Voortent door windvlaag op wagentent geblazen...

Gestart door hansvaessen, augustus 25, 2015, 01:31:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

hansvaessen

Citaat van: Klavertjes op juni 28, 2016, 04:09:15 PM
Ik betwijfel echt of je dat redt met alleen duct tape, zou er echt voor de vakantie even wat tear aid tegenaan doen, is wat duurder maar gegarandeerd waterdicht!

Ik denk dat je gelijk hebt..

Althans: qua duct is de ene duct-tape de andere niet.

Aanvankelijk had ik met twee versies het probleem dat de tape losliet. Bij de derde 'echte' duct tape (technotape) ging het wel goed.

Desalniettemin toch maar voor iets van een tientje een stukje tear-aid besteld. Maarrr... het was te weinig.

De malheur zette zich namelijk voort. Er waren namelijk nog wat plekjes vergeten; met name wat zwakke punten bij de kleine ritsjes. Daar zaten wat minieme inscheurinkjes. Bij de voortent allemaal gerepareerd; bij de luifel van de wagentent echter niet... Leek niet zo heel belangrijk, maar was het wel. Er stond een flinke wind afgelopen weekend en... helaas... nieuwe, nog veel grotere scheur!! Grrrrr...

Ondertussen wel even met het kleine stukje tear-aid gewerkt en inderdaad: da's geweldig spul! (alleen die kleine alcoholdoekjes zijn een beetje knullig; gelukkig heb ik daar een grote spuitfles voor..).

Enfin: als het goed is komt er morgen anderhalve meter tear-aid in de brievenbus en kan ik ook de laatste ellende verhelpen...

En ondertussen vandaag een dakkoffer opgehaald die ik voor héél weinig op een online veiling kon kopen; nog even en we kunnen op pad!

CAP-Team

Op het klapweekend in mei ook meegemaakt dat de voortent over de wagenbak gewaaid was. Inderdaad ook wat kromme stokken, een kleine beschadiging van de tent en de deksel die wat ontzet was.

Stokken hebben we inmiddels vervangen bij RM. Deksel gaan we aankomend weekend weer een beetje proberen recht te buigen en dan ook meteen kijken of we de tent weer kunnen herstellen (binnenkant).

En dan op 6 augustus weer op pad. Die emperial verlengers lijken me wel erg handig, die kosten dus 199 euro?

hansvaessen

Kleine update:

De tent is afgelopen winter voor herstel van de 'vergeten punten' teruggegaan naar Roadmaster. Deels is dat prima uitgevoerd, maar na opzetten bleek dat er ook weer nieuwe schade was ontstaan. Om een lang verhaal kort te maken: het doek is op verschillende plekken gewoon 'op'.

Ik heb nu besloten over te stappen op een Karsten tent, maar de Roadmaster-wagen en keuken te blijven gebruiken. Mocht er iemand belangstelling hebben voor de resterende onderdelen (stokken, incl wagententframe, luifel en luifelzijwand zijn nog in uitstekende staat; rest in matige conditie) - zie http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21226.0

En, inderdaad: een ietwat wrang gevoel over roadmaster: bij de herstel-offerte van 1500 euro gaf Ad van RM aan dat de tent verder zodanig prima was dat hij die investering zeker nog waard was. Een jaar later stelde hij echter dat het tentdoek zodanig op was dat het eigenlijk niet goed te herstellen was. Toch vrij kwalijk. Maar soit: you win some, you lose some..

metalpe

WoW... Eerst een scheur vergeten, dan een verkeerde raad geven.. dat is een duur grapje. Weinig onprofessioneel. Kan je het geld niet terug krijgen van het materiaal? De buizen en zo zijn toch niet gebruikt?
Dit is anders helaas geen goede reclame..

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

hansvaessen

Citaat van: metalpe op september 08, 2017, 06:12:14 PM
De buizen en zo zijn toch niet gebruikt?

Jawel; zelfs al twee jaar; in toelichting:

De hele wagen is vorig voorjaar naar RM gegaan, ondermeer om de (wind)schade/kwaliteit goed te kunnen beoordelen. Na genoemde offerte is ondermeer de nok door hen gerepareerd en zijn alle buizen van de wagentent vervangen.
Na retour bleek dat er nog diverse niet gerepareerde manco's waren; maar dat was pas vlak voor vakantie; geen tijd meer voor retour RM. Dus dat hebben we met ducktape en tear-aid opgelost (zie eerder in dit draadje). Vervolgens na de vakantie alsnog de tent weer opgestuurd aan RM. Ditmaal er niet naar toe gereden maar zelf de wagentent gedemonteerd.

Dat laatste had ik al eens eerder gedaan en was toen een koud kunstje. Ditmaal bleek echter dat de noklat met een soort van taai dubbelzijdig tape aan de de binnenzijde van de 'tunnel' aan de noklat vast zat. Dat is 100% zeker bij de reparatie door RM gebeurd; alle stokken van de wagentent waren immers vernieuwd!

Bij telefonisch contact met Ad daarover was de melding: dat is onmogelijk, dat doen we nooit.. Nou... dan zijn er kaboutertjes met een emmertje lijm in m'n wagentent geklommen oid... Enfin; ik heb de tent eraf gekregen en opgestuurd. En na 'reparatie' toch wederom afgelopen vakantie met de tear-aid aan de slag geweest. grrr.... Maar zodoende dus dat die stokken alweer twee zomers gebruikt zijn..

Ik weet dat Ad door velen op dit forum op handen gedragen wordt en had zelf ook een goed gevoel bij hem. Bovendien heeft hij gewoon een mooi product (hooguit 'ietwat' gedateerd).

Mijn indruk is echter dat Roadmaster inmiddels feitelijk ten grave gedragen is en dat de 'business-case' nu meer gericht is op het door uitzendkrachten laten herstellen van oude tenten; en daar rendement uit te halen. Zojuist lees ik op dit forum over het staken van productie van nieuwe tenten en dat sterkt mijn indruk. Het hoog houden van de goede naam is niet meer van belang.

Enfin, ik verwacht in deze niets meer van Roadmaster dus ga er ook geen energie meer in steken. De reden dan ik het hier meld is enerzijds vanuit ervaringsuitwisseling anderzijds omdat ik onderdelen over heb waaraan iemand misschien wat heeft.

In dat kader overigens enkele tips:
a. Mocht je een tweedehandsklapper willen kopen: controleer dan de kwaliteit van het doek. Dat kun je eenvoudig doen door een stukje dubbel te vouwen en dan te proberen het 'door te scheuren'. Merk je dat dat lukt (de draad 'breekt') dan is het doek op.
b. specifiek bij RM schijnt het dat vooral het rode doek kwetsbaar is voor 'vroegtijdige veroudering'
c. ook al is de tent kaduuk: je houdt er een beste gesloten aanhanger mét keuken aan over ;)