Cabanon Malawi (Avant Garde Pakket)

Gestart door Saskia, februari 15, 2014, 01:41:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Yella

Hebben vandaag de Malawi bekeken, maar bevalt ons wel. En willen het pakket met reservewiel, disselbak en luifel. Voor de rest niet. Dochter wil graag in een eigen tent. En wanden in de luifel kunnen we altijd nog over beslissen, later als we het nodig mochten vinden.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

zippey

Citaat van: jellejawa op februari 25, 2014, 07:09:23 PM
Hebben vandaag de Malawi bekeken, maar bevalt ons wel....

Goede keuze. Wij zijn vorig jaar ook naar de Wit geweest om even rond te kijken. Toen we weer weg gingen hadden we een Malawi besteld en onze Mercury ingeruild  :# Wij hebben destijds ook gekozen voor het Avant Garde Pakket. De disselbak is ontzettend ruim en goed te beladen. Bij onze Mercury zat dezelfde disselbak, maar die kon je lang niet zo goed beladen. Dan werd namelijk de disseldruk veel te hoog. Daar heb je met de Malawi geen last van. Mits je hem verder goed belaadt natuurlijk. We hebben er een achtertent bij besteld voor onze kids en een voorwand voor in de luifel. Die voorwand is echt top. Je ritst hem er zo in en  hij smoelt ook nog goed. Wij zitten nu te denken over een vliegenwand voor in de luifel. Dan ben je helemaal flexibel. Al met al, wij zijn erg tevreden met onze Malawi. We kunnen niet wachten tot de meivakantie weer aanbreekt  :>.
Cabanon Malawi DL 2013 groen

wim

Ook wij hebben een paar weken geleden een Malawi gekocht, met dat pakket erbij. En wel bij "De Jong" in Hattem, maar zijn ook bij De Wit geweest, en Pauw bij Alkmaar. Allemaal zo'n beetje dezelfde prijzen en mogelijkheden icm dat avant pakket. STUGGE HOUDING. Maar zal wel afspraak zijn geweest.
Bij De Jong konden we via een regeling de disselbak laten staan, en de kantelbeugels erbij nemen voor een prikkie.

Aangezien we met z'n tweeën zijn, hebben we echt die disselbak niet nodig, tot op heden zijn we altijd wezen kamperen met een tent, en alles paste ruim in de auto. Dus, waarom nu niet in de bak, en de auto ?

Wel wilde ik weer de fietsen mee, maar om nu zo'n extra fietsendrager op de dissel te plaatsen, waar je op de camping niets aan hebt, vond ik niet aantrekkelijk. Wij willen graag daar overal heen rijden, parkeren in de buitenwijken, dan met de fiets naar het centrum fietsen. Scheelt zoeken naar parkeerplek, en geld ervoor. En je komt op meer plaatsen. En om dan nog extra die fietsendrager achterin de auto te zetten, met een tweede disselfietsendrager........trok me niet.
Ik heb daarom een kogelbout gekocht ( € 4,00 ) deze op de dissel geplaatst, en daar mijn standaard fietsendrager op gezet. Past precies, en zo kunnen ook de fietsen gewoon mee zonder ruimteverlies.

wim

De Malawi is net voor Hemelvaartsdag geleverd, en direct afgelopen weekend uitgeprobeerd.
De kogelkop heb ik gemonteerd, en uiteindelijk, zie fotoos, ziet eea er nu zo uit met gemonteerde fietsendragers inc fietsen.

We zien echt wel uit naar de vakantie!  Gaat prima lukken zo!

RobA

Beste Wim, ook wij hebben een Malawi gekocht, dus even rondgekeken op deze site. Wat een goed idee van jou om een trekhaak aan de vouwwagen te maken. Dat lijkt ons ook wel wat, geen gesleep meer met een extra fietsendrager! Waar heb je de trekhaak gekocht en heb je die zelf gemonteerd? Moeten we nog kijken naar een speciaal soort trekhaak?
Groet rob

Yella

Zo'n trekhaak heb ik bij de Karwei wel zien liggen. Iets van 21 of 22 euro.

dennismaus

Wij hebben op de malawi ook een drager, maar dan een die op de dissel is gemonteerd. Zonder zo een kogel, eigenlijk een caravan oplossing zullen we maar zeggen.

wim

Ik heb deze gekocht bij de Fa Soer, in Meppel.
Ik had eerst een rechte gekocht, maar deze past net niet lekker, een haakse krijg je mooier en beter vast, ook ivm ruimte.
De haakse kost  € 9,95, en heet officieel: "kogelbout, haakse uitvoering".  Artikel: 3550020, code 5950.
Deze heb ik met 2 maal M12 bout vastgezet op de chassisbalk die vooraan over de dissel loopt.

Even twee gaten aftekenen, en boren 10,5 mm in de balk. Dan met een bout met veerring aan de achterkant (tegen lostrillen) en moer met grote sluitring voor vastzetten.
Zie foto bij post 4 post hierboven.

Waar ik de kogelbout heb gekocht:  http://www.soer.nl/index.html

Yella

Citaat van: wim op juni 18, 2014, 01:40:51 AM
Ik heb deze gekocht bij de Fa Soer, in Meppel.
Ik had eerst een rechte gekocht, maar deze past net niet lekker, een haakse krijg je mooier en beter vast, ook ivm ruimte.
De haakse kost  € 9,95, en heet officieel: "kogelbout, haakse uitvoering".  Artikel: 3550020, code 5950.
Deze heb ik met 2 maal M12 bout vastgezet op de chassisbalk die vooraan over de dissel loopt.

Even twee gaten aftekenen, en boren 10,5 mm in de balk. Dan met een bout met veerring aan de achterkant (tegen lostrillen) en moer met grote sluitring voor vastzetten.
Zie foto bij post 4 post hierboven.

Waar ik de kogelbout heb gekocht:  http://www.soer.nl/index.html
Is wel ex. BTW. Maar beslist niet duur. Ik ga er ook Radex 5800 units bestellen.

Yvonne01

Jerome

Citaat van: wim op juni 05, 2014, 11:01:55 PM
De Malawi is net voor Hemelvaartsdag geleverd, en direct afgelopen weekend uitgeprobeerd.
De kogelkop heb ik gemonteerd, en uiteindelijk, zie fotoos, ziet eea er nu zo uit met gemonteerde fietsendragers inc fietsen.

We zien echt wel uit naar de vakantie!  Gaat prima lukken zo!
Ik zie hier een mooie oplossing voor de Livingstone. We hebben nu de fietsendrager ook op de dissel staan. Maar om er een afneembare drager op deze manier op te maken zie ik wel zitten!

dickp

Wij hebben gekozen voor het disselhulpstuk van Twinny Load. Dit werd ons aangeraden door De Wit. Het lage model is ca 35 cm hoog. Dit heb ik zelf nog een kopje kleiner gemaakt waardoor hij nu ca 25 cm hoog is. Het hulpstuk heb ik op ca 5 cm van de wagenbak gemonteerd.