Vandaag iets bijzonders meegemaakt. 2 maanden geleden heb ik preventief nieuwe banden onder de vouwwagen laten zetten. Toen ik afgelopen week de vouwwagen uit de stalling haalde merkte ik dat hij rond de 60 iets trilt. Even met de garage gebeld en ik kreeg te horen dat ze dan even na moesten balanceren.
Vanochtend stonden er 4 monteurs rond het balanceerapparaat, want ze kwamen er niet uit. De velg zou krom zijn. Vervolgens het reservewiel erbij gepakt, en ja hoor, ook krom..... Ze hadden ook nog nooit een wie van een vouwwagen hoeven balanceren. De vraag is nu of ze de wielen daar mogen hebben om met de leverancier van de banden te overleggen...
Gelijk hebben ze de druk gemeten en die stond op 2,5 ipv de 4,2 bar! Net weer naar huis gereden met de vouwwagen met het idee om hem op blokken te zetten en de wielen naar de garage te brengen. Onderweg naar huis bleek het trillen compleet te zijn verdwenen. Ik twijfel nu of het niet lag aan de druk en dat het balanceerapparaat van de garage misschien niet geschikt is voor deze wielen.....