil schoonmaken met een hele handige rubberen bezem / trekker (goedkoop bij action) (man van boompje)
O0 stoelen voor de kinderen aan de gewone tafel, zodat je niet meteen hele grote stoelen meeneemt, maar wel allemaal aan tafel (veld 4 en wimhelsen)
:P brandalarm en lampbevestiging voor op de buizen (veld 4)
WW dat een skottel toch wel een must have is
  :J dat de nieuwe kachel een zibro gaat worden (sannie)
;) Dat worteldoek onder je grondzeil een hoop scheelt met inpakken (en weg wezen)  :H
:zw een fleece slappzak in je slaapzak doen. Kopen bij xenos of zelf even maken van een fleece van IKEA (boompje en muis)
:> mensen die komen kijken bij het inklappen van je VW, naast kijken meteen helpen en hele handige tips hebben.  :>

Dat als het regent :? en je loopt van de ene vouwwagen terug naar je eigen vouwwagen, zorg dan dat je shampoo meeneemt. Kan je onderweg je haar wassen  WW

Dit waren ze voor nu, er zijn er vast nog een hoop meer

:nl Boraxx

Ik heb zelf ook goede ervaring met Zibro, een keer gelend. Kero is echter (veel) goedkoper en de kwaliteit is ook goed..