Grondzeil voorportaal River Lodge

Gestart door tstn, augustus 18, 2014, 12:07:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

tstn

We zijn aan het kijken naar een andere vouwwagen nu we onze Kampala te groot vinden zonder de kids.
We hebben in Roden o.a. de River Lodge bekeken en die is wel erg fraai.
Ik vraag me af of het mogelijk is om het grondzeil bij het inklappen te laten zitten. Net als bij een Holtkamper Cocoon. Bij uitklappen gaat dit dan als eerste van de kar en bij het inklappen als laatste erop. Scheelt toch weer beetje tijd en gemak lijkt me zo.
Zijn er onder de eigenaren hier ervaringen hiermee?

de Coxies

Het grondzeil kan eraan blijven, maar dan kun je niet meer in de laadruimte! Er is al eens een topic over geweest. Daar staat in hoe en wat. Even zoeken dus.

PetrusPaulus1972

of kijk eens op het zambezi forum van de zambezi club.

danny060473

Wij hebben de Livinstone, het grondzeil rollen we op en leggen dat direct aan wand onder het bed, we krijgen dus het bed open en komen dus ook bij ingeklapte staat onder het bed.

KlapJoeri

Wij ritsen hem er altijd even af. Gaat heel vlot als je er wat handigheid in hebt.
Deze zomer 8 campings gehad, dus heel wat opzetten en afbreken gedaan ;)

1x hebben we op de camping zelf verhuisd naar een beter plekje (ivm een bijna lege batterij van een rookmelder in een caravan vlakbij...)
en toen hebben we hem eraan laten zitten. Dit gaat dus ook maar je kunt inderdaad niet meer bij je laadruimte.
The cold never bothered me anyway.....

Frankie

Wij halen 'm er ook altijd helemaal af. Vooral omdat we 'm zo schoon en droog mogelijk mee willen hebben. Daarom leggen we 'm altijd even ondersteboven om er een lap overheen te kunnen halen en 'm daarna in de zon te laten drogen.

KlapJoeri

Wij vouwen gewoon "nat op nat" op...pas thuis maken we hem weer schoon.
The cold never bothered me anyway.....

DrLivingstone

Er kleven toch wat nadelen aan het laten zitten van het grondzeil (maar ook het wagenschort aan de binnenkant) bij het inklappen. Je kunt het inderdaad mooi oprollen en in de wagenbak leggen. Echter, het gewicht van bed + tent komt met twee drukpunten (die van het bed) op het grondzeil / wagenschort te staan. Deze afrukken ga je zien, zeker in het wagenschort.

Ander nadeel van deze methode: je kunt niet meer bij je soft lock (slot)... als je die hebt. Het grondzeil / wagenschort gaat hier namelijk overheen. Op die manier heeft het slot (onderweg in ieder geval) geen zin meer.