lekkage luifel Odyssee 2012

Gestart door G-A, augustus 25, 2013, 11:06:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

G-A

Sinds dit jaar hebben we een nieuwe Odyssee. Hij bevalt erg goed maar wat me tegenvalt is de lekkage bij de overgang van de voortent naar de luifel. Het fijne aan de luifel is dat je ook met regen onder de luifel kan zitten; zo dacht ik. Aan de rechterkant (als je voor de tent staat) druppelt de regen me grote snelheid naar binnen waardoor alles nat wordt onder de luifel; en niet alleen bij een grote bui.
Kent iemand dit probleem en zijn er ideeën hoe dit op te te lossen..?

Gr. G-A

Yella

Lijkt weer zo'n typisch Jamet/Trigano probleem. Onze Jametic heeft dat ook en lijkt via de rits te druppelen. De luifel hangt aan de rits met enige kracht, denk dat daarin het probleem zit. Wij maken er niet zo'n probleem van en het is al vanaf nieuw. En als het langer gaat regenen, blijven we toch niet maar gaan verder.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bosi

Wellicht als je de luifel aanritst dat dan de overlappende flap goed naar voren is geklapt.  Deze wil nog wel eens half terug klappen

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk 4

boswachter

Wij hebben een losse luifel met zo'n touw erdoor voor een caravan (en drie ringen waar de petluifelstokjes door heen gaan), bij het goed opzetten van de vouwwagen ligt de luifel op de vouwwagen of voortent, maar we hebben nog nooit lekkage gehad.
Wat ik wel doe is een stormbandje over dat stuk van de luifel dat op de vouwwagen of voortent ligt, en in de luifel heb ik twee knikstokken om hem omhoog te houden.
(mag wel met een luifel van 2,5 meter) dat werkt prima.
Maar als de rits onder een flap hoort dan moet de flap er goed over heen, en kan je kijken of de luifel niet te hoog staat (zodat het water onder de flap loopt i.p.v. naar beneden.....)
Succes.

G-A

Bedankt voor de reacties!
Het rare is dat er dus inderdaad geen flap is om over de rits te doen; niet gek dus dat het naar binnen druppelt door de rits heen. zo'n stormband er overheen vind ik een aardig idee; maar vraag me af of dat afdoenlijk is. Ik krijg bijna de neiging om die rits maar elke keer dicht te tapen; maar dan heb je weer kans dat het tentdoek beschadigd. 
Wat bedoel je (boswachter) met knikstokken in de luifel en wat levert dat op..?

Yella

Citaat van: G-A op augustus 26, 2013, 12:19:28 PM
Bedankt voor de reacties!
Het rare is dat er dus inderdaad geen flap is om over de rits te doen; niet gek dus dat het naar binnen druppelt door de rits heen. zo'n stormband er overheen vind ik een aardig idee; maar vraag me af of dat afdoenlijk is. Ik krijg bijna de neiging om die rits maar elke keer dicht te tapen; maar dan heb je weer kans dat het tentdoek beschadigd. 
Wat bedoel je (boswachter) met knikstokken in de luifel en wat levert dat op..?
de Jametic heeft ook geen flapje over de rits.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

boswachter

knikstokken gebruiken wij in onze luifel dat zijn stokken die je boven in het frame van de zijstok tot de nok aanbrengt. deze klemmen om de stok heen (werkt niet met ingeritste stokken)
Door het plaatsen van deze stokken komt de luifel strakker te staan en door de knik ontstaan er geen zakken in het doek als er water op komt (loopt er altijd af)
Mijn zwager had tot vorig jaar een oude tago en die heeft de halve vouwwagen in elkaar zien zakken door een enorme plas water op de tent (oude wagen was niet goed meer af te spannen)
Omdat de luifel niet bij onze vouwwagen hoort (en dus nooit helemaal zal passen) en los over de voortent ligt (met drie ogen/petluifelstokjes) gebruik ik de stormband om hem op de wagen te spannen, en de knikstokken om het water de juiste kant op te geleiden (zodat het niet naar binnen stroomt)

CEO

Wij hebben een 2011-model. Als we regen verwachten, doe ik tent-paal-hoedjes over de punten van de petluifelstokjes. Nooit lekkage. Deze zomer op een regendag prima droog onder de luifel gezeten.
If you choose not to decide, you still have made a choice!