Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: verlichting werkt niet meer  (gelezen 10019 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosi

  • Gast
Re: verlichting werkt niet meer
« Reactie #15 Gepost op: juli 11, 2014, 08:15:07 am »

Zover ik weet is een mist achterlicht geen standaard bij een 7polige aansluiting.

De pin 2/54G op de 7-polige stekker(doos) die voorheen werd gebruikt voor de constante voeding (voor de koelkast) dient nu te worden gebruikt voor het mist achterlicht, hiermee komt de constante voeding te vervallen. Dit is inmiddels wettelijk verplicht.
Let trouwens op, de functie dat het mist achterlicht uit wordt geschakeld, werkt alleen als de 7-polige stekkerdoos is voorzien van een ingebouwde schakelaar, dit is een microswitch die de mistlamp op de auto onderbreekt zodra je de stekker van je aanhanger aansluit. Dus moet dit ook zo in de bedrading van de auto verlichting van en naar de stekkerdoos zijn opgenomen.
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2014, 08:23:18 am door bosi »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.036
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: verlichting werkt niet meer
« Reactie #16 Gepost op: juli 11, 2014, 09:10:19 am »

Zover ik weet is een mist achterlicht geen standaard bij een 7polige aansluiting.

Jawel hoor. Alleen vonden veel caravanbezitters het interessanter om een constante plus te hebben. En aangezien een 7-polige stekker dan net een pinnetje te weinig heeft moet je gaan kiezen... Niet voor niets heeft de 13 polige stekker zijn intrede gedaan, daarin zijn zelfs nog pinnen ongebruikt voor eventuele toekomstige veranderingen als datauitwisseling tussen trekker en getrokkene.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: verlichting werkt niet meer
« Reactie #17 Gepost op: juli 11, 2014, 06:32:51 pm »

Bij mij blijft het mist achterlicht van de auto samen met die van vw branden
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: verlichting werkt niet meer
« Reactie #18 Gepost op: juli 11, 2014, 08:16:03 pm »

Bij mij blijft het mist achterlicht van de auto samen met die van vw branden
Dan is je 7 of 13 polige stekkerdoos niet voorzien van de microswitch of als deze wel aanwezig is is hij niet bedraad/aangesloten.
Gelogd

teetie

  • Gast
Re: verlichting werkt niet meer
« Reactie #19 Gepost op: juli 12, 2014, 03:36:03 pm »

Ik heb goed nieuws! De verlichting werkt. Ik heb de holle pennen van de 7-polige stekker schoongemaakt (in principe werkte alles voordat ik nieuwe achterlichtunits aanschafte) maar de boosdoener voor de gewone verlichting bleek bijgevoegd lampje te zijn.
Ik wil jullie allen hartelijk danken voor de geweldige support! Een fijne vakantie voor jullie allen.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: verlichting werkt niet meer
« Reactie #20 Gepost op: juli 12, 2014, 07:01:24 pm »

Ik heb goed nieuws! De verlichting werkt. Ik heb de holle pennen van de 7-polige stekker schoongemaakt (in principe werkte alles voordat ik nieuwe achterlichtunits aanschafte) maar de boosdoener voor de gewone verlichting bleek bijgevoegd lampje te zijn.
Ik wil jullie allen hartelijk danken voor de geweldige support! Een fijne vakantie voor jullie allen.
leuk dat je het nog even met ons deelt. Goede vakantie!
Gelogd
live life outdoors

bosi

  • Gast
Re: verlichting werkt niet meer
« Reactie #21 Gepost op: juli 12, 2014, 07:49:17 pm »

Eind goed al goed, zou ik zeggen.  Fijne vakantie:)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal