Gemiddelde snelheid met klapper

Gestart door Jeroensvanark, december 13, 2015, 10:26:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

Eelco2

Tsja, in Nederland 90, België 120 en Frankrijk 110/130 volgens mij. Of zit ik er helemaal naast? Wij gaan vaak naar de Drôme / Vaucluse. Kom eigenlijk altijd uit op ongeveer gemiddeld 100 per uur. Afhankelijk van hoe laat we vertrekken kan het net wel/net niet in één keer. De terugweg wel altijd in één keer. Maar wij houden dan ook niet zo van onderweg overnachten ;-)

Tago Herman

100 gemiddeld????

Dan reken je de stops niet mee, of je stopt niet.

Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Swede

Wij komen eigenlijk altijd uit tussen de 70 en 80km/u.
Dat maakt niet uit of we door Scandinavie, Duitsland of Frankrijk (tol of niet) rijden. Dat is uiteraard incl tankstops etc.
Voor ons is dat een goede graadmeter. Naar het Zuiden (vanuit omgeving Rotterdam) plannen we meestal een overnachting in de buurt van Reims of Orleans.
Dat is heel wat relaxter dan in 1 keer doorkarren voor ons. Scheelt natuurlijk ook of je onderweg je wagen op wilt zetten of een B&B/hotel wilt pakken.

De 500km aangegeven door Martijn vinden wij ook prima. Terug naar huis rijden we meestal wel een langer stuk. Dan hoeven we de wagen uiteraard niet op te zetten bij aankomst.
live life outdoors

Spiegelbeeld

Wij houden ons altijd aan de maximum snelheden, dus in Nederland 90 km/uur, België 120 km/uur en in Frankrijk lekker doorkarren met 130 km/uur.

Als we snelle pitstops maken en op rustige dagen reizen dan bereiken we onze bestemming op 1.100 km weg inclusief laatste 60 km "binnendoor" in circa 12 uur. Gemiddeld ruim 90 kilometer dus.

weep

Citaat van: Spiegelbeeld op december 22, 2015, 03:18:50 PM
Als we snelle pitstops maken en op rustige dagen reizen dan bereiken we onze bestemming op 1.100 km weg inclusief laatste 60 km "binnendoor" in circa 12 uur. Gemiddeld ruim 90 kilometer dus.
Zoiets doen wij ook. Ik rij iets langzamer, ca 120. Ik stop niet vaak (om de vier uur) maar dan ook wel wat langer (ca 3 kwartier) Mijn richttijd is ca 1000 km in 12 uur. Mijn kinderen houden het gelukkig goed vol achterin de auto: lezen, filmpjes kijken e.d.

Grsnld

Ik tel voor 900-1000 Km meestal ook 12 uur.
Afgelopen jaar 910 Km in net meer dan 10 uur, maar toen zat alles mee.....
we hebben er ook wel eens 14 uur over gedaan, beetje pech met file's

Maar een gemiddelde van 90 Km/uur is wel te doen

Paulvh

Ik zit zo te rekenen en met alles mee en de normale geplande stops dan zit ik op een gemiddelde van 92 km.  Echter ik doe er liever langer over en kom liever relaxed aan op de plaats van bestemming dan vol in de stress. vorig jaar lag de gemiddelde snelheid vanaf Nancy naar de camping op ongeveer 73 km. Dit kwam omdat een van kinderen ziek werd en mij ook aanstak met, een pittige verkoudheid. Dus extra stops waren nodig.

reekie

Op de eerste dag rijden wij ongeveer 950 km. Tussen de middag houden we dan een lange stop van ongeveer anderhalf uur  voor een picknick en nog wat korte plas/tankpauzes. We doen er dan tussen de twaalf en dertien uur over en rijden dan met z'n tweeën.

PenH

Jeetje wat een lange dagen. Heb je dan nog voldoende puf om de wagen op te zetten? Wij doen meestal max 750km om bij een B&B uit te komen.

Paulvh

Citaat van: PenH op december 24, 2015, 03:22:19 PM
Jeetje wat een lange dagen. Heb je dan nog voldoende puf om de wagen op te zetten? Wij doen meestal max 750km om bij een B&B uit te komen.
Tja het scheelt natuurlijk wel of je alleen moet sturen of dat je met z'n tweeën bent. Ik rij alleen met 3kids en dan is de max wel 700 km. 

Yella

Citaat van: PenH op december 24, 2015, 03:22:19 PM
Wij sturen om beurten, dat scheelt. En we hebben een snelle klapper waar zo weinig mogelijk werk aan zit. Want na een lange rit en klappen bij 30 of meer graden willen we zo snel mogelijk achter de rug hebben.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spiegelbeeld

Het scheelt ook nogal wat je moet opzetten, ons motto is binnen een kwartier aan het bier.

Sommige klappers hebben wat " meer" tijd nodig. Das ook de reden waarom wij overgestapt zijn van een bungalowtent naar onze huidige klapkar.

Yella

Citaat van: Spiegelbeeld op december 24, 2015, 04:47:31 PM
Het scheelt ook nogal wat je moet opzetten, ons motto is binnen een kwartier aan het bier.

Sommige klappers hebben wat " meer" tijd nodig. Das ook de reden waarom wij overgestapt zijn van een bungalowtent naar onze huidige klapkar.
Binnen het kwartier is wel erg optimistisch. Lukt me niet. Maar ik doe het ook rustig aan omdat ik het relaxed wil doen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

peter123456

:# motto van mijn broer is eerst  bier bier en dan bouwen...........

tís maar net wat je wilt........... :#
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Nekaf

Wij doen 800 km in 10a11 uur met klapkar en 2 kids van 6 en 4 .
Bij aankomst eerst ff 🍺 Ff zwemmen met de kids En 1/2 uurtje bouwen slaapklaar.
Let wel dit is op de eerste dag, de rest van de reisdagen rustig opstaan inklappen om uurtje of 10 wegrijden om om uurtje of 3 weer ergens te zijn.
Fijne kerstdagen
Patrick