gordijnen ophangen roadmaster Familie S

Gestart door Frank en Silvia, juli 20, 2013, 12:36:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

Frank en Silvia

hallo

wij zijn sinds kort de trotse bezitter van een Roadmaster Familie S, alleen vragen wij ons of hoe de gordijnen moeten worden opgehangen,  zijn er hier mensen die daar foto's van hebben?

groetjes Silvia

John Boender

Als het goed is zitten er roedes bij voor de gordijnen.

olaf

Gorijden idd aan de roedes. wijst zich eigenlijk van zelf  ;)
The need for the many outweigh the needs of the few

Brinckie

Das op zich wel logisch moet je alleen wel roedes bij je tweedehands vouwwagen hebben gekregen.
Heb ze zelf ook maar toen ik ze voor het eerst zag had ik geen id waar ze voor waren, opzet handleiding rept hier met geen woord over

Miss BBQ

Er is één paar gordijnen (extra lang) om voor de keukenuitbouw te hangen. Hiervoor zou een spiraalveer aanwezig moeten zijn.
De overige gordijnen inderdaad op een roede (3 uitschuifbare voor de slaapbak, en grote voor- en zijraam) en 1 korte vaste roede voor het kleine raam aan de voorzijde).

verdo

Dag,

In onze RM uit 98 hangen de lange gordijnen met van die douchegordijnringen vast. Heb je een foto van die spiraalveer? Misschien is zo'n veer nog een verbetering, de ringen vielen er nl. regelmatig af.

Groet Arco

Miss BBQ

Hoi Arco,

Spiraalveren worden ook gebruikt om de binnentent aan de bakzijde te bevestigen aan de dakstokken.
Heb er geen foto van, maar die zou je toch echt zelf moeten hebben, kan me anders niet voorstellen hoe de slaaptenten erbij hangen  :?

verdo

Dag Missbbq,

De binnententen zitten aan de dwarsstangen vast met van die witte clips die je over de buizen kunt klikken. Dan zit de clip met een elastiek vast aan de binnentent. 4x klik en de tent zit vast. Wellicht is de spiraalveer dan een innovatie van later tijden? Overigens zitten alle 4 tenten op dezelfde manier vast.

Bedoel je met een spiraalveer zo'n wit gesplastificeerd draad van ong. 2 mm. dik en van die dopjes op het eind?

Ik ben vooral ge?nteresseerd omdat ik de binnententen niet erg mooi (strak) vond hangen. Met een koordje of spiraalveer hangt het wrsl. beter. Mijn binnententen voor de bovenverdieping hebben wel van links naar rechts ( of andersom  :P) een holle zoom waar zo'n veer door zou passen. Dan blijft alleen nog de vraag hoe jullie de spiraalveer vast maken aan het frame?

CenC

De spiraalveer zit op het einde een haakje, veer om de buis en haakje om de veer...zo blijft ie zitten.
Bij ons werkt dit perfect, stevig en strak...

Miss BBQ

Zoals CenC al beschrijft, werkt dit bij Roadmaster net zo. En inderdaad de veer door het tunneltje, dan hangt de voorzijde (ingang) van de slaaptent perfect.

verdo

Dankjewel voor jullie info  WW

Met jullie reacties (en een veer) hangen de tentjes een volgende keer een stuk beter.

Ik ben benieuwd hoeveel dingetjes ik nog meer niet weet...

Arco