Onze Dakota weer terug op het nest

Gestart door TallGuy212, februari 07, 2014, 03:55:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

Het heeft heel wat maandjes geduurd (6) maar vandaag dan toch echt weer onze dakota opgehaald bij de dealer. Alle punten zijn verholpen, maar het zal nog wel even duren voor we dat kunnen controleren want die barre winter staat voor de deur.

Helaas bleek de bestelde luifelrits niet de juiste, dus gaan we op herhaling. Hopelijk kunnen we voorjaar en zomer probleemloos op pad met de klapper.

Yolanda

Fijn dat jullie je klapper weer hebben op kunnen halen en dan ook maar duimen dat alles goed is. En dan van de zomer ook de luifelrits op orde.

Maar ehhh.......welke barre winter???? :#

TallGuy212


Paulvh


Mieke


TallGuy212

Nou, de opmerking voorzichtig om te gaan met de vloer wekte niet het vertrouwen dat eea structureel is opgelost. Binnenkort maar eens op gesprek over deze mededeling.

mars

6 maanden?!  ::) En eigenlijk nog niet alles opgelost?........pffffffff  Je moet maar rustig kunnen blijven.
Ik vind het schandalig!
Sterkte ermee!

Frankie

Citaat van: mars op februari 07, 2014, 07:13:50 PM
6 maanden?!  ::) En eigenlijk nog niet alles opgelost?........pffffffff  Je moet maar rustig kunnen blijven.
Ik vind het schandalig!
Sterkte ermee!
De reden en de mogelijke redelijkheid hiervan zijn al eerder ter sprake geweest. De vraag is dan ook of het 'schandalige' de dealer of Jamet betreft. En zolang je de wagen niet nodig hebt kun je je afvragen wat eigenlijk het feitelijke probleem van een lange reparatieperiode is.

mars

Bij deze termijn neem ik aan Jamet zelf.
Anders gaat de dealer wel heel slordig met zijn klanten om.

En wie bepaalt eigenlijk of je de klapper wel of niet nodig hebt? Toch niet de dealer of fabrikant?
Richtlijnen ontbreken hier schijnbaar nog steeds.
De dealer zal zich w.s. moeten schikken aan de fabrikant, Jamet.
Dus doe je er gewoon niks aan om e.e.a. te versnellen.
Blijft wel dat ik het schandalig vind.

Als ik iets kapot heb aan bijv. electronica, krijg ik binnen 6 weken het artikel retour. Daar zijn gewoon afspraken over.

Wij hebben in (ik dacht)1993 één van de eerste Alpenkreuzer Riant gekocht, waar werkelijk niks aan kloptte.
Volgens ons hebben ze toen een testmodel in de mik geduwd.
Deze is uiteraard retour fabriek gegaan. Dat heeft iets van 4 maand geduurd, voor we hem probleemloos terug kregen.
Daar zat zoveel werk aan, wat ze zelf nog moesten bedenken.......
Dus hier ook wel de ervaring, maar met een gangbaar model deze lange reparatietijd?


TallGuy212

De doorlooptijd is vooral te wijten aan de procedure van de garantieafhandeling bij Jamet. De vloerplaat is vervolgens in een container  verstuurd.

We gaan dit jaar kijken of de Dakota geschikt is waar we hem voor hebben gekocht. Is dit niet het geval, dan wordt het een heel vervelende discussie, maar ik hoop eigenlijk dat we heel, heel veel fijne vakanties met de Dakota zullen hebben.

Ccindy

Fijn dat hij er weer is! Jammer dat het nog even duurt voordat jullie hem echt kunnen uittesten, maar hopelijk zijn jullie dan weer net zo enthousiast als net na de aankoop!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

olaf

Citaat van: TallGuy212 op februari 07, 2014, 08:49:39 PM
De doorlooptijd is vooral te wijten aan de procedure van de garantieafhandeling bij Jamet. De vloerplaat is vervolgens in een container  verstuurd.

We gaan dit jaar kijken of de Dakota geschikt is waar we hem voor hebben gekocht. Is dit niet het geval, dan wordt het een heel vervelende discussie, maar ik hoop eigenlijk dat we heel, heel veel fijne vakanties met de Dakota zullen hebben.
Worden vast hele mooie vakanties, zie het zonnig te gemoed
The need for the many outweigh the needs of the few

TallGuy212

#12
Het gaan zeker mooie vakanties worden, maar waarschijnlijk niet meer met de Dakota.

Klavertjes

Nog steeds gebreken? Vervelend hoor dat het zo moet uitpakken, en nu?
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

TallGuy212

De klapper is weer 100%, maar blijft ongeschikt voor normaal gebruik door ons. Dus zijn we nu in gesprek over een oplossing. Hopelijk zijn we er deze week uit.