Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: steenkoud slapen op de deksel  (gelezen 13687 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #15 Gepost op: mei 16, 2014, 11:27:43 am »

Dat is ook het laatste waar ik over na zou denken, in principe kamperen we alleen bij fatsoenlijke temperaturen. Ik zag/zie het grootste voordeel van die deksel dat je bij hevige regenval, een veilige haven van 15cm boven de grond hebt voor je spullen.


Maar het belangrijkste voor ons van die deksel is de klapsnelheid en dat je geen haringen hoeft te gebruiken. Zonder deksels is dat niet mogelijk.
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #16 Gepost op: mei 16, 2014, 11:35:19 am »

Rendierhuidje eronder, wij hebben tijdens trektochten in Zweden en Noorwegen ('s winters) prima geslapen met een rendierhuid op de sneeuw en een (dubbele) mummieslaapzak. Temperaturen tot -/- 25 maar toch prima slapen.

De kampeerwinkel heeft ze niet, maar het is een goed excuus om eens naar het Noorden te gaan!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #17 Gepost op: mei 16, 2014, 11:40:36 am »

Bij de Spacer of Flyer heb je die kou van het deksel niet er zit nauwelijks ruimte (2cm) tussen het deksel en de grond. Het deksel is ook redelijk dik.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #18 Gepost op: mei 16, 2014, 03:01:42 pm »

Nou, op die flyer-deksel is het bij ons ook best koud hoor. Als ik die ruimte in stap 's nachts dan merk ik het altijd gelijk. Kinderen van ons hebben een SI mat, welke de koude van de vloer goed tegenhoudt. Zijn meerdere topics over geweest op het forum.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer Expedition
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #19 Gepost op: mei 16, 2014, 06:36:16 pm »

Wij hebben zo'n foam mat op het deksel liggen. Wij slapen er dan wel niet op, maar 's ochtends met je warme voetjes op het foam is iets vriendelijker dan op het koude deksel...  :+
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #20 Gepost op: mei 16, 2014, 07:25:55 pm »

Wij zijn laatst bij Erica in Zeist geweest tijden de kampeerdagen en daar stond een CombiCamp met vloerverwarming op/in het deksel. Lijkt me de ideale oplossing!


Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #21 Gepost op: mei 16, 2014, 09:16:30 pm »

Nou, op die flyer-deksel is het bij ons ook best koud hoor. Als ik die ruimte in stap 's nachts dan merk ik het altijd gelijk. Kinderen van ons hebben een SI mat, welke de koude van de vloer goed tegenhoudt. Zijn meerdere topics over geweest op het forum.
Gek, onze kinderen hebbn nooit geklaagd. Wel idd met SI matje. Nu liggen ze er niet meer (spacer). Ik leg er nu wel altijd een stuk foammat meer om het vuil wat op te vangen en niet uit te glijden als ik uit het bed stap maar het houdt de kou misschien ook wat weg.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #22 Gepost op: mei 16, 2014, 09:40:18 pm »

Wij hebben zo'n foam mat op het deksel liggen. Wij slapen er dan wel niet op, maar 's ochtends met je warme voetjes op het foam is iets vriendelijker dan op het koude deksel...  :+
Wij slapen ook heerlijk in het grote bed en dus niet op het deksel maar we hebben het originele tapijt op de vloer liggen en dat is wel heerlijk aan de voeten als je uit bed stapt.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

betuwseflipjes

  • Gast
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #23 Gepost op: mei 20, 2014, 12:45:02 pm »

Toen we nog met de tent kampeerden legden we een extra slaapzak op het luchtbed. Nooit geen last meer gehad van grondkou.

Inderdaad is de deksel van de CC nogal koud, we hebben nu een tapijt en dat is een wereld van verschil.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #24 Gepost op: mei 20, 2014, 11:49:46 pm »

Wij slapen ook heerlijk in het grote bed en dus niet op het deksel maar we hebben het originele tapijt op de vloer liggen en dat is wel heerlijk aan de voeten als je uit bed stapt.

Er is al veel gezegd hier, maar toch nog even een toevoeging op wat Ben hier meld... Het is niet zozeer de koude op de vloer (die er wel is), maar gewoon het temperatuurverschil in de cabine die je voelt. Dat valt op. Het scheelt zeker een graad of 5, is mijn schatting. De kinderen hebben er niet heel veel last van, maar die hebben ook behoorlijke slaapzakken.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp country
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #25 Gepost op: mei 24, 2014, 09:53:30 pm »

Ik vind het temperatuur verschil ook erg groot, tussen de slaapgedeeltes en het gedeelte boven de deksel. Ik merk dat altijd s'avonds als je naar bed wilt en je stap eerst op de deksel,brrrrrrr. Dan is het slaapgedeelte toch wel een stuk warmer. Bij ons liggen de kinderen meestal in de gastencabine op SI matjes, in een slaapzak en als het koud is, een extra fleece deken. In de gastencabine is het ook nooit koud. We hebben wel een andere binnentent (die ook dicht is aan de onderkant) en die kunnen we bij een korte stop ook op de deksel gebruiken, om inderdaad de kou tegen te houden... ;)
Gelogd

aardezacht

  • Gast
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #26 Gepost op: mei 26, 2014, 11:26:10 pm »

We hebben wel een andere binnentent (die ook dicht is aan de onderkant) en die kunnen we bij een korte stop ook op de deksel gebruiken, om inderdaad de kou tegen te houden... ;)

Hoi Candace!
Welke binnentent hebben jullie? Want ik heb al heel veel rondgekeken naar een passende binnentent, maar vind er geen geschikte... allemaal véél te groot... Bestaat er een 1persoonsbinnententje?

Gelogd

bianca.warmerdam

  • Gast
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #27 Gepost op: mei 27, 2014, 09:37:32 am »

Wij gebruikten altijd opblaasbare matrassen voor de kids maar hebben nu SI matrassen gekocht (hebben een CC gekocht, 2 kids slapen in de gastencabine en 1 op de deksel of in de achtertent). De oudste gaat slapen in een 1 persoons tent, de Coleman Weekend 2. Misschien is dat ook wat voor jullie. Bij Obelink kost hij 30 euro.
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp country
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #28 Gepost op: mei 27, 2014, 05:52:18 pm »

Wij hebben een binnen/slaaptent die wordt gebruikt in voortenten van caravans. Volgens mij van het merk Gerjak, lichtgrijs,katoen en kunststof onderkant. Hij ligt in de vouwwagen dus ik kan er niet even een foto van maken  ;)
Ik heb hem wel passend gemaakt (bovenkant ingenomen). Ik moet wel zeggen als hij op de deksel word gebruikt, blijft er nog maar heeeeel weinig ruimte over.(2 persoons)
Aan de binnentent zitten op de hoeken 4 verstelbare banden met klemmen die we vastmaken aan de buizen van de vouwwagen. Ook in de gastencabine hangen we hem alleen op aan de 4 klemmen, bedden erin en slapen maar....
Het is niet de mooiste oplossing, maar wij vinden het handig.
Ik weet niet of er een 1 persoons binnentent bestaat, maar misschien een andere oplossing, een goedkoop 1 persoons pop-up tentje wat je op de deksel zet.
Gelogd

skteu

  • Gast
Re: steenkoud slapen op de deksel
« Reactie #29 Gepost op: juni 10, 2014, 11:35:40 pm »

Ik zie nog altijd reacties dat luchtbedden altijd koud zijn. Dat is niet altijd het geval. Bijvoorbeeld Exped heeft geïsoleerde luchtbedden. Onze mannen liggen in de gastencabine of op de bak op een tot -17 geïsoleerde mat.
In de cabines warmt het uiteraard op door de lichaamswarmte, dat heb je op de bak niet.
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2014, 11:37:24 pm door skteu »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal