Bandenspanning Malawi

Gestart door dickp, april 07, 2015, 10:12:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

GuustFlater89

Zou je dan het wiel er nog op krijgen, als de band 1 cm breder is? Ik hoor nu al mensen met problemen om wiel te wisselen...
Cabanon Malawi 2.0

FriedelP

Citaat van: btje1977 op juni 27, 2025, 02:58:54 PMIk denk er over om de niewue ban een 155x80 te laten zijn van de malawi 2.0 ipv de 145x80 Denk dat hij dan net wat stablier staat als hij volgeladen is. En het staat mooier :-)

Zou dit zonder problemen kunnen? Er lijkt mij plek voldoende.
Staat hij dan nu niet stabiel als hij volgeladen is?

Wat is de reden dan? Overladen? In dat geval weet ik niet of andere banden de oplossing zijn als het chassis en as niet op het overgewicht zijn voorzien.

poldertoerist

de redenering voor stabiel staan begrijp ik niet zo goed.  het zal waarschijnlijk , wel wat meer rolweerstand geven en dat merk je vooral zelf bij het manoeuvreren, of dat erg is moet je, zelf bepalen. 

en wat gussflater aangeeft je moet als je een wiel gaat wisselwn je wiel verplaatsen in de wielkuip.  Ik heb het nog niet hoeven doen bij de Malawi, maar weet uit ervaring met soortgelijke constructie dat je dan iedere centimeter kan gebruiken. probeer eerst zelf je wiel eens te wisselen en bedenk dan of je die ruimte wel of niet nodig hebt.
Adventure Awaits

poldertoerist

Oh ja en anders gewoon doen en deel lns je ervaringen! positief of negatief.
Adventure Awaits

Drikusniet

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de huidige band al niet kan worden verwisseld zonder lucht eruit te laten lopen. ::)