Tempo 100 keuring

Gestart door neutje41, januari 28, 2016, 08:15:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

wijnand

Welkom hier! Ben zelf een aantal jaren actief geweest op dat forum, maar sinds het vertrek van de 850 vooral lezer. Succes komend weekend!

elianmars

Citaat van: wijnand op augustus 11, 2016, 08:44:27 PM
Welkom hier! Ben zelf een aantal jaren actief geweest op dat forum, maar sinds het vertrek van de 850 vooral lezer. Succes komend weekend!

Je bent vandaag nog online geweest, zie ik  :)

Dank voor het welkom  O0

boswachter

Citaat van: elianmars op augustus 11, 2016, 09:16:46 PM
Je bent vandaag nog online geweest, zie ik  :)

Dank voor het welkom  O0
hmm Volvo fans, ik zat op het gewone Volvo forum met mijn V50 :#

wijnand

Citaat van: boswachter op augustus 11, 2016, 09:22:36 PM
hmm Volvo fans, ik zat op het gewone Volvo forum met mijn V50 :#
Daar zit ik ook, evenals op het volvolvo forum :#. De laatste is een flinke bron van informatie voor mijn 240 en daar houd ik ook een blog bij.

Dutch-Fold-Up

Hoi was ook van plan om een 100 keuring op de vw te krijgen, is het monteren van schokdempers voldoende?

FriedelP

De banden mogen ook niet ouder zijn dan 6 jaar en juiste load index en snelheidsindex hebben.

Alle regels vindt je hier:
http://www.caravans.net/rijden/tempo-100.php

Dutch-Fold-Up

Bedankt voor de reactie, we hebben net een nieuwe trigano odyssee uit 2015,dus schokdempers eronder monteren is voldoende om hem te laten keuren?

FriedelP

de Coxies

Citaat van: Dutch-Fold-Up op augustus 17, 2016, 10:33:15 PM
Bedankt voor de reactie, we hebben net een nieuwe trigano odyssee uit 2015,dus schokdempers eronder monteren is voldoende om hem te laten keuren?

De banden hoeven dan niet ook uit 2015 te zijn. Kunnen ook ouder zijn. Gaat om de productiedatum die op de band staat. Niet om de aankoopdatum/infebruiknamedatum.

Dutch-Fold-Up

Bedankt,dat van de banden begreep ik,  maar dacht dat je ook wat aan je distel moest veranderen.

Jerome

Zo uit het hoofd:
- banden niet ouder dan 6 jaar
- schokdempers
- oplooprem

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sanderv

De regels zijn te vinden. De oplooprem/schokdempers zijn alleen nodig als de aanhanger boven een bepaald percentage van het gewicht van de auto uitkomt. Achter een modale trekker hebben de meeste vouwwagens die voorzieningen wel nodig. Idem voor de stabilisator op de dissel. Die is alleen nodig als de aanhanger meer weegt dan (ik meen) 80% van het leeggewicht van de auto. Die hebben vouwwagens doorgaans niet nodig, caravans bijna altijd wel. Ten slotte moet de auto ook voorzien zijn van ABS om er ook 100 mee te mogen rijden. Hoe ze het allemaal controleren is een tweede.

Dutch-Fold-Up

Bedankt voor alle reacties, alles is mij nu duidelijk.  WW

PenH

Dit jaar zijn we (met 100 sticker) door Dld getrokken.
Heen vanaf Enschede A31, A1, A7 (klein stukje), A21 (Kiel) en terug van Puttgarden, A1, A43, A2, A57 (Goch).
En eerlijk gezegd vond ik het een teleurstelling. In de praktijk zijn we met sticker nauwelijks meer opgeschoten dan zonder...
Veel, heel veel slecht onderhouden wegen (kuilen, gaten, slecht oplapwerk, 'bruckenschaden'), als je daar geen last van had dan was er wel een inhaalverbod of zat je in de zoveelste baustelle waar je tussen de 60-80 kon rijden.

Ik vond op wegenwiki (https://www.wegenwiki.nl/Duitsland):
In juni 2016 werd op maar liefst 575 trajecten aan de Autobahn gewerkt, gemiddeld een Baustelle elke 23 kilometer (!!!)

Vooraf zag ik het nut van de Tempo 100 wel in maar nu zou ik niet meer voor de keuring kiezen. De keuringseisen zijn in Dld wel nuttig (schokbrekers, jonge banden) want auto/aanhanger hebben het soms wel zwaar om in het goede spoor te blijven. 

sanderv

Citaat van: PenH op augustus 27, 2016, 02:26:36 PM
Dit jaar zijn we (met 100 sticker) door Dld getrokken.
Heen vanaf Enschede A31, A1, A7 (klein stukje), A21 (Kiel) en terug van Puttgarden, A1, A43, A2, A57 (Goch).
En eerlijk gezegd vond ik het een teleurstelling. In de praktijk zijn we met sticker nauwelijks meer opgeschoten dan zonder...
Veel, heel veel slecht onderhouden wegen (kuilen, gaten, slecht oplapwerk, 'bruckenschaden'), als je daar geen last van had dan was er wel een inhaalverbod of zat je in de zoveelste baustelle waar je tussen de 60-80 kon rijden.

Ik vond op wegenwiki (https://www.wegenwiki.nl/Duitsland):
In juni 2016 werd op maar liefst 575 trajecten aan de Autobahn gewerkt, gemiddeld een Baustelle elke 23 kilometer (!!!)

Vooraf zag ik het nut van de Tempo 100 wel in maar nu zou ik niet meer voor de keuring kiezen. De keuringseisen zijn in Dld wel nuttig (schokbrekers, jonge banden) want auto/aanhanger hebben het soms wel zwaar om in het goede spoor te blijven.

Is mijn ervaring niet. Afgelopen 3 jaar naar Slovenië, Polen, Slowakije en Tsjechie geweest en bijna altijd 100 tot 105 en op de cruise control. Dat er veel gewerkt wordt is bekend, maar hangt wel heel erg van de trajecten af. Dit jaar vanuit Slowakije en Polen nauwelijks last van werkzaamheden gehad. Grootste voordeel vind ik vooral dat je niet met het vrachtverkeer mee hoeft, maar er gewoon altijd vlot voorbij kunt en veel lege weg voor je hebt. Dat rijdt ontzettend veel relaxter. Ik heb een hoop moeten verbouwen om überhaupt een tempo 100 te kunnen krijgen, maar zou het direct weer doen.