500 x 10 wielen vervangen?

Gestart door arjanjamet, mei 31, 2015, 06:20:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jackodb

#15
Citaat van: poldertoerist op juni 01, 2015, 03:54:48 PM
en voor 8 euro en 39 centen meer met een vers wiel erbij :-)
http://link.marktplaats.nl/a1005131136

Maar dan heb je nog maar 1 wiel  :O

Zelf heb ik de advertentie net te laat gezien. 2 van deze banden zijn vandaag geleverd.
http://www.aanhangwagendirect.nl/500-10-4pr-72n-4-gats-velg-compleet.html

G.Suelmann

Citaat van: jackodb op juni 01, 2015, 06:10:00 PM
Maar dan heb je nog maar 1 wiel  :O

Zelf heb ik de advertentie net te laat gezien. 2 van deze banden zijn vandaag geleverd.
http://www.aanhangwagendirect.nl/500-10-4pr-72n-4-gats-velg-compleet.html

Deze velg heeft een naafdiameter van 60 mm. De Arizona's van die bouwjaren hebben toch een naafdiameter van 85 mm of zit ik nu mis?  :?
Live today to create a memory for tomorrow...

jackodb


Citaat van: G.Suelmann op juni 01, 2015, 06:24:31 PM
Deze velg heeft een naafdiameter van 60 mm. De Arizona's van die bouwjaren hebben toch een naafdiameter van 85 mm of zit ik nu mis?  :?

Zou kunnen, dat week ik niet. Het was ook geen aanbeveling hoor :)

arjanmeijerman

Jackodb, die banden zijn volgens mij net te zacht voor een Arizona. Die mag maximaal750 kg zijn toch? Ik heb me laten vertellen dat je iets daar boven moet gaan zitten met je banden. Er zitten nu oude79n banden onder en die stuiteren wel meer dan ik gewend was bij mijn vorige jamet met 74n banden.

jackodb

Klopt Arjan, ik was hier ook een beetje teveel op onze wagen gericht. Die mag hooguit 650 kg op de as hebben.

Voor 750kg is 6pr handiger :)

Spenkie

#20
Kan ik de volgende banden gewoon bestellen voor mijn 500 x 10 velgjes onder mijn jamet montana?
De montana mag maximaal 650kg laden, deze bandjes mogen 375kg per stuk hebben.
Dus samen op 750kg, lijkt mij dat dit dan wel voldoende is.
Weet iemand of er normaal ook een binnenband inzit?

http://www.bandenleader.nl/auto-band/maxxis/trailermaxx-cr-966/145-80-r10-74n-343819

sanderv

Die kunnen. Geen binnenbanden, die veroorzaken veel te veel ellende. Da's een noodgreep als je iets niet meer luchtdicht kunt krijgen.

Spenkie

Citaat van: sanderv op juni 02, 2015, 09:36:27 AM
Die kunnen. Geen binnenbanden, die veroorzaken veel te veel ellende. Da's een noodgreep als je iets niet meer luchtdicht kunt krijgen.

Top. Bedankt :)

jarnop

Beste Arjan,
Bespaar je de tijd en moeite.
Ik heb vorig jaar voor €85,- twee nieuwe 8pr Vredesteintjes bij Gebr.Kraan in Almere erom laten leggen.
Vervolgens als de gesmeerde bliksem met onze Arizona naar het zuidelijkste puntje Frankrijk geschoten.
Helemaal top.
Zolang je maar zorgt dat de bandjes maar spijkerhard zijn, lopen ze totaal niet warm en heb je er geen omkijken naar.

En zo'n "brede"Arizona ligt sowieso al als een huis achter de auto.

Als ik jou was zou ik me niet te veel werk op de hals halen en je tijd lekker gebruiken om te genieten van je klapper.

Alvast een fijne vakantie.

sanderv

Als ik het goed begrijp zijn de V47'ers zelfs nog diagonaalbanden:

https://www.heuver.nl/item/14752/5-00-10-vredestein-v47-6pr-80m-tl

Wist niet eens dat die dingen nog geproduceerd werden... Dan is het in ieder geval aan te raden die V47'ers snoeihard op te pompen, diagonaalbanden lopen veel sneller warm.

herrwillem

Dat is idd terug in de tijd gaan...
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

arjanmeijerman

Ok, ik ben wel een beetje aan het twijfelen nu, ik zal eens met de lokale bandenboer gaan overleggen wat zijn advies is

sanderv

Voor de beeldvorming, links een 5.00x10-band van een oude motoraanhanger, rechts de 145 80 R10. Wielen zijn even groot, laat je niet misleiden door de wielkast. Velgen zijn, afgezien van de hier verder onbelangrijke ET-waarde, identiek.








arjanmeijerman


arjanmeijerman

Nou na overleg met de bandenboer toch maar voor de Vredestein gegaan. De kleinste 10 inch banden die hij kon leveren waren toch zeker een cm of 3-4 hoger dan de Vredestein banden.  Bij ingedrukte vering zouden de banden de binnenkant van de wielkasten kunnen raken. (Volgens hem)