Flexi Comfort 2015, stilstand is...

Gestart door PenH, december 02, 2015, 01:57:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

poldertoerist

Herkenbaar. De hele exercitie hebben wij eind vorig jaar begin dit jaar ook doorlopen, maar wij kozen toch weer voor een vouwwagen, maar dan in compleet andere configuratie dan wat we tot nu toe deden.   

Ook naar hefdakcaravans gekeken maar dat voegde voor ons net niet genoeg toe. Dat is vooral omdat we al een kampeerbusje hebben dus voor het voor of na seizoen zijn we "gedekt" haha.

Er is een hefdak caravan die we op dat moment nergens kon bekijken maar die wel heel interessant voor ons had kunnen zijn dat is de Trigano Mini Freestyle.

https://www.mini-freestyle.com/nl/mini-freestyle-270.html
.
Wat mij daar vooral in aantrok was de mogelijkheid om eenvoudig fietsen binnen te zetten en het beetje no nonse karakter van het ding.

Adventure Awaits

C5CCV

Citaat van: PenH op november 03, 2024, 04:42:21 PM
Prachtige foto! Welk type Eriba is dit?

Een Eriba Touring 310 60 years edition op de Lofoten

Theu

Theu

Citaat van: poldertoerist op november 03, 2024, 10:07:13 PM
Herkenbaar. De hele exercitie hebben wij eind vorig jaar begin dit jaar ook doorlopen, maar wij kozen toch weer voor een vouwwagen, maar dan in compleet andere configuratie dan wat we tot nu toe deden.   

Ook naar hefdakcaravans gekeken maar dat voegde voor ons net niet genoeg toe. Dat is vooral omdat we al een kampeerbusje hebben dus voor het voor of na seizoen zijn we "gedekt" haha.

Er is een hefdak caravan die we op dat moment nergens kon bekijken maar die wel heel interessant voor ons had kunnen zijn dat is de Trigano Mini Freestyle.

https://www.mini-freestyle.com/nl/mini-freestyle-270.html
.
Wat mij daar vooral in aantrok was de mogelijkheid om eenvoudig fietsen binnen te zetten en het beetje no nonse karakter van het ding.

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij hebben wij deze een paar jaar geleden bij de VWS in Boxtel bekeken.
Het is idd die mogelijkheid die ons ook aansprak, maar ik dacht dan meer aan mijn motorfiets.

PenH

Leuk al die tips en goed te lezen dat er meer hier op het forum zijn die met dezelfde keuzestress zitten of zaten.
En was ik maar iets kleiner van stuk, want een bedje van 1,90 lang, gaat helaas niet passen. Hoe leuk zo'n Eriba of die mini Freestyle ook is!
(en hopelijk krijgt deze wending in het topic geen ban van de forumbeheerders ;-) )

Alex

Nee hoor daar hoef je zeker niet bang voor zijn.
Iets met een nieuwe wind door het forum.
En het is je eigen topic waar anderen ook iets mee kunnen.

Maar wij hadden ook het dilemma wat moeten we nu.
Wil het gemak niet kwijt voor lange afstanden en zomer warmte maar willen ook eerder en later weg.
Wij hebben het geluk van een grote garage en hebben een Beachy erbij gekocht.
Vorige week stonden we nog op de camping en zitten er aan te denken om over 2 week nog een paar dagen weg te gaan.
Maar gelukkig kunnen we de holtkamper erbij houden voor de zomervakantie.

Denk dat velen met deze dilemma komen te zitten.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

PenH

Citaat van: Alex op november 04, 2024, 09:50:24 PM
Nee hoor daar hoef je zeker niet bang voor zijn.
Iets met een nieuwe wind door het forum.
En het is je eigen topic waar anderen ook iets mee kunnen.

Maar wij hadden ook het dilemma wat moeten we nu.
Wil het gemak niet kwijt voor lange afstanden en zomer warmte maar willen ook eerder en later weg.
Wij hebben het geluk van een grote garage en hebben een Beachy erbij gekocht.
Vorige week stonden we nog op de camping en zitten er aan te denken om over 2 week nog een paar dagen weg te gaan.
Maar gelukkig kunnen we de holtkamper erbij houden voor de zomervakantie.

Denk dat velen met deze dilemma komen te zitten.
Oh gelukkig maar!  :O
Twee karren is wel heel luxe, ik had je topic over de Beachy gezien.
En het is sowieso een leuk tijdverdrijf om hier in het 'winterseizoen' mee bezig te zijn.

KeithWM

Ik snap wel dat je moeite hebt met afscheid nemen van de Flexi. Maar als er echt nadelen zitten aan de wagen en je in de nieuwe situatie de ruimte niet nodig hebt, lijkt het me juist heel fijn om je Flexi door te geven (verkopen...) aan een ander gezin. Wie weet is het voor hen de springplank naar heel veel klapplezier! Het lijkt me heerlijk om iemand die kans te gunnen met een mooie occassion.

Toen wij onze Flexi kochten, was ik best gecharmeerd van alle leuke tweepersoonsvouwwagens. Dat zou bij mij ook nog altijd de voorkeur hebben boven een (hefdak)caravan.

PenH

Citaat van: KeithWM op februari 01, 2025, 08:46:21 PMIk snap wel dat je moeite hebt met afscheid nemen van de Flexi. Maar als er echt nadelen zitten aan de wagen en je in de nieuwe situatie de ruimte niet nodig hebt, lijkt het me juist heel fijn om je Flexi door te geven (verkopen...) aan een ander gezin. Wie weet is het voor hen de springplank naar heel veel klapplezier! Het lijkt me heerlijk om iemand die kans te gunnen met een mooie occassion.

Toen wij onze Flexi kochten, was ik best gecharmeerd van alle leuke tweepersoonsvouwwagens. Dat zou bij mij ook nog altijd de voorkeur hebben boven een (hefdak)caravan.
We zijn er zeker nog niet uit! Een 2-persoons klapper is ook nog steeds een optie, maar kamperen in het voor en naseizoen is met een kampeermiddel van tentdoek minder makkelijk ivm drogen.
Op dit moment staat de zoektocht op een heel laag pitje. Zo laag zelfs dat we deze zomer weer met de Flexi op vakantie willen gaan. Onze zoon gaat dit jaar nog mee en heeft er geen enkel probleem mee om een hele 2 persoons slaapcabine voor zichzelf te hebben (en geen eigen tentje hoeft op te zetten, lekker makkelijk)... Daarnaast begint de auto op leeftijd te raken en is de motor aan de zwakke kant voor een caravan. Dus waarschijnlijk zal die eerst vervangen worden. Als we er dan eentje vinden met meer trekkracht, is er ook meer keuze van caravans.
Ondertussen heb ik wel enkele zoekopdrachten op Marktplaats gemaakt en kijk ik wat er zoal voorbij komt.