Holtkamper disseltafel

Gestart door Jos Montana, april 14, 2014, 07:26:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

mgoudapp

Citaat van: jellejawa op april 27, 2014, 07:06:57 PM
Inmiddels is het tafelblad klaar en 3x in de verf gezet. Nu wachten op het koppelstuk van paal naar tafelblad.

Ik ben wel benieuwd hoe je aan dat koppelstuk bent gekomen, vooralsnog lijken de buis en de alko klemmen makelijk te verkrijgen maar dat koppelstuk wat onder het blad gemonteerd wordt is voor mij nog de vraag. Hoop wat van je te horen.

Yella

Citaat van: mgoudapp op april 28, 2014, 12:45:06 PM
Ik ben wel benieuwd hoe je aan dat koppelstuk bent gekomen, vooralsnog lijken de buis en de alko klemmen makelijk te verkrijgen maar dat koppelstuk wat onder het blad gemonteerd wordt is voor mij nog de vraag. Hoop wat van je te horen.
Dat koppelstuk maakt een collega op het werk. Ik heb het nog niet. Buis en klemmen zijn makkelijk te verkrijgen. Bij Karwei kosten klemmen 4 eu per stuk. steigerbuis van 48 mm is ook wel te koop. Ik prefereer overigens alu steigerbuis, maar heb dat nog niet gevonden. Moet net even ergens tegenaan lopen. Op het bedrijf ligt ook niets wat is afgekeurd.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mgoudapp

Citaat van: jellejawa op april 28, 2014, 02:32:43 PM
Dat koppelstuk maakt een collega op het werk. Buis en klemmen zijn makkelijk te verkrijgen. Bij Karwei kosten klemmen 4 eu per stuk. steigerbuis van 48 mm is ook wel te koop.
Dat is nogeens handig...ik hoop toch het nog ergens op internet te kunnen vinden...bedankt voor je reactie..

Spiegelbeeld

Leuk dat iemand zelf de handigheid en lef heeft zo'n ding zelf te maken.

Heb je al een overzicht van de kosten die je gemaakt hebt?

Yella

Citaat van: Spiegelbeeld op april 28, 2014, 02:38:50 PM
Leuk dat iemand zelf de handigheid en lef heeft zo'n ding zelf te maken.

Heb je al een overzicht van de kosten die je gemaakt hebt?
Tot nu toe NUL kosten. Zie vorige pagina. Alleen wat verf en paar lakrollertjes van de action. Hout had ik ook nog liggen.
Alleen het maken van het koppelstuk is even wat werk. Overigens had ik wel al iets gevonden wat volgens mij ook had gekund. Maar dat moest ik bestellen en de foto was niet zo duidelijk. En waarschijnlijk had daar nog een gat met schroefdraad in getapt moeten worden. maar niet onmogelijk. Een damwandplaat voor steigerbuis.

Spiegelbeeld

Inkoppertje: ga je ze ook voor de verkoop maken en zo ja: Hoeveel zou je ervoor vragen?

Yella

Citaat van: Spiegelbeeld op april 28, 2014, 07:12:59 PM
Inkoppertje: ga je ze ook voor de verkoop maken en zo ja: Hoeveel zou je ervoor vragen?
Denk het niet. Eerst mijn eigen af, dan zien we wel eens weer. Maar ik wil HK ook niet in de wielen rijden.

Lien

Is dat koppelstuk niet hetzelfde als hoe een droogmolen op de dissel wordt gemonteerd? :**

Yella

Citaat van: Lien op april 28, 2014, 10:03:10 PM
Is dat koppelstuk niet hetzelfde als hoe een droogmolen op de dissel wordt gemonteerd? :**
Geen idee, maar denk het niet. Dit koppelstuk zit aan het tafelblad. Een droogmolen is een buis die je vast zet.

Lien

Citaat van: jellejawa op april 29, 2014, 05:43:08 AM
Geen idee, maar denk het niet. Dit koppelstuk zit aan het tafelblad. Een droogmolen is een buis die je vast zet.
Oké  :)

muis

@Jelle, wil je een topic maken met foto's en details in het project gedeelte.  Zo te horen zijn er veel mensen die daar blij van worden :J

Frankie

Citaat van: jellejawa op april 28, 2014, 02:47:07 PMOverigens had ik wel al iets gevonden wat volgens mij ook had gekund. Maar dat moest ik bestellen en de foto was niet zo duidelijk. En waarschijnlijk had daar nog een gat met schroefdraad in getapt moeten worden. maar niet onmogelijk. Een damwandplaat voor steigerbuis.
Een gewone voetplaat voor steigerbuis van 48mm heeft standaard vier gaten in de plaat en een imbusbout voor de buis. (Ze hebben daar overigens ook alu steigerbuis).

Yella

Citaat van: Frankie op april 29, 2014, 12:33:29 PM
Een gewone voetplaat voor steigerbuis van 48mm heeft standaard vier gaten in de plaat en een imbusbout voor de buis. (Ze hebben daar overigens ook alu steigerbuis).
Die damwandplaat die ik heb gezien is van alu en heeft een voetplaat van 20x20. veel beter. En ik wil niet iets met inbusbout, moet je weer een inbussleuteltje erbij. Gemak dient de mens. En draaiknoppen kan ik hier kopen met M8 dikte. Die inbussen van dat steigerspul heeft een veel grotere maat. Denk dat daar lastig knoppen voor te vinden zijn. http://www.steigerbuis-online.nl/damwandplaat-tbv-reclameframe-48-3mm.html
Of deze; http://www.buiskoppelingwinkel.nl/damwandplaat-20-x-20.html maar is van staal.

Yella

Citaat van: muis op april 29, 2014, 11:08:49 AM
@Jelle, wil je een topic maken met foto's en details in het project gedeelte.  Zo te horen zijn er veel mensen die daar blij van worden :J
Kan dit topic  niet verplaatst worden? Wil wel een nieuw topic maken, maar dan pas als de tafel gereed is. Lijkt me handiger en leesbaarder.
Net bij de Karwei 2 neuswielklemmen gehaald. Niet van Alko, die zijn fors duurder. Ik ga er van uit dat deze het prima zullen doen.

Yella

staat momenteel ook een disseltafel te koop op MP voor 115 euro. Voor de mensen die het doe het zelven niet zo zien zitten.