tent van het frame halen livingstone

Gestart door linda75, april 01, 2016, 10:32:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

Frankie

Ik denk dat de catch zit in het weer op het frame plaatsen van de tent. Mijn vermoeden is dat het losritsen geen enkel probleem zal zijn, maar dat vooral het na het erop leggen van de tent goed insteken van de twee ritsdelen van de redelijk strakke 'koker' rondom de tentbogen nog wel eens een behoorlijk tijdrovend en frustrerend gepiel zou kunnen zijn.

Jansje53

Citaat van: Frankie op april 02, 2016, 10:52:24 AM
Ik denk dat de catch zit in het weer op het frame plaatsen van de tent.
Als 'ie er weer op zit, zullen we onze ervaringen hier delen ;-)

linda75

Citaat van: meeder op april 02, 2016, 10:42:05 AM
Hmm voor 170 euro zou ik het hun lekker laten doen. Als er dan iets mis gaat is het niet jouw probleem.
Het gehannis om de tent van het frame te krijgen, ook al zitten er ritsen om de buizen zou mij teveel gedoe zijn, zeker in vergelijk met wat een Livingstone kost...

boven de 170 euro komt er nog een behoorlijk bedrag voor de tent reparatie dus ik hoop hiermee de totaalprijs iets minder zwaar te maken voor ons. maar als het echt een heel gepriegel is dan ga ik het idd niet doen.

Drikusniet

Op de Malawi heb ik dat vorig jaar ook gedaan. Er weer opzetten was iets meer werk, maar met 2 man in  10 minuten gepiept.

sannie75

Ik heb geen idee hoe lastig het bij dd livingstone is maar het is ons bi de Cabanon Columbia enorm meegevallen.  4 ritsen en in mjnder dan 10 minuten eraf. Ook het er terug op zetten was zo gepiept,  al zat iebijna achterstevoren  :#

Jon

Citaat van: Jansje53 op april 01, 2016, 09:37:00 PM
Aart Kok stuurt de tent ook naar Esvo (dat heb ik geconcludeerd uit de informatie dat de tent naar Volendam werd verstuurd). Zou verbaasd zijn als ze rechtstreeks ineens wel goed betaalbaar zijn.

Dat zit er dik in. Gaat meestal zo.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Spokey

Citaat van: DrLivingstone op april 01, 2016, 07:35:46 PM
De Vrijbuiter (in Roden zeker) heeft een eigen naaiatelier en levert uitstekend werk.
Daarnaast kun je je tent ook naar een zeilmakerij brengen, die kunnen dat soort klusjes ook heel goed uitvoeren. En, vast ook nog eens vele malen goedkoper.

Karsten in Zwaag heeft ook een naaiatelier.

Zeldenrust

Aangezien Aart Kok zelf geen tenten repareert zit waarschijnlijk in die 170 euro het afmonteren van de tent, verzendkosten naar het naaiatelier, verzendkosten terug naar Aart Kok en tot slot het weer monteren van de tent op de wagen. Lijkt me niet onredelijk. Maar als je een beetje handig bent zou ik het ook zelf doen!
Zambezi River Camp Cross-road 2016

linda75

vanmorgen de tent verwijderd en het was echt een peulenschil. het waren 6 klittebandjes en 4  ritsen meer niet. we zijn incl knap opvouwen nog geen 10 minuten bezig geweest. het erop doen zal ws iets meer tijd kosten maar daar zie ik ook geen enkel probleem in.( misschein een half uurtje?)  de 170 euro steken we in eigen zak. heb ondertussen esvo gemaild voor een offerte en meteen de vraag of ze een expandable kunnen maken voor het oude type afdekzeil. we hebben nml het topmatras er nu op liggen en nog 2 inflated matjes maar nu past dat mooi maar nu zit de tent er niet op..en aangezien we ook graag de tafel onder het zeil willen hebben en de luifel eraan wil ik toch wel een expandable laten maken. wordt dus vervolgd

Frankie

Het punt is dat de expandable van Aart Kok niet op het oude zeil en pees past omdat de nieuwe dekzeilen bij ESVO gemaakt worden en ESVO andere ritsen gebruikt . Ik ben dus benieuwd met welke oplossing ze aan zullen komen en tegen welke prijs.

linda75

ze kunnen er een maken. kosten. 130 euro.  heb ze net gemaild. tentdoek laten repareren was niet veel goedkoper dan via aart kok maar aangezien ze de expandble willen maken brengen we de hele mikmak naar hun toe. de montage en demontagekosten van aart kok kunnen we nu mooi  uitgeven aan de expandable 8)

Jansje53

Citaat van: Zeldenrust op april 03, 2016, 12:19:04 AM
Aangezien Aart Kok zelf geen tenten repareert zit waarschijnlijk in die 170 euro het afmonteren van de tent, verzendkosten naar het naaiatelier, verzendkosten terug naar Aart Kok en tot slot het weer monteren van de tent op de wagen. Lijkt me niet onredelijk. Maar als je een beetje handig bent zou ik het ook zelf doen!
Wij hebben onze tent weer terug. Ongerepareerd (prijsopgave te hoog). Aart Kok en ESVO hebben geen kosten gerekend voor transport van Heemstede naar Volendam en vv. Heeft ons alleen 2x benzine voor onze ritten gekost.

linda75

onze tent hebben we zelf bij esvo afgeleverd en halen we daar straks ook weer op als hij gemaakt is. de factuur gaat via aart kok aangezien zij graag aanspreekpunt willen blijven. er komen geen extra kosten bij. we betalen gewoon de factuur die esvo aan aart kok stuurt. met een week of drie moet de tent klaar zijn.. ben heel benieuwd.

meeder

Wel netjes dat ze geen kosten rekenen bij niet laten repareren.

Jansje53

Ons tentdoek zit er weer op. Door het topic hebben er extra goed op de tijd gelet. Getimed vanaf rijklaar; na 5min was dekzeil eraf en lag het tentdoek los op t bed. Weer 5 min later zat de tent vast met de 3 ritsen om de buizen en aan de wagenbak. Niet lastiger dan eraf halen. Een Zambezi-(en Livingstone) tent is gemaakt om m er snel af te halen en erop te zetten :)6]. Absoluut geen moeite. Dus wil je de tent in de winter ergens anders opslaan... Geen punt!
En die 170€ kun je dan mooi besteden aan camping-gadgets of andere accessoires :)1]