welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone

Gestart door reekie, februari 24, 2015, 08:42:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jansje53

Leuk, zo'n foto (en wat een slim idee). Wat ziet dat er super opgeruimd en ordentelijk uit! Is bij ons duidelijk minder :)51]. Komt (ook) omdat deel van de ruimte opgaat aan zakken met tentspullen (achtertent, windhoeken, grondzeil, worteldoek).
Zijn er meer mensen met zulke (inspirerende) foto's? Iets voor een nieuw topic ("show -de bagagebak van- je klapper")?

DrLivingstone

Wij hebben de achtertent, windhoeken, grondzeil etc. niet opgerold, maar netjes en plat opgevouwen in de wagenbak liggen. Zo neemt het de minste ruimte in. Luchtbedjes en dekbedden / slaapzakken kunnen onder het dekzeil of bovenop alle kratjes etc.

Jansje53

@DrLivingstone, dus niet in de zakken? Blijft dat dan netjes? En dan op n stapel of zo?

KlapJoeri

Wij hebben alle slaapzakken en de leeggelopen inflatables van de kids allemaal uitgerold op het bed liggen tijdens verkassen....
The cold never bothered me anyway.....

Jansje53

Citaat van: Jansje53 op februari 27, 2016, 07:30:55 PM
@DrLivingstone, dus niet in de zakken? Blijft dat dan netjes? En dan op n stapel of zo?
Voor de zekerheid.... Bedoelde hier de tentspullen

DrLivingstone

Ja, je moet het wel netjes opvouwen, maar het is geen enkel probleem

linda75

hebben jullie ook een opdekmatras er dan nog bijliggen?? ik hoop dat ik mijn bed incl opdekmatras opgemaakt kan inklappen

verhagen

Doen wij ook. Opdekmatrassen met dekbed en twee kussens.

linda75

verhagen

marcorion

In reactie op het verzoek tot foto's.
Wij hebben twee soorten kratjes omdat zowel in de breedte als in de hoogte precies de ruimte uitnut. Ook zorgen verschillende maten van kratten er voor dat wat niet in de ene past, nog wel in de andere kan. Pannen bijvoorbeeld. Maar niet alles past in kratjes. Dus achterin de tafel, stoelen en het wasrek. In het midden de vouwkasten. Ik weet alleen niet meer waar ik deze kratten gekocht heb. Wij gebruikten ze al op zolder bij de tentspullen.

linda75

ziet er goed uit. :J wij laten een expandable maken dus kunnen dekens en stoelen op het bed leggen dat scheelt weer ruimte in de bak. dan nog hou je evengoed wel zakken over voor stormwanden en vooorwanden en tentstokken en kuipzeil ed en ook de kampeerkastjes ed moeten er nog in maar ik denk dat ik zes kratten haal. 4 voor de kleding ( ieder een eigen krat/bak/kist) en dan twee voor los spul als elektra ed. en de rest zien we wel.. gewoon slim inpakken en met 1500 liter en de achterbak van de auto moet dat vast wel gaan lukken

Jerome

De voorwanden, windhoeken en stokken doen wij niet inzakken.
De doeken, grondzijlen leggen wij netjes opgevouwen boven op de kratten. De stokken leggen we los in de lengte richting.
Het nut van alles in zakken doen zien we niet zo. Het meeste heb je toch direct na aankomst nodig. Het geen je niet nodig hebt blijft netjes opgevouwen in de vouwwagenbak liggen.

Groet, Jeroen

Astrid1976

Wij hebben en xl bed en dus 2 matrassen en ook 2 toppers (ivm rugklachten van mijn man). matrassen leggen we (icm expandable) boven op de matras, ook het dekbed, kussens en slaapzakken van de kinderen en hun inflatables leggen we erop. het deel van de bodem klappen we wel onder het bed, daar tussen in passen 2 stoeltjes.
dan hebben we nog plaats over voor 10 kratten van albert (de bezorgservice van de ah, die zijn paars en heel stevig), dan houden we rondom nog ruimte over voor de tentzakken en de stokken en een opklapbare tafel.
in de 10 kratten zit het volgende: 1 krat pp kleding = 4 + 1x kampeerspullen (lampen, vuilnisbak, opladers, gastankje) + 1x kinderspeelgoed + 1x boeken en spelletjes + 1x toilettassen + 1x handdoeken + 1x schoenen.
in de auto hoeft dan alleen een extra koelbox. we hoeven niets meer te verplaatsen van de bak naar een ander plaats, alles heeft een vaste plaats. ideaal!!

fietsert

Naar een idee wat mijn vrouw ergens op dit forum had opgedaan, gebruiken we deze grote stapellades: https://www.kwantum.nl/s/wonen/opbergen/opbergboxen-lades/wonen-opbergen-opbergboxen-lades-stapellade-zwart-21x32x41-cm-0944098

Voor de kleding en voor de keuken (eten). Doordat ze goed stapelen hebben we geen kasten meer nodig, die spullen eenmaal inpakken en de hele reis gemak en je weet waar alles is. Echt ideaal vinden wij.