Scharnier keuken Apollo

Gestart door Nstrijker, augustus 17, 2014, 12:06:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nstrijker

Goedendag,

Sinds zes jaar hebben wij een Camplet Apollo die prima bevalt. Maar deze vakantie heeft de keuken kuren. Het lijkt erop dat het scharnier verbogen is waardoor de keuken niet meer goed in de bak gedraaid kan worden. Met als gevolg dat hij niet dichtgeschroefd kan worden. We hebben dit nu opgelost door de keukenschroef met spanbanden dicht te trekken voor onderweg maar dat verdient natuurlijk geen schoonheidsprijs. Iemand dit weleens bij de hand gehad? En waar zouden we dat keukenscharnier kunnen laten vervangen? We gaan thuis (nu op vakantie) eerst proberen of er nog wat te verbuigen valt, maar dat durven we hier niet te doen omdat het risico bestaat dat het hele scharnier er straks afscheurt.
Hopelijk heeft iemand advies.
Groeten,
Nathalie

beatleenco

Als je het keukentje normaal dicht doet, hangt hij dan aan de linkerkant iets teveel omlaag? Waardoor de bout niet meer in de moer gaat?

sidi

Lijkt me toch een gevalletje voor een Camp-Let dealer. Als de keuken niet goed dicht is, is ie waarschijnlijk ook niet waterdicht en kun je met regen water binnenkrijgen.

Nstrijker

Citaat van: beatleenco op augustus 21, 2014, 08:08:17 PM
Als je het keukentje normaal dicht doet, hangt hij dan aan de linkerkant iets teveel omlaag? Waardoor de bout niet meer in de moer gaat?

Ja, de keuken hang inderdaad teveel omlaag. Op zich doet-ie dat altijd wel (met een knietje krijgen we de bout er dan wel in) maar hangt meer af en hij hangt ook nog eens iets gekanteld, naar voren dus. Morgen zal ik eens wat dealers afbellen.

sanderv

Maar dan moet er toch ook iets aan het scharnier te zien zijn?

muis

Dat lijkt mij ook, heeft hij misschien losgehangen ipv op de standaard? Ik denk dat je bij elke dealer met werkplaats dit scharnier wel kunt laten vervangen, bv Erica Zeist (weet ik dat ze een eigen werkplaats hebben) of Bravo (die besteden het volgens mij uit)

beatleenco

Rondom de achterkant v/d vw zit een frame van stalen koker, ik dacht 25x25 mm. Bij een open geklapt Camplet zit aan de keukenzijde ook een deel van dit frame, het staat iets schuin omhoog. Aan dit kokertje zit het scharnier van de keuken bevestigt.
Door een stuk staaf in dit kokertje te duwen kun je het kokertje iets naar buiten, dus schuiner trekken ( hoeft maar een paar mm te zijn) waardoor de keuken bij het inklappen aan de linkerkant iets hoger komt te staan. Werkte bij onze Camplet prima.
Het scharnier zelf gaat bijna nooit veel speling krijgen en de monobouten waar het mee vast zit laten bijna nooit los.
Daar is te sterk voor. Maar door het gewicht  v/d keuken t.o.z. van het kokertje is deze net iets te zwak en buigt een beetje.

doosje

hallo scharnier is verstelbaar met de 8 mm bouten sleutel 13 die aan het scharnier zitten. iets losdraaien en uiteinde van de achterzijde ondersteunen. iets omhoog tillen en dan vast draaien. u kunt ook van te voren een merkteken maken op het scharnier. zo kunt u zien hoeveel u hem versteld heeft

Marjootje

heb je hier ook fotoos van (vh scharnier koker)? die van ons wil ook moeilijk.