Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Expandable voor soft top voor Livingstone  (gelezen 16201 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #15 Gepost op: mei 01, 2015, 11:55:28 am »

Ben erg benieuwd Jerome. Fijne vakantie alvast!
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #16 Gepost op: mei 06, 2015, 09:29:24 pm »

Het weer was niet het beste maar we zijn er toch op uit getrokken.
Op de heen weg hadden we het bijzettentje en de visspullen op de tent gelegd. Hiervoor is de expandable niet echt nodig.

Op de terug weg hebben we de matjes van de kids op het bed gelegd en de bijzettent plus visspullen op de tent. Toen was de expandable een welkome aanvulling.
We hebben geen nadelen van de expandable ondervonden in het gebruik. Je hebt wel een extra flap aan de kar hangen, maar deze zit niet in de weg.


We kunnen de aanpassing aanbevelen.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #17 Gepost op: augustus 22, 2015, 04:59:28 pm »

Volgens mij heb je Aart Kok wakker gemaakt.

http://webshop.aartkok.nl/nl/expandable-livingstone/

Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #18 Gepost op: augustus 22, 2015, 05:41:23 pm »

Tja toen wij het vroegen wilde ze het niet maken... Maar wij zijn erg content met de onze.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #19 Gepost op: augustus 23, 2015, 07:04:40 am »

Ja, we hebben dit jaar twee verbeteringen door gevoerd waardoor opbreken en doortrekken sneller / makkelijker gaat.
1) de expandable, waardoor de matjes en slaapzakken van de kids op het bed kunnen liggen
2) de extra kogel op de dissel voor de fietsendrager. De fietsen staan sneller en stabieler op de vouwwagen

Misschien wordt de oplossing voor de fietsendrager ook nog wel over genomen ...
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #20 Gepost op: augustus 23, 2015, 08:54:09 am »

Volgens mij heb je Aart Kok wakker gemaakt.

http://webshop.aartkok.nl/nl/expandable-livingstone/
Ik vind het jammer dat ze bij zoiets zo lauw of niet reageren en het dan toch doen.
Beter dat ze zeggen: "Goh, goed idee, gaan we naar kijken. We kunnen niks beloven, maar we laten het je weten als er iets uitkomt" (om dan later te zeggen dat ze het toch maar niet doen en de reden waarom) dan dat ze eerst afwijzend reageren en dan de verdenking op zich laden gedacht te hebben: "Mooi idee. Koel reageren en effe laten besterven en dan: 'pikinskie'.

Ik snap alleen niet zo goed waarom de hoogte van 17 cm is gekozen. Dat is dan opeens wel heel veel. En ik begrijp ook niet zo goed waarom dit alleen toepasbaar is met messing doorvoerogen.
Jerome heeft z'n eigen expandable gemaakt en heeft kunststof doorvoerogen. En kennelijk werkt dat gewoon.
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2015, 08:56:43 am door Frankie »
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #21 Gepost op: augustus 23, 2015, 11:30:13 am »


Ik vind het jammer dat ze bij zoiets zo lauw of niet reageren en het dan toch doen.
Beter dat ze zeggen: "Goh, goed idee, gaan we naar kijken. We kunnen niks beloven, maar we laten het je weten als er iets uitkomt" (om dan later te zeggen dat ze het toch maar niet doen en de reden waarom) dan dat ze eerst afwijzend reageren en dan de verdenking op zich laden gedacht te hebben: "Mooi idee. Koel reageren en effe laten besterven en dan: 'pikinskie'.

Ik snap alleen niet zo goed waarom de hoogte van 17 cm is gekozen. Dat is dan opeens wel heel veel. En ik begrijp ook niet zo goed waarom dit alleen toepasbaar is met messing doorvoerogen.
Jerome heeft z'n eigen expandable gemaakt en heeft kunststof doorvoerogen. En kennelijk werkt dat gewoon.

Ben ik het helemaal mee eens. En dan ook de tijd die ze ervoor nodig hebben....
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #22 Gepost op: augustus 23, 2015, 11:33:12 am »

Zou die 17cm nu zo gemaakt zijn onder het mom van: better safe then sorry? Afdekzeil trek je natuurlijk wel weer strak met het elastiek, dus zie je waarschijnlijk weinig van eventueel overschot extension.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #23 Gepost op: augustus 23, 2015, 11:41:58 am »


Zou die 17cm nu zo gemaakt zijn onder het mom van: better safe then sorry? Afdekzeil trek je natuurlijk wel weer strak met het elastiek, dus zie je waarschijnlijk weinig van eventueel overschot extension.
Klopt, als het lukt alles netjes vlak op de wagen te leggen krijg je de hoes zonder extension net dicht. Maar het is een beetje geklooi. Nu ritsen we de hoes met gemak dicht en na het aanbrengen van de elastiek (waarbij we 1 haakje op de lange zeide overslaan) zie je de extension nauwelijks.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #24 Gepost op: augustus 23, 2015, 04:04:01 pm »


En ik begrijp ook niet zo goed waarom dit alleen toepasbaar is met messing doorvoerogen.
Jerome heeft z'n eigen expandable gemaakt en heeft kunststof doorvoerogen. En kennelijk werkt dat gewoon.

Waarschijnlijk is de maat van de hoes dan anders en past het dus niet. Ze hadden nl voor de, ik meen, zambezi riverlodge wel een expandable.
Maar zeker ben ik er niet van.
Gelogd

Miirjam met Livingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 63
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #25 Gepost op: augustus 23, 2015, 05:54:08 pm »

Eind juni heb ik Aart Kok speciaal gevraagd om een expandable voor de Livingstone, met daarbij de mededeling dat er op het forum al te merken was dat er veel belangstelling zou zijn.... Ik kreeg een mail terug met het antwoord dat het opnieuw in overweging genomen zou worden. Nu maar hopen dat we de juiste ogen hebben (maar dat is een beetje moeilijk gokken nu hij in de stalling staat). In oktober moeten we terug vanwege gebreken aan de oplooprem. Ik zal dan eens vragen waarom de expandable niet kan met een zeil met kunststof ogen. Wellicht een kwestie van teveel kracht?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #26 Gepost op: augustus 23, 2015, 07:05:17 pm »

Ik zal dan eens vragen waarom de expandable niet kan met een zeil met kunststof ogen. Wellicht een kwestie van teveel kracht?
Nee. Ik heb het gevraagd via Facebook en wat het geval is, is dat ze de hoezen tegenwoordig -net als de tenten- betrekken van ESVO. En die gebruikt andere ritsen. Omdat je dat verschil niet goed kunt zien, onderscheiden ze de oude en de nieuwe hoezen liever met de door ESVO gebruikte ringen. Maar op zich maken die ringen zelf dus niet het verschil, maar de gebruikte ritsen. De nieuwe ritsen van de hoes en de expandable passen  niet op de ritsen van de oude hoes. Begrijpelijk en niet echt oplosbaar probleem.
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2015, 07:08:18 pm door Frankie »
Gelogd

Miirjam met Livingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 63
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #27 Gepost op: augustus 23, 2015, 07:59:36 pm »

Helder. Nu maar hopen dat onze wagen (mei 2014) ook een Esvo-zeil heeft. Bij ons staat er verder niets op. Ik zie bij anderen vaak de naam (bv Livingstone) op het zeil staan.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #28 Gepost op: augustus 23, 2015, 08:08:36 pm »

Bij ons staat er inderdaad livingstone op. Dus wie weet heb je geluk. Anders is het zelf te maken net als wij:)6]
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: Expandable voor soft top voor Livingstone
« Reactie #29 Gepost op: februari 21, 2016, 07:28:48 pm »

sinds gister hebben wij ook een livingstone uit 2011 en deze heeft kunstof ringen zodat de bestaande expandable niet geschikt zou zijn voor onze hoes. nu toch maar op zoek naar een knappe zeilmakerij die voor ons een expandable kan maken. zou het persoonlijk wel mooi vinden als het ook dezelfde kleur krijgt als het bestaande zeil.... weet niet zo goed waar ik dat kan vinden maar misschien dat een zeilmakerij dat kan vinden. Ik vind de hoes wel erg stug en krijg hem net aan over de hoeken heen gevouwen... en met de bestaande rits moet je op de hoeken ook best opletten en sterk zijn.. misschien dat een eigen gemaakte expandable beter werkt...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal