elastiekjes

Gestart door MarionMulder, augustus 04, 2013, 06:56:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

bigbear

ik koop in dat geval een aantal meters zeilelastiek. Knip deze op maat, haal de elastieken er doorheen en knoop ze vast. Zeilelastiek droogt bijna niet uit en gaat dus veel langer mee. Ook de rek blijft veel langer goed.

Ccindy

Citaat van: bigbear op augustus 13, 2013, 04:43:40 PM
ik koop in dat geval een aantal meters zeilelastiek. Knip deze op maat, haal de elastieken er doorheen en knoop ze vast. Zeilelastiek droogt bijna niet uit en gaat dus veel langer mee. Ook de rek blijft veel langer goed.

Dus dan gebruik je het zeilelastiek als verbinding tussen het tentelastiek en de lus aan het tentdoek?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

bigbear

Citaat van: Ccindy op augustus 13, 2013, 09:16:39 PM
Dus dan gebruik je het zeilelastiek als verbinding tussen het tentelastiek en de lus aan het tentdoek?

Nee, als verbinding tussen de lus aan het tentdoek en de haring.

scheepsmast

Citaat van: poldertoerist op augustus 12, 2013, 01:41:35 PM
wat dacht je hiervan?

http://www.dewitschijndel.nl/tentelastiek-8-model-per-10-stuks/#box-description

Die van de wit zijn wel dunner als de originelen zag ik vorige week tijdens het vervangen van de elastiekjes. Of dat voor de levensduur veel uitmaakt, gaan we nog achter komen.

Yella

Het gekke is dat bij de Jamet de 8 vormige elastieken voor ramen en luifels snel vergaan in de zon. Maar de andere elastieken voor afspannen van de tent weer niet. Zou ook niet best zijn, want die zitten vastgelust aan het doek. Wellicht dat die vervangende elastieken bij de Wit net zo lang meegaan. Want na 2 x 3 weken zon heb ik er al veel vervangen. Overigens heb ik een deel van de elastieken verwijderd omdat ik die toch nooit gebruik en dus in het donker bewaar.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

teunbrouwers

Citaat van: jellejawa op augustus 16, 2013, 07:55:49 PM
Het gekke is dat bij de Jamet de 8 vormige elastieken voor ramen en luifels snel vergaan in de zon. Maar de andere elastieken voor afspannen van de tent weer niet. Zou ook niet best zijn, want die zitten vastgelust aan het doek. Wellicht dat die vervangende elastieken bij de Wit net zo lang meegaan. Want na 2 x 3 weken zon heb ik er al veel vervangen. Overigens heb ik een deel van de elastieken verwijderd omdat ik die toch nooit gebruik en dus in het donker bewaar.

Ik zoek dus die 8 vormige stieken, maar De Wit heeft ze niet meer, wie wete waar deze te krijgen zijn?

Edit, gevonden door op Jamet stiek te zoeken. (wel duur..)

Drikusniet

Ik heb ze vervangen door de rubberringen van isaflex. Werkt ook prima.

teunbrouwers

Citaat van: Drikusniet op augustus 26, 2013, 09:05:16 PM
Ik heb ze vervangen door de rubberringen van isaflex. Werkt ook prima.

50 cent per stuk, is wel tweemaal zo duur. Ik ga eerst ff afkijken hoelang zon 8-stiek meegaat bij ons aan de tent.

Drikusniet

Klopt, maar ik vind ze fijner werken, want ze zijn veel soepeler. En als ze dan ook nog langer meegaan, is het verschil hooguit een paar euro, of misschien zelfs wel goedkoper O0