Mercury op de weegbrug

Gestart door Klappen maar!, juni 10, 2015, 09:39:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet


KenJo

De aanhangwagen is voorzien van een Nederlands kenteken en bijbehorende typegoedkeuring. De nederlandse gewichten gelden dus óók in het buitenland. Dat de vouwwagen een ander laadvermogen aangeeft dan de Alko as is niet vreemd. Alko laat de as voor een bepaald gewicht keuren en over het algemeen genomen zijn de assen redelijk standaard zodat ze ook nder caravans of aanhangwagens gebruikt kunnen worden.
Mercury gebruikt vervolgens die as maar laat de vouwwagen weer door de RDW keuren om zo op de weg gebruikt te mogen worden. De opbouw bepaald dan het laadvermogen en niet de as!

In jouw geval is het dus 500kg omdat Mercury hem zo heeft laten keuren. Mocht bijvoorbeeld hetzelfde type en model vouwwagen in Frankrijk worden verkocht met een laadvermogen van 300kg dan telt voor jou tóch het Nederlandse gewicht omdat jouw vouwwagen een typegoedkeuring heeft uit Nederland én een Nederlands kenteken heeft
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Klappen maar!

Bedankt voor de uitleg, 500 kg wordt gelukkig 600 kg, typefoutje :#