Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Keuken Kavango  (gelezen 10611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mlensink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango (2012)
Keuken Kavango
« Gepost op: mei 29, 2013, 02:04:47 pm »

Wij zijn ons aan het oriënteren op onze eerste klapper.
Keuze gaat waarschijnlijk tussen Aart Kok Kavango (Game Drive) en Combi Camp Flexi (comfort).
Beide wagens zijn vrijwel identiek, evenals de keuken.
We willen de keuken eigenlijk los halen op het moment dat we langer op een plek verblijven.
Hoe mobiel is de keuken? M.a.w. hoeveel kg.? Ik las al ergens dat iemand er wieltjes onder geplaatst had, maar op zachte ondergrond lijkt dat me ook niet optimaal.

Zijn er verder nog adviezen om juist voor de Kavango te kiezen i.p.v. de Combi Camp Flexi?
Ik vind de Aart Kok met de dakramen mooier, maar is ook wat duurder. Verder volgens mij geen verschillen...? Of mis ik iets essentieels?

Alvast bedankt voor de reacties.
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok kariba
Re: Keuken Kavango
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2013, 02:40:09 pm »

keuken is wel wat zwaar, maar die kun je zo loskoppelen en verplaatsen. wieltjes zijn eigenlijk wel heel handig, wat met wat spullen erin weegt ie zo maar meer dan 25kg.
Ik heb de flexi en onze kariba(=bijna gelijk aan kavango) nog niet goed kunnen vergelijken, maar gezien het prijsverschil zal er bij de flexi wel ergens op bezuinigd zijn... (doek?)
Persoonlijk vind ik de kleuren van de flexi helemaal nix, en hou ik meer van de kleurstelling van Aart kok, maar das natuurlijk preken voor eigen parochie :)
uiteindelijk komt het (naast het te openen dak) neer op smaak en daar valt niet over te twisten...
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2013, 02:44:55 pm door NOOBrainer »
Gelogd

villeke

  • Gast
Keuken Kavango
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2013, 06:35:48 pm »

De bak is exact hetzelfde. Het tentdoek schijnt iets anders te zijn maar kwalitatief hoeft het niet minder te zijn. Ik ben de specs even kwijt maar dat staat geloof ik in een ander flexi topic. Persoonlijk vind ik de kavango erg mooi maar wij hebben de flexi gekozen omdat ik het prijsverschil veel te groot vind in verhouding tot de verschillen doe met name de looks betreffen.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Keuken Kavango
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2013, 07:51:37 am »

Wij hebben al een paar jaar onze Kavango en destijds speciaal gekocht om mobiel te kamperen (kort verblijf op 1 plaats). De wagen is daar prima geschikt voor en wij zijn dan ook zeer tevreden. Maar de keuken is het grote nadeel. In onze ogen mag de keuken eigenlijk niet mobiel genoemd worden, in ieder geval niet zonder wielen. Het is absoluut noodzakelijkom een gasfles en de koelkast uit de keuken te halen want anders is hij echt niet te tillen. Over het aanpassen van de kavango is een afzonderlijke topic: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?board=171.0

Wij laten de keuken dus altijd aan de wagen zitten en zetten de koelkast los in de voortent.Je hebt dan een doorloop door de keuken.
De Combi Camp ken ik niet, maar na wat you-tube filmpjes gekeken te hebben ziet het er wel goed uit. Ik denk dat het op de details aan komt, en bij de dealer even beide keukens los maken en verplaatsen.

succes met de keuze
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

villeke

  • Gast
Re: Keuken Kavango
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2013, 08:11:59 am »

Wij hebben al een paar jaar onze Kavango en destijds speciaal gekocht om mobiel te kamperen (kort verblijf op 1 plaats). De wagen is daar prima geschikt voor en wij zijn dan ook zeer tevreden. Maar de keuken is het grote nadeel. In onze ogen mag de keuken eigenlijk niet mobiel genoemd worden, in ieder geval niet zonder wielen. Het is absoluut noodzakelijkom een gasfles en de koelkast uit de keuken te halen want anders is hij echt niet te tillen. Over het aanpassen van de kavango is een afzonderlijke topic: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?board=171.0

Wij laten de keuken dus altijd aan de wagen zitten en zetten de koelkast los in de voortent.Je hebt dan een doorloop door de keuken.
De Combi Camp ken ik niet, maar na wat you-tube filmpjes gekeken te hebben ziet het er wel goed uit. Ik denk dat het op de details aan komt, en bij de dealer even beide keukens los maken en verplaatsen.

succes met de keuze

zo doen wij het vooralsnog ook, een doorloop creëren door de koelkast uit de doorloop te halen. Tillen met inventaris heb ik nog niet gedaan, gaan we van de zomer proberen. De keukens van de Flexi en de kavango zijn identiek.
Gelogd

Emmer

  • Gast
Re: Keuken Kavango
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2013, 09:07:08 am »

De wagens zijn inderdaad van de twee types hetzelfde.
Het gevoel dat je krijgt in de twee tenten was voor ons totaal verschillend. De Aart Kok ademt in alle details 'adventure' uit terwijl de flexi meer het eenvoudige bungalowtent principe volgt.
Je moet echt eens in de showroom de wagens van dichtbij gaan bekijken. Het zijn niet enkel de dakramen maar ook de plaatsing van de andere ramen die echt leuk en praktisch zijn bij de kavango tov de flexi.
Het dak dat je bij de Kavango kan openritsen is een zeer mooie optie. Zeker als het warm is dan is het zalig om het dak open te zetten en op de loungebank te genieten. In de positie met het muggengaas heb je twee lange stroken maar je kan het ook helemaal openzetten en dan is het een groot gat wat je de indruk geeft buiten te zitten en toch nog uit het zicht indien je wil (vooral leuk smorgens bij het opstaan)
De keuken is inderdaad redelijk zwaar maar daar zit dan ook alles in. Als je hem laat zitten en als doorloopkeuken gebruikt vind ik het mooi en praktisch. Wielen eronder zetten lijkt me enkel praktisch en haalbaar bij gladde zeer harde ondergrond. Verder ben ik ook geen voorstander van een wit dak wat tegenwoordig zoveel wagens hebben. Als je ergens op een mooie schaduwrijke camping staat ligt het dag direct vol en heb je snel vlekken. op de zandkleurige doeken van Aart Kok zie je dit na het afvegen niet zo fel meer en om een of andere reden stoort het me minder dan op een hagelwit doek.
Deze zaken zijn natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeur en gevoel.
Een groot deel van het prijsverschil zit hem in het doek en de ritsen en dergelijke. Alle Aart Kok tenttrailers zijn van een kwalitatief beter doek gemaakt dan de meeste andere merken. Het doek is geweven van getwijnde draden en is daardoor veel sterker dan normaal tentdoek en kan je zeer strak opspannen zonder dat er vervorming inkomt.
Zijn al deze zaken het prijsverschil waart? dat moet iedereen natuurlijk voor zich uitmaken. Met beide wagens zal je evenveel plezier beleven als je bewust gekozen hebt. De Flexi is nog vrij nieuw en zal de komende jaren door de gebruikers nog uitgebreid getest en aan bod komen hier denk ik.
Gelogd

mlensink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango (2012)
Re: Keuken Kavango
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2013, 07:10:49 pm »

Bedankt voor de reacties.
Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar de Kavango gezien de 'looks'. Een keuze van smaak dus.
Het prijsverschil valt volgens mij (na nader rekenen) relatief gezien mee. Met enkele opties (o.a. grondkuipzeil, varioluifel) is de Combi Camp Flexi bijna net zo duur als de Kavango (op dit moment in de aanbieding).

De keuken zal dus zonder koelkast verplaatst moeten worden wil het nog enigszins te doen zijn begrijp ik uit de reacties.
Binnen koken heeft niet onze eerste voorkeur gezien spatten etc. Of heeft iemand ervaring met deze manier van koken en valt het uiteindelijk mee?
Gelogd

villeke

  • Gast
Keuken Kavango
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2013, 07:36:36 pm »

Bedankt voor de reacties.
Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar de Kavango gezien de 'looks'. Een keuze van smaak dus.
Het prijsverschil valt volgens mij (na nader rekenen) relatief gezien mee. Met enkele opties (o.a. grondkuipzeil, varioluifel) is de Combi Camp Flexi bijna net zo duur als de Kavango (op dit moment in de aanbieding).

De keuken zal dus zonder koelkast verplaatst moeten worden wil het nog enigszins te doen zijn begrijp ik uit de reacties.
Binnen koken heeft niet onze eerste voorkeur gezien spatten etc. Of heeft iemand ervaring met deze manier van koken en valt het uiteindelijk mee?

Misschien "is bijna net zo duur" ietwat relatief, maar ik ben het niet met je eens. De kavango game drive is kaal ?7995 en de flexi comfort is ?6495, dus het verschil is ?1500 en met de volgens mij nog steeds geldende actie van een gratis kuipzeil bij de flexi wordt het verschil ?2000 indien je bij de kavango ook een kuipzeil neemt. Dus dat is niet "bijna net zo duur". Ik weet niet of er een "kavango actie" is op dit moment dus dat zou nog van invloed kunnen zijn. Maar goed ik begrijp potentiële kavango kopers heel goed want het blijft een prachtige wagen en stond bovenaan ons lijstje. Maar zoals gezegd gaf het prijsverschil de doorslag.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango game drive
Re: Keuken Kavango
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2013, 08:35:27 pm »

De keuken is inderdaad zwaar. De wielen die ik erop gemaakt heb voldoen op zichzelf goed.
Alleen op een duincamping zijn ze onbruikbaar. Op gras etc gaat het prima.

Als de keuken echt getild moet worden is het inderdaad slim om de koelkast eerst eruit te halen.
Zelf heb ik de gasfles niet in de keuken, maar het blijft zwaar. Vervelend is dat als je aan de handvaten tilt de keuken de neiging heeft om in de richting van de klep te kantelen. Misschien komt dit omdat er geen gasfles inzit. Ben benieuwd hoe dit bij anderen is ?

Op zichzelf is deze klep ook al loodzwaar. Zit erover te denken om de scharnieren te vervangen door losneembare scharnieren. Als de keuken dan getild moet worden kan je ook de achterklep eraf halen om hem nog lichter te maken. Van de andere kant kunnen we bijna altijd gewoon rijden en dan wordt het maar even zwaar tillen, die ene keer per jaar op de Lepelaar
Gelogd

Cdr

  • Gast
Re: Keuken Kavango
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2013, 08:47:03 pm »

Wij vonden de dakramen nu juist een van de redenen om niet voor de kavango te gaan. Allebei niet zo groot, en dan gaat het snachts regenen, hoe krijg je dan in vredesnaam die dakramen dicht? Trapje, stoel, in het donker...( zal vast wel meevallen, maar dat dachten wij) Ook het iq doek wordt alleen bij de cc geboden, en daar hadden wij wel belangstelling voor en het bevalt tot nu toe goed.

Het beste gevoel krijg je toch in de showroom, en je keuze moet het resultaat zijn van jouw persoonlijke wensen. Succes!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Keuken Kavango
« Reactie #10 Gepost op: juni 01, 2013, 12:00:58 pm »

Die dakramen waren bij ons juist de doorslaggevende factor, geen snik hete tent meer! We laten overdag het gaas open, of als je nat weer verwacht doe je ze dicht en bij thuis komst open. En je voelt de warmte gewoon wegtrekken uit de tent, binnen minuten is het aangenaam in plaats van snikheet.
Wel is het inderdaad even een krukje pakken, maar die hebben we toch staan voor de slaapplek van de jongens (die slapen op de klep). We hebben wel touwtjes aan de ritssluiting gemaakt helaas zijn die iets te kort dus hoe dat werkt weet ik niet. En 's nachts koelt het genoeg af en doen wij het dak dicht, dus daar zie ik het probleem niet van.

Ik vind de handvaten van het keukenblok trouwens ook niet erg prettig. Ze zijn erg dun en door het gewicht van het keukenblok drukt dat erg in je hand(palm). Ik had al gekeken om er van die kunststof handvatverbreders op te zetten, maar die kon ik niet zo 1-2-3 vinden. En aangezien we het keukenbok toch laten zitten is dat idee de koelkast ingegaan.

Wat betreft het spatten heb ik (de kok deshuizes) daar geen last van. Kwestie van goed koken denk ik   :J. Maar de deksel van het gasfornuis is een prima spatscherm en samen met de twee zijstukken is dat ruim voldoende. Trouwens dat is ook nog een voordeel van het dak open: je hebt ook geen last van de kookwarmte, wat wel een reden was waarom ik altijd buiten kookte. Helaas is die kookwarmte nu geen reden meer om een koud  bier bij het koken te pakken ::)
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Schroevers

  • Gast
Keuken Kavango
« Reactie #11 Gepost op: juli 21, 2013, 03:39:30 pm »

Wij zijn net als @mLensink aan het oriënteren en ook de Kariba en Kavango met Loungebank vinden wij heel mooi. Aangezien jullie al gebruikers zijn van dezelfde / vergelijkbare vouwwagen vroegen ik en mijn vrouw ons af waar jullie je stoelen en tafels en andere grote stukken inpakken aangezien de opslagruimte onder het loungebed/bank zeer beperkt is. Is er ruimte tussen de tent en het afdekzeil of nemen jullie die mee in de auto?

Gr. Milco
Gelogd

jlanphen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kariba
Re: Keuken Kavango
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2013, 09:59:30 pm »

Wij hebben een Kariba. Onder het zeil hebben wij een tafel en 4 stoelen liggen en ook nog de opblaasboot.
Dat past prima, zelfs met een extra dekmatras, 4 cm, op het bed en de voorwand nog ingeritst.

Verstuurd van mijn HTC One V met Tapatalk

Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Keuken Kavango
« Reactie #13 Gepost op: juli 22, 2013, 09:47:03 am »

Bij onze Kariba liggen tafel en twee stoelen tussen de dichtgeklapte bedden.
De stoelen voor de kinderen liggen in bakken, evt. kunnen er ook nog stoelen/tafel onder het dekzeil
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok kariba
Re: Keuken Kavango
« Reactie #14 Gepost op: juli 22, 2013, 12:59:40 pm »

Nou allereerst over de loungebank. denk er goed over na. ik twijfel om m eruit te halen.....
zit echt erg lekker, maar er zijn een aantal nadelen, waardoor ik eerlijk gezegd voor een 'gewoon' bed zou gaan:
opklappen met opgemaakt bed is niet makkelijk. je moet de zijkanten van de binnentent losritsen van het bed als je opklapt. achterste bagage gedeelte is niet makkelijk te bereiken omdat je eerst het bed op moet klappen tot bank. vervolgens moet je de bank weer omhoog klappen en op de deksels van het achterste opbergvak laten rusten.
tafel leggen wij achter in de auto. stoelen passen prima onder het zeil. daarnaast heb ik nog een redelijk grote(onhandig op te bergen) rugdrager van deuter, en deze gaat er ook onder. op de dissel hebben wij nog een grote aluminium kist staan waar de lichte dingen in gaan, zoals speelgoed. onder de kar 2 buizen voor de stokken. ruimte genoeg. blijft alleen moeilijk om je kogeldruk laag te houden...
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal