gasfles

Gestart door twingo2, juli 13, 2013, 10:14:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rob Moerkerken

Citaat van: Edwinv op juli 15, 2013, 01:49:06 PM
Dat de 2,5 kg uit de handel gaat is mij door twee winkels verteld. Heb wel vanochtend eentje gereserveerd bij mijn eigen winkeltje. Kan hem na onze vakantie ophalen ;)

Wordt inderdaad hier en daar verteld maar is niet juist.
Alle formaat DIN gasflessen (2,5 / 5 en 10 kg) blijven gewoon in de handel!!!

Roy S.

Ik dacht ff dat ik de enige met een primagaz fles was, maar er zijn er meer.. :)

jvanderlans

Citaat van: NielsP op juli 15, 2013, 10:10:03 AM
"Officieel" zal dat niet kunnen, het zijn flessen van verschillende firma's die bovendien volgens een ander principe werken. Maar wellicht kun je iets regelen bij je favoriete dealer/winkel?

Ik heb laatst een belrondje gemaakt, maar niemand die de blauwe flessen in wil ruilen. Er is een overschot aan lege flessen. Denk bij het kopen van een BP-lightfles wel aan het certificaat.

twingo2

certificaat??? wat bedoeld u?

jvanderlans

Bij de BP-lightfles, tegenwoordig Benegas geheten, krijg je een statiegeld-code waarmee via internet een statiegeldbewijs kan worden aangevraagd. Daarmee ben je gegarandeerd dat je ooit het statiegeld terug kan krijgen. Zonder lukt dat niet en kan je alleen omwisselen.

JOtto

Citaat van: twingo2 op juli 15, 2013, 09:52:35 AM
Weet iemand of je een nieuwe campingazfles 907 kan inruilen voor een bpfles?

Officieel kan dit niet, maaarrr in 2011 is mij dit wel gelukt bij Hendriks in Ermelo.
Jan-Otto

JOtto

Citaat van: jvanderlans op juli 15, 2013, 11:07:31 PM
Bij de BP-lightfles, tegenwoordig Benegas geheten, krijg je een statiegeld-code waarmee via internet een statiegeldbewijs kan worden aangevraagd. Daarmee ben je gegarandeerd dat je ooit het statiegeld terug kan krijgen. Zonder lukt dat niet en kan je alleen omwisselen.

Bedankt voor de tip, heb deze statiegeldbewijzen in een oude mail box op een nog oudere PC terug gevonden en nu op een veilige plek opgeslagen. Is toch 2x 55 euro's
Jan-Otto

olaf

Misschien een beetje laat maar ik mis de calypso gasfles. Die zie je steeds vaker. Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?
The need for the many outweigh the needs of the few

Didi

Citaat van: bosi op juli 14, 2013, 12:57:37 PM
.........
Uit pure nostalgie heb ik ook nog een oude Tilly petroleumdamp lamp, zeg maar de voorganger van de coleman lampen, duurt alleen een eeuwigheid om hem aan te krijgen (door het voorgloeien) en petroleum ruikt nogal (wel zeer effectief tegen de muggen).......

Jazeker,
petroleum herinnert mij ook altijd nog aan de kamperen met de scouting (toen nog padvinderij/verkenners).......Ik vind het nog best wel lekker ruiken. ...
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

oscar

Wij hebben de 907 in het keukentje en een easy bleu voor de skottel en kachel.

DannyST

Citaat van: Roy S. op juli 15, 2013, 05:56:14 PM
Ik dacht ff dat ik de enige met een primagaz fles was, maar er zijn er meer.. :)
Wij hebben zo'n blauwe joekel van 11 kilo met 5 of 6 kilo gas... Maar ja, gekocht voor de caravan en nog in prima conditie voor de vouwwagen (en nog niet leeg) dus tja... als rechtgeaarde Hollander doe je die toch niet weg :-)

Met die fles en m'n koelkast (http://www.dewitschijndel.nl/b40-koelbox/) staat wel m'n kofferbak vol :-s

Herman A. Kuiper

Rode fles van Stako, 20 liter, LPG damptank. (overgehouden van onze camper)

Yolanda

Zoals zovelen.......1 groene 5 kg fles voor de skottel en een 907 voor in de keuken. Mijn vader vond afgelopen zomer 1 groene gasfles genoeg, maar moest hem uitleggen dat ik de skottel EN mijn gaspitjes van keuken gebruik en dat dat niet ging lukken met 1 gasfles. Dussss.......ik lekker koppig gebleven en had ineens een volle 907!!  :K Hij ging ook maar 3 dagen mee(kijken of ik dat wel alleen kan met de klaphut), dus had daar weinig over te zeggen.  :#

Ik doe daar 2 a 3 vakantie's mee, afhankelijk van de extra weekenden die ik nog wel eens wil doen.

spikehome

Ik mis bij de stem mogelijkheid "andere flessen"
Maar ik heb een Kompozit-Praha fles.

Theun1957

Wij hebben een shell cube, niet in nederland te krijgen maar wel in belgie en frankrijk.