stokken over na opzetten Malawi

Gestart door Alpha-mannetje, april 12, 2015, 08:15:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Drikusniet

Citaat van: Alpha-mannetje op april 13, 2015, 09:51:48 PM
Het valt me nu trouwens pas op dat de kleinste stok op mijn telefoon onder staat en op mijn tablet boven.  :P
Bij mij staat hij op de telefoon en op de vaste computer beneden, en op mijn laptop boven. Ik hoop dat mensen het nog kunnen volgen welke stokken welke zijn. ::)

Laat je ons nog even weten waarvoor ze zijn? Ben wel benieuwd, want ik heb mijn voortent net gekocht (wel een rode, dus waarschijnlijk uit een eerdere productieserie) en daar zitten die extra stokken niet bij  :(

Alpha-mannetje

We hebben de 2 stokken die over waren van de voortent nu boven de entree naar de basistent zitten (zie afbeelding) omdat het doek daar aardig doorhing en er ook water in bleef staan. De overige stokken zijn nog steeds een raadsel.

We staan nu een week op de camping en de Malawi bevalt prima! Nog wel 2 beginnersfouten gemaakt. Tijdens het proefopzetten is de kabel van de achterverlichting tussen de uitdraaipoten geraakt met sluiting als gevolg en een Renault die van slag is. Daarnaast hebben we vorige week de achtertent ingeritst terwijl de achterwand er niet in zat met een scheurtje in de achtertent als gevolg.
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

Vlinder73

Fijn dat de Malawi goed bevalt alpha-mannetje! En hoe bedoel je het laatste? De achterwand zit er toch nooit ingeritst als de achtertent aangeritst wordt?
Veel plezier nog! Wij gaan 13 mei en het weer ziet er dan ook goed uit.  :J

Alpha-mannetje

Inderdaad Vlinder. De achterwand moet er inderdaad uit. Het probleem bij ons was dat ter plaatse van de overgang tussen basis- en achtertent de kuipgrondzeilen omhoog staan en als je daar dan op steunt scheurt het zeil. Bij ons althans.
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

kph

Citaat van: Alpha-mannetje op mei 03, 2015, 02:04:25 PM
Inderdaad Vlinder. De achterwand moet er inderdaad uit. Het probleem bij ons was dat ter plaatse van de overgang tussen basis- en achtertent de kuipgrondzeilen omhoog staan en als je daar dan op steunt scheurt het zeil. Bij ons althans.

Balen van het scheurtje in de achtertent.............maar wel fijn te lezen dat wij niet de enige "klunzen" zijn die al in no-time een scheurtje in een nieuwe Malawi hebben veroorzaakt  :P. Onze luifel is momenteel bij Ridderbeks om "gemaakt" te worden.............

Heb je het kuipzeil van de basistent niet eerst vastgemaakt voor je de achtertent had ingeritst? Wij zijn ook nog ene beetje zoekende hoor, hoe we alles nu goed moeten doen en in welke volgorde............  :J.

dickp

Bij ons werd de achterwand los bij de tent geleverd. Mag je de achterwand niet in-geritst laten zitten als je weer in klapt? 

Drikusniet

Niet volledig, maar +/- 50%. Ongeveer net zoals de deur, die je volledig opendoet voor het inklappen.

Larss

Nuttige info, dank je! Ik merkte inderdaad dat ik wat moest rommelen met tentdoek om 'm open te kunnen klappen maar wist niet dat ritsen (deels) open moeten blijven. Wel demo gehad bij (tweedehands) aanschaf maar niet zo uitgebreid als bij de dealer.  :J

GroeneMalawi

Heerlijk om nu eens wat Malawi verhalen te horen. Voelden ons redelijk eenzaam hier op het forum. We kochtten in 2011 onze Malawi met voortent, luifel, achtertentje, keuken en het pluspakket. Compleet dus. Werd geleverd in het voorjaar van 2012. Nog net op tijd de rode kunnen omruilen voor een groene, die wij toch echt wel mooier vinden.

Al vrij snel kwamen we dingetjes tegen bij dit nieuwe model. Kinderziektes zou je het kunnen noemen. Veel overleg gehad met de Wit. Inmiddels zijn vele dingetjes aangepast. Sommige door de Wit, voor veel andere dingen vonden we zelf een oplossing. Erg leuk om jullie perikelen te lezen.

Wij staan ook op het voorjaarsweekend in Vessem, als enige Malawi ! Waar zijn jullie ?

PS ook wij hielden een stokje over, het kleine stokje met punt is inderdaad als steun bedoelt om het bed te laten afsteunen bij het beladen. Overigens vinden wij dat niet werken. Graag delen we nog meer tips met jullie, en horen graag welke veranderingen modeljaar 2013, 2014 en 2015 hebben ondergaan !

Groeten van GroeneMalawi,

Edwin
(eindhoven)

kph

Ik weet dat ze nu in iedergeval een soort verhoging aan de achterkant van het bed hebben gemaakt waardoor het matras niet naar achteren zakt als je het bed opklapt. En dat er vliegengaas paneeltjes in de slaapcabine zijn aangebracht voor extra ventilatie. Maar wat nog meer voor veranderingen zijn aangebracht??

Wij hopen volgend jaar op het klapweekend erbij te kunnen zijn  :J! Dit jaar gaat helaas niet lukken....

Larss

Verder is de rits standaard geworden in de luxe luifel (dit hebben we helaas net niet) en is volgens mij in het eerste modeljaar nog de rits van de achterdeur / achtertent omgedraaid zodat die niet altijd achter de stok langs gehaald hoeft te worden. Dit laatste weet ik niet 100% zeker maar heb ik hier gelezen.

Verder kleine wijzigingen aan ramen inderdaad, oa raam voorkant wagentent volgens mij.

GroeneMalawi

Citaat van: Larss op mei 11, 2015, 10:56:41 AM
Verder is de rits standaard geworden in de luxe luifel (dit hebben we helaas net niet) en is volgens mij in het eerste modeljaar nog de rits van de achterdeur / achtertent omgedraaid zodat die niet altijd achter de stok langs gehaald hoeft te worden. Dit laatste weet ik niet 100% zeker maar heb ik hier gelezen.

Verder kleine wijzigingen aan ramen inderdaad, oa raam voorkant wagentent volgens mij.

Die rits in de luifel hadden wij ook niet. Vorig jaar gaasvoorzetwand gekocht en de rits er zelf in gezet.

Inderdaad is de achterdeur omgedraaid. Geloof zelfs dat wij dat op het forum vermeld hadden.

Wijzigingen raam is mij niets van bekend. Fijn deze feedback. Zal als ik wat meer tijd heb, onze bevindingen uitgebreid op het forum gooien.

Larss

Citaat van: GroeneMalawi op mei 11, 2015, 11:01:40 AM
Die rits in de luifel hadden wij ook niet. Vorig jaar gaasvoorzetwand gekocht en de rits er zelf in gezet.
Dat plan hebben wij ook nog inderdaad, ateliers hebben het alleen iets te druk atm.
Citeer
Inderdaad is de achterdeur omgedraaid. Geloof zelfs dat wij dat op het forum vermeld hadden.
Oh ja :)

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14284.msg199271#msg199271

plandwehr

ook wij hebben stokken over na het opzetten van de malawi. Geen idee waar ze moeten.
Maar ik lees net in voorgaande berichten dat de deur opengeritst moet zijn bij het inklappen van de wagen????
Wij hebben de achterkant en deur dichtgelaten. Zou dit de reden zijn dat de wagen daarna maar een klein stukje open kan om je spullen in te doen (want het tentdoek houdt verdere opening tegen).
Heeft iemand de goede instructie voor het opvouwen van de voortent en het basisgedeelte?

GroeneMalawi

Citaat van: kph op mei 11, 2015, 10:53:46 AM
Ik weet dat ze nu in iedergeval een soort verhoging aan de achterkant van het bed hebben gemaakt waardoor het matras niet naar achteren zakt als je het bed opklapt. En dat er vliegengaas paneeltjes in de slaapcabine zijn aangebracht voor extra ventilatie. Maar wat nog meer voor veranderingen zijn aangebracht??

Wij hopen volgend jaar op het klapweekend erbij te kunnen zijn  :J! Dit jaar gaat helaas niet lukken....

Heel interessant. Dat verschuivende matras blijft idd heel irritant. Had zelf ook al bedacht om een verhoging aan te brengen aan de achterkant. Zou graag zien hoe dat tegenwoordig uitgevoerd is !

Die extra ventilatie is iets wat wij bij de dealer dealer duidelijk aangegeven hadden. Er werd gesteld dat er voldoende ventilatie aanwezig was. Vervolgens hebben wij zelf een tweede rits naast de andere ingenaaid in de slaaptent en de deur dus dubbel uitgevoerd, met gaas dus. Dat dit nu in het model is aangepast, bevestigd onze ervaringen dat het nodig was.