Raclet Safari opzetten en ervaringen

Gestart door xray, mei 12, 2014, 03:29:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyST

Hebben jullie tempo-100 veren laten monteren of overwogen?

Dat vind ik ook nog wel een aanrader xray... De wagen ligt dan helemaal als een blok op de weg.

Theu

Nee. Ik wist ook niet van het bestaan. Waar is dat te koop en wat kost dat?
Ik vind dat hij het nu ook al erg goed doet hoor.

Theu

Ik weet niet of jullie mijn posts al eens gezien hebben met wat ik allemaal veranderd heb aan onze Safari.
Maar als je het leuk vind moet je even hier kijken:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=11917.0

DannyST

Ja die had ik gezien! Vooral die tentstokken-bak onder de wagen vond ik handig gevonden.

Die gasveren leken me ook wel een uitkomst.

Ben alleen niet zo'n klusser.

DannyST


Citaat van: Theu op mei 14, 2014, 09:44:44 PM
Nee. Ik wist ook niet van het bestaan. Waar is dat te koop en wat kost dat?
Ik vind dat hij het nu ook al erg goed doet hoor.

Bij de Vouwwagenspecialist heb ik het laten doen. Koste 150 euro (de daadwerkelijke keuring laat ik dan zelf doen voor nog eens 70, als ik het wel heb).

Op het forum staan wat topics van handige lieden die zelf de veren eronder geknutseld hebben... Ik meen van de Vouwwagenspecialist begrepen te hebben dat er aan oudere modellen eerst een oog (ofzo) gelast moet worden.

Theu

Word dan ook je laadvermogen hoger? Dan word het echt interessant nl.

xray

Inderdaad leuk dat we 'al' met 3 zijn  :#!! Heb het idee dat er meer verkocht zijn/worden maar dat die mensen niet op dit forum actief zijn.

Citaat van: DannyST op mei 14, 2014, 02:34:56 PM
Ha! Dat wist ik dan weer niet.

Vond die witte stukken maar in de weg zitten  :J
Zijn die stukken van de fabriek uit ook echt bedoelt om het zeil mee te verlengen? Ik had ergens het idee dat die stukken dunner zijn dan de rest van het zeil...


Mooie combinatie trouwens: zwarte station voor een zwarte wagen.
Het is bij ons alleen een zwarte Ford Focus station O0

Ja is fabriek af, zitten van die oogjes aan voor het elastiek. Denk niet dat het nodig is maar is altijd handig mocht je wat meer op de wagen moeten leggen.

Citaat van: Theu op mei 14, 2014, 08:33:08 PM
Leuk, leuk, leuk!
Allemaal Safari eigenaren.
Wij hebben er 1 uit 2008. Zo'n blauwe met een zwarte Ford Mondeo wagon ervoor. :)1] Tweedehands gekocht.
Wij duwen met de boogstok de voortent omhoog (terwijl buiten iemand helpt) en ritsen hem dicht/vast als hij rechtop staat. Verder heb ik al heel veel aangepast. Ook wij hebben niet de originele disselbak van Raclet. Maar een stalen exemplaar van de dealer.
Wij gebruiken het spoelbakje vooral voor het tandenpoetsen en evt. limonade maken voor de kids.

Zwarte auto ervoor is idd mooi maar dit is toevallig zo. Al zal het hopelijk wel een poos deze combi blijven ;)
Met die boog doen we nu ook zo.
Die stalen disselbak is ook van de vwspecialist of andere dealer? Zal je topic eens doorlezen.

Heeft een van jullie al eens een paar dagen gestaan en niet alles vastgezet? Of alleen met de wagen en evt. luifel? Het is niet zo heel veel werk om de voortent te doen maar vroeg het me af.....

Citaat van: DannyST op mei 14, 2014, 09:32:02 PM
Hebben jullie tempo-100 veren laten monteren of overwogen?

Dat vind ik ook nog wel een aanrader xray... De wagen ligt dan helemaal als een blok op de weg.

Nee wel over gelezen en over nagedacht maar vind 90 tot 100 op de teller prima momenteel (zal dan ook wel loslopen met boetes in Dld. flitsen doen ze van voren en staande gehouden wordt je niet zo snel als je het niet te gek maakt) maar goed om te weten dat het kan.
Vond de wagen sowieso amper merkbaar achter de auto hangen. En dan was de disseldruk niet eens zo hoog omdat we de keuken aardig vol hadden maar niks op de dissel hebben........Dus met disselbak zal dat alleen maar beter worden. Maar wie weet ooit in de toekomst, maar nu heeft disselbak prioriteit.

Theu

#22
Nee de disselbak is van een andere dealer. Ik dacht uit Nijmegen.
Meestal gebruik ik voor kortere periodes de helft van de haringen. Dat kan makkelijk. De luifel aan de bak kan. Als je hem ondersteboven aan ritst, maar hij komt uit het midden en teveel naar onderen te zitten. Omdat de rits veel lager begint dan de rits aan de voortent.

Zoals jullie hebben kunnen zien heb ik er een fietsenrek op staan en mijn auto mag een kogeldruk van 80kg hebben. Met deze combinatie hebben wij de afgelopen 2 jaar in Frankrijk probleemloos 120 km/u gereden. Ook de bandentemperatuur blijft dan binnen de limiet. Dus daar hoef ik die schokbrekers niet voor. Hoogstens voor een tempo 100 keuring of om het toegestane laadvermogen op te krikken.

xray

Dacht al dat minder haringen ook wel zou kunnen, zeker bij mooi weer. Maar zoveel extra tijd kost het nu ook weer niet.
Zag je foto's mooi gedaan allemaal  WW helaas ben ik niet zo handig, want vooral dat stroom gebeuren aan/in de vouwwagen heb je wel mooi gedaan.
En zo'n imperiaal is nu nog niet nodig, wie weet in de toekomst origineel kan je die ook aanschaffen. Wel weer wat extra tijd met op en af halen tijdens klappen.
De luifel kan bij het nieuwe model rechtstreeks aan de wagen volgens de omschrijving, dus ik neem aan dat de rits etc. dan beter zit dan bij de oude modellen.

Theu


tafeltennisgek

Wij hebben ook een safari. Nee, geen zwarte station maar een zilverkleurige.

Ik las dat iemand last had van vocht onder de bedden. Wij hebben dat dus ook. We hebben dit jaar zoveel regen gehad dat we zelfs het weer in de tent hebben grrrrr.. Het weer zit dus onder het matras. Precies op de plek van de banken. Heel raar !!

Wij hebben een safari bouwjaar 2011 maar gekocht in 2012.  We hebben nog al wat probleempjes gehad met de wagen en ik weet niet of we ooit weer een raclet zouden kopen. De dealer waar wij hem hebben gekocht is er ook niet meer, dus ook geen garantie verhaal mogelijkheden. De andere dealers geven hiervoor namelijk niet thuis.

Theu

Ook geen reactie bij de importeur? Ik weet alleen niet wie dat is. Struckman in Zevenhuizen?

DannyST

Volgens mij regelt elke vestiging/elke dealer dat zelf.
Ik kan me niet voorstellen dat Struckman de importeur is.

Mieke

Gek, ik dacht altijd dat garantie uitging van de fabrikant en niet van de dealer?
Wij kochten ooit een Samsonite koffer op de luchthaven (taxfree) met levenslange garantie. Na 1 jaar ging ze stuk. Ik ben gewoon de eerste beste winkel in de stad binnengestapt zij hebben de koffer voor herstelling naar Samsonite gezonden voor herstelling, zonder enig probleem.

Wat ik wel wil geloven natuurlijk is dat de dealer dit niet op eigen kosten zal oplossen. Ik zou contact zoeken met de fabrikant.

xray

Citaat van: tafeltennisgek op juli 19, 2014, 10:54:52 PM
Wij hebben ook een safari. Nee, geen zwarte station maar een zilverkleurige.

Ik las dat iemand last had van vocht onder de bedden. Wij hebben dat dus ook. We hebben dit jaar zoveel regen gehad dat we zelfs het weer in de tent hebben grrrrr.. Het weer zit dus onder het matras. Precies op de plek van de banken. Heel raar !!

Wij hebben een safari bouwjaar 2011 maar gekocht in 2012.  We hebben nog al wat probleempjes gehad met de wagen en ik weet niet of we ooit weer een raclet zouden kopen. De dealer waar wij hem hebben gekocht is er ook niet meer, dus ook geen garantie verhaal mogelijkheden. De andere dealers geven hiervoor namelijk niet thuis.

wij hebben zo nu en dan vocht onder de lattenbodem,maar een weekendtas onder het matras en vocht is zo weg. Anders thuis matras er helemaal uit maar dat was met dit weer niet nodig. In de meivakantie hebben we dat wel ff voor de zekerheid gedaan omdat het toen buiten ook vochtig was.
Problemen verder niet echt gehad tot nu toe en de ruimte met deze wagen is wel heerlijk  WW

Garantie zou ik ook via fabriek proberen alhoewel ik niet weet hoe dit zit na 2 jaar. En evt. onderhoud wat ergens anders gedaan is......