kraantje

Gestart door sweron, mei 21, 2014, 05:15:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

sweron

Nog vergeten te vragen, Kan het zijn dat de batterijen van de dompelpomp ( kraan in keuken) plat zijn door ze niet te gebruiken ? Dat ze leeglopen ? Wie gebruikt het kraantje in de keuken van de roadmaster? In de darm van waterreservoir naar de kraan zit precies zo een gelige vloeistof? Moet je eerst die darm reinigen met een product ? Wie weet raad ?

bensi

Citaat van: sweron op mei 21, 2014, 05:15:33 PM
Nog vergeten te vragen, Kan het zijn dat de batterijen van de dompelpomp ( kraan in keuken) plat zijn door ze niet te gebruiken ? Dat ze leeglopen ? Wie gebruikt het kraantje in de keuken van de roadmaster? In de darm van waterreservoir naar de kraan zit precies zo een gelige vloeistof? Moet je eerst die darm reinigen met een product ? Wie weet raad ?
Als er in de slang (darm) een gelige vloeistof zit zou ik de hele slang vervangen en in de toekomst heel goed leeg maken als je de wagen in de stalling zet.
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

olaf

Wij gebruiken de kraan en bevalt prima we drinken er niet uit.

De slang vervang ik regel matig. O.a. voor schimmel en andere troep in de waterleiding slang.

Het kraantje spoelen we door met een water met een beetje bleek er in.

Batterijen kunnen idd gaan lekken. Ze lopen ook zonder gebruik wel leeg.

Maar dat kan toch niet in het water terecht komen?
The need for the many outweigh the needs of the few

Qwaqa

'Gele vloeistof'? Lijkt mij niet goed. Biofilm?

bosi

Citaat van: sweron op mei 21, 2014, 05:15:33 PM
Zodra batterijen eenmaal een keertje zijn gebruikt, zullen ze bij geen gebruik toch langzaam leeg lopen, dit heeft te maken met het (bij geen gebruik) zeer langzaam voortschrijdend chemisch proces in deze zogenaamde zink/koolstof batterijen. Door ze uit het elektrische circuit te halen en ze bijvoorbeeld op zijn kop in de batterijbox te zetten kun je nog een klein beetje winst halen, maar vocht en zeer lage of hoge temperaturen werken dan weer negatief.
Mijn advies zou zijn, koop een setje ongebruikte blok batterijen en plaats ze pas als je ze echt nodig hebt, ongebruikt en niet te warm opgeslagen of blootgesteld aan vorst gaan ongebruikte batterijen meerdere jaren mee. Eenmaal gebruikt moet je er rekening mee houden dat je voor het volgend seizoen een nieuw setje moet kopen.
Gele vloeistof in de slang wijst vaak niet op schimmel of algen (meestal witte/bruine/groene aanslag en slierten), maar op roest. Kan het zo zijn dat je een metalen slangenklem hebt gebruikt om de waterslang aan je dompelpompje te maken? Zo ja vervangen door een kunststoffen versie (bij elke goede camping of caravan shop te kopen).
De slang vervangen is daarna de makkelijkste optie, kan of wil je dit niet, dan de slang en de pomp door spoelen met een 5% oplossing in (warm) water met oxaalzuur en de roest is weg.

sweron

Ja we zullen de darm vervangen, nu dachten we eraan een omvormer te plaatsen ipv de batterijen. Heeft iemand dit al gedaan in een roadmaster ? Wij hebben geen verstand van elektriciteit , dus als iemand dit al gedaan heeft met een roadmaster kan die dan een foto trekken voor de aanluitingen ?

Nu komen er twee draden van de dompelpomp in een suikertje toe en vertrekken er nog twee draden naar het kraantje en dan zijn er nog twee draden die toekomen van de 12V batterijen.

Kan iemand ons helpen met wat uitleg en of het mogelijk is vooraleer ik de omvormer bestel.

olaf

De kraan is je schakelaar.
Deze sluit je aan tussen de voeding/omvormer en de pomp.
Sluit je de voeding rechtstreeks aan op de pomp dan zal deze met maximaal vermogen het water pompen.

Misschien zijn er andere ideeën.
Maar is niet echt moeilijk.
Er zijn wel meer topics overgemaakt.

Oja ik ben geen beste tekenaar sorry.  :P

bosi

Ik heb toen ik de waterkraan plaatste in onze Trigano een handleiding gemaakt. In principe is deze toepasbaar voor elk type vouwwagen met een bermkeuken en wasbak.

sweron

Vandaag de nieuwe waterslang geplaatst en de omvormer aangesloten en  :> alles werkt ... Superblij geen batterijen meer nodig. Met dank aan iedereen voor de hulp.

olaf

Citaat van: sweron op juni 01, 2014, 10:44:03 PM
Vandaag de nieuwe waterslang geplaatst en de omvormer aangesloten en  :> alles werkt ... Superblij geen batterijen meer nodig. Met dank aan iedereen voor de hulp.
Geen dank. 

Bosi tekent wel beter dan ik, mooie handleiding