Cabanon Manga tempo 100 keuring

Gestart door Kien, februari 10, 2014, 09:44:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerome


[/quote]
Een andere optie is de keuring aan huis!!!! Deze word door de DEKRA gedaan. compleet met de sticker, en certificaat... kosten tussen de 150,-- en de 200,-- euro

Al met al, als het zelf doet ben je driekwart goedkoper uit dan als je het laat doen....
[/quote]

Vorig jaar is de Dekra bij mij aan huis geweest voor 111,- Euro. Ik weet niet of deze prijs voor dit jaar nog geldt.
Maar voor dat geld en die 15 minuten die het me kost kan ik niet naar Duitsland rijden!

jozefien

Onze redelijk nieuwe vouwwagen voldoet aan alle eisen en toch doen we het niet.
We verwachten dat de bekeuring lager is dan alle kosten die je maakt voor een tempo 100 keuring.
We nemen het risico en zo niet dan komen we er wel overheen hoop ik.


PetraL

Citaat van: jozefien op februari 14, 2014, 10:11:33 PM
Onze redelijk nieuwe vouwwagen voldoet aan alle eisen en toch doen we het niet.
We verwachten dat de bekeuring lager is dan alle kosten die je maakt voor een tempo 100 keuring.
We nemen het risico en zo niet dan komen we er wel overheen hoop ik.

Wij gokken het er ook op.

Paulvh

#18
Ach mijn wagen voldoet aan alle eisen. Maar ik doe geen tempo 100 km keuring. Het gaat maar om 20 km verschil dus hiervoor zoveel moeite voordoen zie ik niet zitten. En belangrijker ik heb vakantie dus lekker rustig aan.

Yella

En je vakantie interesses kunnen zo ineens wijzigen. we zijn met de vw 2x naar Oost Europa geweest, door Duitsland dus. En nu al weer 2x naar Frankrijk en komend jaar ook weer naar Frankrijk. Die Tempo 100 is alleen specifiek door Duitsland, dus mij daarvoor te duur.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klappen maar!


Heeft er iemand ervaring met het lassen van de bevestigingspunten aan de torsie-as?
We hebben een AL-KO as en denken er aan om schokbrekers te gaan monteren.
Tips zijn welkom.

Het rijgedrag van de vouwwagen is goed maar we denken eraan om volgend jaar een imperial aan te schaffen en zijn dus windgevoeliger en zwaarder beladen.
Tempo 100 keuring is dan een logische stap.

Drees

Wij doen het wel. We wonen vlakbij Duitsland dus ook richting Frankrijk komen we door Duitsland. Bovendien gaan we de komende jaren ook naar Oostenrijk, Kroatie en Zwitserland. Weekeindje weg in Duitsland is ook zeker een optie. De vouwwagen is nieuw, dus we verwachten nog heel wat grote en kleine reizen te maken.

PetraL

Maar die keuring is dat dan eenmalog of moet dat ook jaarlijks?

rvesan

Citaat van: PetraL op februari 17, 2014, 09:37:36 PM
Maar die keuring is dat dan eenmalog of moet dat ook jaarlijks?
Eenmalig. Daarna ben je als eigenaar verantwoordelijk om aan de eisen te blijven voldoen (leeftijd banden, eisen trekkend voertuig).

PetraL


PetraL

Op de prijslijst van de Wit staat het goor 125 euro. Ik neem dus aan dat zij de keuring verzorgen?
Dat kan je dan beter doen...?...

Drees

Wij laten het inderdaad doen bij De Wit, voordat wij hem ophalen begin april. Is al geregeld.

PetraL

O dat scheelt :-) ik ga ff een mailtje sturen.

Kien

169 euro bij vcs voor de schokbrekers exclusief keuring......
Pfffff zal zelf even gaan rondkijken.

Kien

Citaat van: klapkoare op februari 14, 2014, 12:38:49 PM
Vandaag even rond gebeld voor de Tempo 100 keuring en hoe dat nu in elkaar zit...

Om een keuring te kunnen laten doen moet je aan de volgende punten voldoen:
De auto moet zijn voorzien van een ABS-remsysteem;
De caravan of aanhanger moet gekeurd worden;
De caravan of aanhanger moet voorzien zijn van:

  • een oplooprem;
    hydraulische schokdempers;
    banden met de juiste Load-index; banden met een juiste snelheidscodering (letters H t/m Z in het kenmerk);
    banden die niet ouder zijn dan 6 jaar - zie de laatste 2 cijfers achter het kenmerk DOT#### op de band;
    een antislingerkoppeling, voorzien van E-keurmerk.

Heeft uw caravan of aanhanger geen antislingerkoppeling, dan geldt het volgende:


  • Het maximaal beladen caravangewicht mag ten hoogste 80% van het ledig autogewicht (massa rijklaar) bedragen;
    Het maximaal beladen aanhangergewicht mag ten hoogste 110% van het ledig autogewicht (massa rijklaar) bedragen.

Beschikt uw caravan of aanhanger wél over een antislingerkoppeling dan:


  • mag het maximaal beladen caravangewicht ten hoogste 100% zijn van het ledig autogewicht (massa rijklaar);
    mag het maximaal beladen aanhangergewicht ten hoogste 120% zijn van het ledig autogewicht (massa rijklaar).

Deze info komt van: TÜV NORD Mobilität GmbH & Co. KG  I:  http://www.tuv-nord.com/en/mobiliteitsdiensten/tempo-100-108741.htm

Een punt om je vw te laten keuren door de TUV in Nederland is plaatselijke BOVAG caravan dealer/garage... Kosten tussen de 150,-- en de 200,-- al na gelang wat de BOVAG garage er voor wenst te ontvangen  vermeerderd met de TUV nl kosten.

Een andere optie is de keuring aan huis!!!! Deze word door de DEKRA gedaan. compleet met de sticker, en certificaat... kosten tussen de 150,-- en de 200,-- euro

De derde optie is de Do it Yourself optie...

Wat voor de grensstreek bewoners een tip is (van een bovag Caravan keur bedrijf gekregen) Doe het zelf!!!! :K
m.a.w. zoek even uit waar je TUV keuring in Duitsland kunt laten doen.
Op de gewenste/geplande dag vroeg uit de veren en naar het keurstation...in Duitsland... voor ong. 25 rennen ze even om je vouwwagen heen en kijken of je aan de eisen voldoet.
Zo ja, dan krijg wat papierwerk mee en moet je naar een keurings/inschrijvings kantoor (men verteld bij de TUV welke het dichtst bij is) vervolgens kost het je nog een paar gebroken tientjes voor de sticker en je certificaat en klaar is Klapkoare... :>

Al met al, als het zelf doet ben je driekwart goedkoper uit dan als je het laat doen....

Nu nog een adresje versieren voor betaalbare schokdempertjes en wat maatwerk voor de div. vouwwagens bedenken die "schijnbaar" geen schokdempertjes gemonteerd kunnen krijgen...
De bandjes... tja daar mag je zelf voor zorgen en de gestabiliseerde koppeling lijkt niet een echte noodzaak (scheelt toch 324 euro..)

Ik zie een bedrijfsmodel ontstaan...vanavond dus met schertsboek op schoot een basic universele schokdemper mount bedenken  :K ::) :# heb al een paar ideetjes :J

Tot zover mijn relaas/geraaskal/idiootrie

Greets

Ad

Idee al uitgewerkt Ad?  O0