Pot calve pindakaas?

Gestart door PetraL, oktober 15, 2013, 08:28:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

boswachter

pindakaas wordt standaard ook vergezeld van sambal op brood, maar geen calvé asjeblieft, gewoon de PCD is prima.....
Ketjap op brood heb ik nog niet geprobeerd :#

Frankie

Citaat van: boswachter op mei 22, 2014, 11:42:29 AM
pindakaas wordt standaard ook vergezeld van sambal op brood, maar geen calvé asjeblieft, gewoon de PCD is prima.....
Moet je Faja Lobi nemen. Scheelt werk bij het smeren, want daar zit de sambal al in.  :#

peterenafra

Och wat nemen we allemaal mee van thuis..

In de koelbox:
- 1 jerrycan melk
- kuipje boter
- 1 fles frisdrank (voor onderweg of voor bij aankomst en opzetten)
- 2 biertjes (voor 's avonds)
- restjes uit de koelkast (eieren, prakkie van de dag er voor)

In een kratje:
- 1/2 brood
- suiker
- koffie  :Z
- thee
- pindakaas (Calvé, juistem)
- hagelslag
- crackers
- cup a soup (1-3 pakjes, afhankelijk van de duur van de vakantie  :P)
- droogvoer (pakjes, zakjes, iig genoeg voor 1 maaltijd)

Het belangrijkste vinden wij dat we sowieso de eerste avond doorkomen en de eerste dag zo'n beetje. Dit zodat we
geen haast hoeven te maken met boodschappen enzo..  :J

G.Suelmann

Citaat van: Alex op oktober 15, 2013, 10:09:57 PM
:X :X :X :X :X Helemaal vergeten mijn Nespresso.  :J :J WW WW WW

huh?... :? :? :?Kan dat wel ivm stroom? Want dan wordt ie zeker aan ook aan onze lijst toegevoegd...
Live today to create a memory for tomorrow...

Bagheera

Alleen een pak gestampte muisjes en een pot bebogeen. Want dat vinden we zalig op een pain complet of pain au noix  :) Mmmmmm...

denster

Pindakaas,hagelslag,kaas en nespresso met machintje

bianca.warmerdam

Wij namen altijd vanalles mee (bijv. hagelslag). Dit jaar voor het eerst niet gedaan en bij de supermarkt ter plaatse alles ingeslagen. Is prima bevallen.

boswachter

Ik vindt het tijdens de vakantie juist leuk om lokale gerechten uit te proberen, en als het niet lukt kan je altijd nog naar de kantine :#
Voor de eerste dag nemen we eten mee, en koffie zowiso omdat ik van Nelle gewoon het lekkerst vindt.
In Engeland viel me op dat je voor weinig lekker uit eten kunt, al moet je de groenten vaak met een vergrootglas zoeken, dus dan overdag veel wortels en kromkrommer snacken, in de Ardennen heerlijke maaltijdsalade genuttigd, en regelmatig een kaasplankje tot me genomen, helaas moet ik dat er met de badminton weer aftrainen.....

Alex

Citaat van: Alex op oktober 15, 2013, 10:09:57 PM
:X :X :X :X :X Helemaal vergeten mijn Nespresso.  :J :J WW WW WW
Hier ben ik vanaf gestapt maakte teveel lawaai vond ik. :P
En koffie is overal eigenlijk wel te halen.

Denk dat mijn buren ook wel blij zijn. ;)
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

Citaat van: boswachter op september 03, 2014, 09:11:43 AM
Ik vindt het tijdens de vakantie juist leuk om lokale gerechten uit te proberen, en als het niet lukt kan je altijd nog naar de kantine :#

Hier idem, echter hebben we een hekel aan eten weggooien, dus de laatste paar piepers, de open pakken hagelslag endat ei wat we niet opkregen gaan mee. Op de terugweg trouwens ook: we eten nu nog jam van de Sainsbury, halvarine van Marks & Spencer, limonadesiroop van de Intermarché.

Wel gaat vanuit Nederland Calvé Pindakaas mee en wat zaken die in de meeste buitenlanden of extreem duur zijn, of (vrijwel) niet te verkrijgen. Denk aan pijnboompitten (gek genoeg in Frankrijk erg duur) en trassipoeder (nog nooit gezien in het buitenland).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

vic36shorty

Koffie en filters gaan zowiezo altijd mee evenals koffiemelk

Klavertjes

Citaat van: CEO op september 03, 2014, 01:12:52 PM
Denk aan pijnboompitten (gek genoeg in Frankrijk erg duur)

Die zijn volgens mij overal, behalve in Nederland, echt extreem duur! Wat zou daar de oorzaak van zijn?
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Wammes67

ff voor die pannenkoekmix meenemers:
250gr zelfrijzend bakmeel, halve liter melk, wat zout en een ei en klaar is je pannenkoekmix.

Dus geen pannenkoekmix maar wel een handmixer  :J :K

boswachter

pannenkoeken bestaan bij ons uit
300 gram bliem
300 gram volkoren meel
4 eieren
geen zout o.i.d. nodig, wij doen de meeste met spek en kaas, dan heb je meteen aan twee pannenkoeken genoeg :#
Thuis staan er vaak pannenkoeken met peer, walnoten en honing op het programma, en als we echt gek willen doen met warme kersen en ijs

Marjootje