Pannenkoekentopic klapweekend 2014

Gestart door muis, maart 31, 2014, 01:55:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

muis

Het is inmiddels een traditie om pannenkoeken te bakken op de eerste avond tijdens het klapweekend. Bij de zwemvijver is veel ruimte om bij elkaar te zitten en genieten van pannenkoeken, iets te drinken en mensen te ontmoeten.
Meestal worden er wat scottels bij elkaar geschoven, tafels en stoelen e.d.
Lijkt me wel handig om aan te geven in een lijst wat er meegenomen wordt om te voorkomen dat we 15 dagen pannenkoeken eten :#
Tip van Miss BBQ: neem pannenkoekenmix mee in flessen (bv plastic melkflessen) dat giet makkelijk en scheelt een hoop werk qua mixen :J :J

Dus wie neemt wat mee:

muis

muis: 1.5 liter beslag, spek, geraspte kaas, stroop, poedersuiker, kristal suiker.

Miss BBQ

Miss BBQ: 3 liter beslag, appelschijfjes, uienringen en vloeiboter

Frankie

Frank: 3 liter beslag, vloeibare margarine, schenkstroop, 2 zakken rozijnen, slagroom.

bensi

Hoeveel liter beslag is er eigenlijk totaal nodig ??  Voordat je straks inderdaad met voldoende beslag zit voor 15 dagen pannenkoeken  ::)
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

Citaat van: bensi op maart 31, 2014, 10:28:35 AM
Hoeveel liter beslag is er eigenlijk totaal nodig ??  Voordat je straks inderdaad met voldoende beslag zit voor 15 dagen pannenkoeken  ::)
Klapweekeind 2013 telde 26 wagens en 22 aangemaakte pakken beslag en volgens mij was dat niet veel te veel of veel te weinig. Volgens mij was er wat over, maar geen hoeveelheid die de volgende dag niet weg te bakken was.
Niet iedereen bakt en eet mee en de hele kleintjes zitten ondanks de grote ogen snel vol. Zeker als het om pannenkoeken 'met iets erop of erin' gaat. Met 40 wagens zou ik geneigd zijn om te mikken op pakweg 30 pakken aangemaakte beslag en 3 of 4 pakken niet aangemaakt voor als de nood aan de man komt. Ik neem sowieso een mixer mee vanwege die slagroom.  :P
Dingetjes erin vinden gretig aftrek, maar zijn ook makkelijker de volgende dag weg te krijgen (zoals stroop, suiker, spek appels en sowieso alles wat in potjes, pakjes of flessen zit).

Frankie

muis:            1.5 liter beslag, spek, geraspte kaas, stroop, poedersuiker, kristal suiker.
Miss BBQ:      3 liter beslag, appelschijfjes, uienringen en vloeiboter
Frankie:         3 liter beslag, vloeibare margarine, schenkstroop, 2 zakken rozijnen, slagroom.

beninkr

Beninkr: 2 pakken aangemaakt beslag, ananas schijven, hagelslag, rasp kaas.
Wij hebben alleen geen scottel. En kunnen evt alleen bakken op het elektrisch kookplaatje, hopelijk geen probleem.

bensi

muis:            1.5 liter beslag, spek, geraspte kaas, stroop, poedersuiker, kristal suiker.
Frankie:         3 liter beslag, vloeibare margarine, schenkstroop, 2 zakken rozijnen, slagroom.
Beninkr:        2 pakken aangemaakt beslag, ananas schijven, hagelslag, rasp kaas.
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

Citaat van: beninkr op maart 31, 2014, 07:49:56 PMWij hebben alleen geen scottel. En kunnen evt alleen bakken op het elektrisch kookplaatje, hopelijk geen probleem.
Natuurlijk niet. Maar met een elektrisch kookplaatje ben je wel  wat plaatsgebonden. Maar je kunt altijd met je ingrediënten, je stoeltje(s), een tafeltje en de familie onder je armen naar de dichtstbijzijnde pannenkoekenbakskottel toe lopen en een 'magische ruil' plegen: beslag en ingrediënten neerzetten en en er naar wens gebakken pannenkoeken met ingrediënten naar wens voor de hele famielje voor terug krijgen. :J :J

beninkr

Klinkt als een goede deal.  Ik hou hem in gedachte.

olaf

2 Kg aardappelen, 1 liter melk, pak Bloem, uien

Paella pan,  keukenmachine :# en een extra beslagkom
The need for the many outweigh the needs of the few

Yvonne01

natuurlijk nemen ook wij iets mee!
2 pakken beslag ( 2 liter?) , jam, stroop, poedersuiker, chocoladepasta

par

Wij nemen mee:
1,5 liter beslag, bananen en appels, poedersuiker.

Frankie

Beninkr:        2 pakken aangemaakt beslag, ananas schijven, hagelslag, rasp kaas.
Olaf73:          2 Kg aardappelen, 1 liter melk, pak Bloem, uien
Yvonne01:     2 pakken beslag ( 2 liter?) , jam, stroop, poedersuiker, chocoladepasta
par:              1,5 liter beslag, bananen en appels, poedersuiker.

Let op: Voor pakken beslag geldt dat 1 pak meer dan 1 liter oplevert. Althans de pakken die ik gebruik (koopmans meergranen, omdat het gezond is  :# ) vergen 0.9 liter melk en leveren dan ergens tussen de 1,2 en 1,5 liter aangemaakte beslag op.