Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro  (gelezen 17034 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #15 Gepost op: mei 08, 2014, 07:17:57 pm »

Geen idee, deze foto's zijn van een andere vouwwagen die ik als voorbeeld heb gebruikt voor de bevestiging aan de as. Ze komen uit dit topic http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=9136.60 
Ik heb zelf de groene (tot 900Kg) besteld, de zwarte van Al-Ko zijn tot 1500Kg
OK.
Die groene had ik ook onder de Jametic gezet. De zwarte zijn overigens wel goedkoper, maar lijken me niet de juiste keus.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Astro S 2002
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #16 Gepost op: mei 08, 2014, 08:31:02 pm »

De as verbreders heb ik vandaag aangeschaft via Holtkamper. Deze levert ze dus blijkbaar wel los!
Ik had ze een mail gestuurd met de vraag en keurig antwoord gekregen dat ze op voorraad liggen en gehaald of opgestuurd kunnen worden.

Ze kosten € 45,- per set (dat dan weer wel  ::) ) Ik kan in ieder geval weer verder, nu de schokbrekers nog bestellen.

Zo zie je maar. IK ben naar Bunnik gereden en daar werd mij toen verteld dat ik alleen de hele set kon afnemen. Dus verbreders, dempers, etc. Misschien ter info: Ik moest de wielen verwijderen van de wagen om goed zicht te krijgen. Bij wiel verwisselen met de normale krik komt het wiel niet hoog genoeg en moet je de twee moeren op het spatbord los draaien om genoeg ruimte te hebben. Ook handig voor onderweg  ::)
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #17 Gepost op: mei 08, 2014, 10:12:49 pm »

Ik heb het idee dat je in Bunnik een stuk minder kunt regelen dan in Emmen.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #18 Gepost op: mei 10, 2014, 10:29:45 pm »

En besteld inclusief bevestiging aan as, zie voorbeeld foto van een andere vouwwagen.

Dat zijn de foto's die ik geplaatst heb. Ik heb destijds navraag gedaan bij Holtkamper welke schokbrekers zij adviseren. Hun voorkeur is de zwarte. Deze: https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100km-h/stossdaempfer-alko/alko-universal-stossdaempfer-fuer-100-km-h-achsstossdaempfer-1500-kg/a-294/]. Binnen een paar dagen thuisbezorgd. Prijs was destijds ook € 22,95 per stuk + € 8,50 bezorgkosten. Overigens heb ik de verbreders bij Holtkamper in Bunnik gekocht. € 40 geloof ik.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2014, 10:34:39 pm door EdwinMerks »
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Astro S 2009
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #19 Gepost op: mei 10, 2014, 10:53:48 pm »

Vandaar dus de zwarte, ik heb donderdag niet opgelet bij Holtkamper wat voor kleur schokbrekers er  onder de  vouwwagens tentrailers 8) zaten. Wel bijzonder, Holtkamper wijkt dan af van de advisering van al-ko en die (mag je aannemen) hebben er ook over nagedacht om deze gewichts indelingen te maken.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2014, 10:59:32 pm door thasala »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #20 Gepost op: mei 11, 2014, 08:31:49 am »

Om eerlijk te zijn weet ik ook niet meer welke kleur er onder de Cocoon  in de showroom in Emmen zat. Heb er wel naar gekeken. En ja, ga er ook van uit dat HK de juiste monteert en adviseert.
Maar aan de andere kant lijken schokbrekers voor max. 1500 kg een beetje te zwaar. Of zouden ze juist lichter zijn omdat aanhangers tot 1500 kg over het algemeen tandemassers zijn en je er 4 nodig hebt?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Astro S 2002
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #21 Gepost op: mei 11, 2014, 07:58:32 pm »

Dat zijn de foto's die ik geplaatst heb. Ik heb destijds navraag gedaan bij Holtkamper welke schokbrekers zij adviseren. Hun voorkeur is de zwarte. Deze: https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100km-h/stossdaempfer-alko/alko-universal-stossdaempfer-fuer-100-km-h-achsstossdaempfer-1500-kg/a-294/]. Binnen een paar dagen thuisbezorgd. Prijs was destijds ook € 22,95 per stuk + € 8,50 bezorgkosten. Overigens heb ik de verbreders bij Holtkamper in Bunnik gekocht. € 40 geloof ik.

Ik vraag mij af wat de reden van Holtkamper is om deze te adviseren. AL-KO geeft toch duidelijk met de kleurcodering aan welk demper geschikt is voor welk gewicht. Waarom dempers die tot 1500 kg gaan terwijl de wagen max. 750 kg in gewicht is?
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #22 Gepost op: mei 11, 2014, 08:08:45 pm »

Ik vraag mij af wat de reden van Holtkamper is om deze te adviseren. AL-KO geeft toch duidelijk met de kleurcodering aan welk demper geschikt is voor welk gewicht. Waarom dempers die tot 1500 kg gaan terwijl de wagen max. 750 kg in gewicht is?

Weet ik ook niet. Volgens mij is het ook allemaal niet zo spannend. Voordat ze de diverse kleuren met gewichtsklasses hadden waren het allemaal de zwarte. Daarna zijn pas de groene, rode en zwarte gekomen (naast de zwarte die er al waren en ik heb). Deze gaan tot 1500kg dus ook geschikt. Ik heb gewoon het advies van Holtkamer gevolgd zonder er te veel over na te denken. Als de zwarte die ik heb niet meer geschikt zijn dan zou ALKO ze ook uit de handel halen lijkt me (en alleen nog de gekleurde leveren). Let wel...het zijn niet de zwarte octagons, die zijn inderdaad voor veel hogere gewichten.
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Astro S 2002
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #23 Gepost op: mei 11, 2014, 08:41:21 pm »

Ik bedoel eigenlijk met mijn vraag. Waar zit het verschil in werking. Er zijn ook dempers die tot 2000 kg of meer gaan. Die zou je dan ook kunnen gebruiken? Wat zou dan het verschil in werking zijn. En bij een lichte wagen, werken ze dan überhaupt wel?
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #24 Gepost op: mei 11, 2014, 09:50:19 pm »

Ik bedoel eigenlijk met mijn vraag. Waar zit het verschil in werking. Er zijn ook dempers die tot 2000 kg of meer gaan. Die zou je dan ook kunnen gebruiken? Wat zou dan het verschil in werking zijn. En bij een lichte wagen, werken ze dan überhaupt wel?

Ik merk het zeker. Klapper is rustiger achter de auto.
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Astro S 2002
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #25 Gepost op: mei 11, 2014, 10:27:22 pm »

Ik merk het zeker. Klapper is rustiger achter de auto.

 
 :) Ik denk dat je de vraag nog niet begrijpt. Ik geloof zeker dat je het verschil merkt, dat merk ik ook. Waar ik nieuwsgierig naar ben: Alle dempers gaan tot een bepaald gewicht maar wanneer zou je kiezen voor een demper die tot 900 kg gaat en wanneer voor een demper die tot 1500 kg gaat bij een wagen met een totaal gewicht van 750 kg. In theorie zou het beteken dat je elke demper onder de Holtkamper zou kunnen zetten. Of zie ik dat verkeerd?  ::)
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #26 Gepost op: mei 11, 2014, 10:48:07 pm »


 
 :) Ik denk dat je de vraag nog niet begrijpt. Ik geloof zeker dat je het verschil merkt, dat merk ik ook. Waar ik nieuwsgierig naar ben: Alle dempers gaan tot een bepaald gewicht maar wanneer zou je kiezen voor een demper die tot 900 kg gaat en wanneer voor een demper die tot 1500 kg gaat bij een wagen met een totaal gewicht van 750 kg. In theorie zou het beteken dat je elke demper onder de Holtkamper zou kunnen zetten. Of zie ik dat verkeerd?  ::)

Je ziet het wel goed denk ik (tot een bepaalde hoogte dan). In eerste instantie ging ik ook voor de groene totdat ik de beugels bij Holtkamper ging ophalen en ook zei dat ik groene aan wilde schaffen. Toen kwam hun opmerking over de zwarte en heb ik die besteld. De meeste gaan voor de groene dus mocht je daar een prettigere gevoel bij hebben zou ik dat gewoon doen.
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Astro S 2002
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #27 Gepost op: mei 12, 2014, 12:39:09 am »

Je ziet het wel goed denk ik (tot een bepaalde hoogte dan). In eerste instantie ging ik ook voor de groene totdat ik de beugels bij Holtkamper ging ophalen en ook zei dat ik groene aan wilde schaffen. Toen kwam hun opmerking over de zwarte en heb ik die besteld. De meeste gaan voor de groene dus mocht je daar een prettigere gevoel bij hebben zou ik dat gewoon doen.

...........laatste keer  :H maar wat is het verschil...................
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #28 Gepost op: mei 12, 2014, 07:02:36 am »

Volgens Allko zou de groene het best passen bij gewichten tot 900lkg. Veereigenschappen  zjjn beter afgestemd. Zal bij 750 kg watt soepeler zijn dan een veer die tot hogere gewichten gaat. Er zijn dacht ik wel grafieken te vinden op de site van Alko.
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Astro S 2009
Re: Schokbrekers gemonteerd Holtkamper Astro
« Reactie #29 Gepost op: mei 17, 2014, 11:01:48 pm »

Vandaag, na een heerlijk weekje op de camping,zelf schokbrekers onder de Astro gemonteerd. Ben een klein uurtje bezig geweest en het ging super makkelijk.
Hallo gateman, ik ga er morgen mee bezig, alle materialen zijn inmiddels binnen.
Ik zag dat bij mijn astro aan de rechterzijde bij een gat waar de chassis verbreder moet worden vastgezet een zwart doosje (doorschakelingen electra) voor het gat zit. Zat dit bij jou ook in de weg? Zoja hoe heb je dit aangepast?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal