Projecten aan onze Trigano Alpha

Gestart door Gait, oktober 22, 2015, 12:23:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gait

Citaat van: wijnand op mei 28, 2016, 01:53:47 PM
Bij ons moet er, als deze buis is uitgeschoven een tweede over aangebracht worden. Ben wel benieuwd hoe je nu de volgende buis hier over heen schuift? Of is de constructie bij jullie versie anders dan die van ons?
Dat heb ik getest en dat gaat prima. De tentstokdoppen zijn rond 21,5 buitenmaat en het touwtje is 2 mm dik. De voortentstok gaat er dan precies overheen.

Gait

En weer een project afgestreept. Snelkoppeling voor de skottelbraai onder de keuken. Met vaste leiding, dus geen omkijken meer naar. Op de foto's lijkt alles scheef te zitten, maar dat is echt niet zo :-)

wijnand

Netjes! Handige uitbreiding. Ik heb ook een snelkoppeling onder de keuken gemaakt en die gebruiken we best veel.

Theu

Gait

En het snijplankproject is gelukkig op tijd klaar. Ben er best wel een beetje trots op :-)Stelschroeven met draadbussen. Stand voor dichtdraaien kranen en aanpassen stand koelkast. Wordt niet zo vaak gebruikt. We zetten altijd de hoofdkraan dicht. Korte plank met rooster. Wordt met sterknoppen vastgezet. Deze stand is om in de koelbox te kunnen. Snijplank van bamboe (Ikea) compleet. Stand tijdens koken. Totale kosten ca €50.
En nu maar uitproberen :-). Morgen op reis naar Spanje!

linda75

mooi geowrden zeg!!! Veel plezier in spanje

Theu

CJ-Petra

martijn82

Netjes. Fijne vakantie

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gait

En hier in gebruikte toestand. De stok van de voortent gaat er makkelijk overheen. Werkt prima zo.

wijnand

Past inderdaad mooi! Is dit de ligger naast de deur? Ik zie dat je de buis die erover geschoven is niet tot aan het palletje hebt doorgeschoven. Dat is wel de bedoeling, je kunt het geheel dan met de snelspanner afspannen. Nu loop je het risico dat bij wind van voren het dak naar achter wordt gedrukt (richting wagenbak).

Gait

Dit is idd de hoogste ligger. Je hebt helemaal gelijk. Dacht dat ik ze allemaal tot het palletje had terug geschoven. Deze dus niet. Bedankt voor je scherpe blik!

Gait

En weer een project klaar. Vinyl in het deksel geplakt. Eindelijk verlost van het vieze vloerkleed. Gewoon vegen, dweilen en dichtklappen. Kosten €25 voor vinyl en €15 voor de dispersielijm. Geheel weegt ca 3 kg en maakt de deksel niet veel zwaarder om op te tillen. Ik heb afgezien van de vloerverwarming. Dat maakte het deksel nog zwaarder en eigenlijk hebben we het niet nodig. In de bergen één keer het kacheltje aan gehad. In 10 min was de wagentent meer dan behaaglijk.

Gait

Dit lijkt me wel handig. Markering aangebracht op de uitdraaislinger op 53,5cm. Dit is de maat vanaf hart dekselscharnier tot bovenzijde rek en dus de minimale hoogte die de wagen moet hebben.

Gait

Zo keuken gedemonteerd van de wagen. Nu kan ik tenminste opschieten met klussen en ben ik niet afhankelijk van het weer. Projecten:
- extra stopcontacten 230V onder de keuken
- waterslang loskoppelbaar maken
- omvormer 12V vast installeren
- 5 lades maken
- binnenzijde deksel glad plamuren en voorzien van rvs-folie
- aflegplank aan het deksel maken