wat leggen jullie in de voortent

Gestart door linda75, april 08, 2016, 11:28:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

linda75

Zo, de tent wordt vandaag bij esvo afgeleverd voor reparatie en de expandable is besteld. tijd om voor mij het internet eens op te duiken op zoek naar leuke spulletjes. We komen tesnlotte van een caravan dus niet alles hebben we.  Bij onze caravan hadden we altijd een luifel/voortent opstaan met daarin een tenttapijt. Dit tenttapijt wil ik eigen gebruiken om op het kuipzeil neer te leggen. echter vraag ik me af of ik dan nog iets onder de luifel op de grond neer moet leggen. doen jullie dit? dan zou ik nml nog een tweede stuk tenttapijt moeten kopen.  Mijn vraag is dus wat leggen jullie onder de luifel vd livingstone op de grond? tevens wil ik een kastje kopen voor de voorraad boodschapjes. ze hebben prachtige klapmeubeltjes bij de bekende kampeerzaken. maar nu bedenk ik me telkens. dan staat dat kastje onder je luifel en iedereen ziet dat staan.. is dat wel handig.. waar laten jullie je voorraad? Onder de luifel of in de voortent op het kuipzeil of onder het bed?

bensi

Citaat van: linda75 op april 08, 2016, 11:28:21 AM
Zo, de tent wordt vandaag bij esvo afgeleverd voor reparatie en de expandable is besteld. tijd om voor mij het internet eens op te duiken op zoek naar leuke spulletjes. We komen tesnlotte van een caravan dus niet alles hebben we.  Bij onze caravan hadden we altijd een luifel/voortent opstaan met daarin een tenttapijt. Dit tenttapijt wil ik eigen gebruiken om op het kuipzeil neer te leggen. echter vraag ik me af of ik dan nog iets onder de luifel op de grond neer moet leggen. doen jullie dit? dan zou ik nml nog een tweede stuk tenttapijt moeten kopen.  Mijn vraag is dus wat leggen jullie onder de luifel vd livingstone op de grond? tevens wil ik een kastje kopen voor de voorraad boodschapjes. ze hebben prachtige klapmeubeltjes bij de bekende kampeerzaken. maar nu bedenk ik me telkens. dan staat dat kastje onder je luifel en iedereen ziet dat staan.. is dat wel handig.. waar laten jullie je voorraad? Onder de luifel of in de voortent op het kuipzeil of onder het bed?
In onze CC hebben we geen kuipzeil, we leggen daar, bij langer verblijf, gewoon een lap dun plastic in met daarop het tenttapijt, werkt prima. Onder de luifel leggen we nooit iets, gewoon op het gras met de blote pootjes, lekker toch :-)

En wat betreft dat kastje .............
Als wij de voortent niet opgezet hebben, bijvoorbeeld bij een enkele overnachting of bij kort verblijf, dan staat onze keuken dus ook open en bloot te kijk met daarin onze complete voorraad. En ook als de voortent er wel staat kan eigenlijk iedereen er zo inlopen en overal bij. Wij hebben dat nooit als riskant ervaren en er is ook nog nooit iets "geleend" door medekampeerders.  :)

Kort verblijf:

Langer verblijf:
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

sanneman

Hier wel een kuipzeil (in de CC Flexi).
Op het kuipzeil ligt bij ons niets: da's een stuk makkelijker vegen :)
Onder het kuipzeil (en onder het ondertentje en onder de luifel) ligt worteldoek (waterdoorlatend). Op worteldoek in de luifel ligt tenttapijt.
We gaan dit jaar merken of we dat zo houden (was de opbouw bij de tent).

Paulvh

Onder de voortent ligt onder het kuipzeil antiworteldoek en op het kuipzeil ligt tenttapijt . Onder de luifel ligt worteldoek en tent tapijt als het regent dan doe ik onder het tenttapijt dun zeil en maak een rolletje van de randen tegen het inlopende water/modder.

FriedelP

Bij onze vorige tweede hands hadden we geen kuipzeil, zelf geen grondzeil en dan gebruikte we ook iets als een tenttapijt. Nu hebben we wel een kuipzeil. We zijn niet direct van plan om er iets op te leggen omwille van makkelijker uit te vegen.

Wij hebben geen luifel, zitten meestal gewoon voor de tent in het gras. Is zeker leuk. We zijn ook meestal overdag weg en de voorkant van de tent kan er uit en dan heb je ook wat luifel.

Kastje is zeker nuttig en hebben wij in de voortent staan met een deel voorraad. Echter grotere dingen zoals een pak waterflessen, gaan onder de bedden. We hebben ook nog een tweede tafel mee waar ook een aantal dingen op staan en onder staan.

Waardevolle dingen gaan in de auto achter slot.

Ik zou zeker niets onder de luifel leggen. Je gaat voor een deel kamperen om buiten te zijn en dat gaan naar mijn gevoel een beetje verloren als je daar de bodem gaat afdekken.

sannie75

Als we de voortent opzetten leggen we op het kuipzeil een tenttapijt, lekker zachg en warm aan de voeten,  onder de luifel niets.

Als we alleen de luxe luifel aan de wagenbak zetten dan leggen we het tenttapijt dubbel onder de luifel

PenH

Citaat van: sanneman op april 08, 2016, 01:20:25 PM
Hier wel een kuipzeil (in de CC Flexi).
Op het kuipzeil ligt bij ons niets: da's een stuk makkelijker vegen :)
Onder het kuipzeil (en onder het ondertentje en onder de luifel) ligt worteldoek (waterdoorlatend). Op worteldoek in de luifel ligt tenttapijt.
We gaan dit jaar merken of we dat zo houden (was de opbouw bij de tent).
Dit is ook ons recept en ook overgenomen van de tent. Alleen hebben we geen worteldoek onder de luifel, alleen het tenttapijt. Door de gaatjes steken de grassprietjes wel naar boven en het scheelt enorm met de rommel die je anders van buiten de tent inloopt. Oh ja, voor de ingang hebben we nog een deurmat liggen.
Wel even gedacht om ook een tenttapijt in de voortent te leggen, maar omdat we dit jaar wat meer willen rondtrekken en zo snel/makkelijk mogelijk willen uitklappen/inklappen doen we dit niet.

Gait

Bij goed weer zetten we alleen dak voortent op. Op de grond worteldoek en dan tenttapijt. Bij slechter weer ritsen we de kanten aan de voortent en ritsen we het kuipgrondzeil erin. Daarover heen het tenttapijt. Als we rondtrekken alleen de luifel, worteldoek en tenttapijt. En ja, bij de Alpha is de keuken dan ook vrij toegankelijk. Nog nooit iets gemist. Zou dat wel zo zijn, klap ik in en ga ik naar een andere camping.

sannie75

Ik vergat nog te zeggen dat wij in de zomer altijd alleen de luxe luifel aan de wagenbak zetten  en dan staat de keuken altijd open en bloot onder de luifel. Nog nooit iets verdwenen ofzo

Ik moet er wel bij zeggen dat we 1 keer de keuken met een hangslot op slot hebben gedaan.  Dat was op de camping in Parijs,  bois de boulogne. Daar liep wat vreemd volk rond en waren wij hele dagen in de stad. ::)

olaf

Wij leggen niets onder de luifel alleen een mat om de schoenen te vegen.

Ik zit er wel over te denken om ons oude stuk gaatjes tapijt daar neer te leggen.

The need for the many outweigh the needs of the few

Matthijs_164

Onder het kuipzeil hebben we een op maat gemaakt stuk gronddoek (http://www.wintergronddoekhandel.nl/tentzeil-tentdoek-130-gr) - scheelt schoonmaken van het kuipzeil. Overigens is het bedrijf in de link een aanrader - snel en makkelijk.

Onder de luifel eerst hetzelfde gronddoek en daar overheen worteldoek (het bekende gaatjesdoek). Dit omdat we graag in warme oorden kamperen en dan sta je niet vaak op sappig groen gras maar op zand en rots.

linda75

ik denk dat ik onder mijn kuipzeil een oud stuk tenttapijt doe. die is wat dikker en heeft gaatjes dus kan water erdoorheen. zonde om nieuw te kopen..mijn man wilt op kuipzeil dan een dunner tenttapijt. die hebben we ook nog..... voor in de voortent kiezen we toch maar eenzelfde soort tenttapijt adie we dan nieuw zullen kopen en als we kort gaan kamperen laten we die in de bak en als we langer blijven staan kan die in de voortent

ik schaf twee kastjes aan. voor korte vakantie zetten we dan een op en voor de lange vakantie twee. een naast de keuken en een in de voortent. daar kan dan de kleine rommeltjes als boekjes spelletjes ed neergelegd worden. die worden dus ook kleiner qua model.

Weer een stapje verder dus  :P nu op zoek naar een paar mooie afsluitbare bakken voor de kleding en luchtbedjes met hoes voor de jongens. en een rol eettafel.... leuk hoor zo vouwwagen kopen... je wordt er helemaal hebberig van haha

KlapJoeri

Citaat van: linda75 op april 09, 2016, 01:13:33 PM
ik denk dat ik onder mijn kuipzeil een oud stuk tenttapijt doe. die is wat dikker en heeft gaatjes dus kan water erdoorheen. zonde om nieuw te kopen..mijn man wilt op kuipzeil dan een dunner tenttapijt. die hebben we ook nog..... voor in de voortent kiezen we toch maar eenzelfde soort tenttapijt adie we dan nieuw zullen kopen en als we kort gaan kamperen laten we die in de bak en als we langer blijven staan kan die in de voortent

ik schaf twee kastjes aan. voor korte vakantie zetten we dan een op en voor de lange vakantie twee. een naast de keuken en een in de voortent. daar kan dan de kleine rommeltjes als boekjes spelletjes ed neergelegd worden. die worden dus ook kleiner qua model.

Weer een stapje verder dus  :P nu op zoek naar een paar mooie afsluitbare bakken voor de kleding en luchtbedjes met hoes voor de jongens. en een rol eettafel.... leuk hoor zo vouwwagen kopen... je wordt er helemaal hebberig van haha

Wij hebben onder het kuipzeil meestal anti-worteldoek - met name op plaatsen waar het wat modderig kan worden. Is het een mooi grasveld en droog weer dan doen we er niets onder.
Op het kuipzeil hebben we niets, daar zien we de toegevoegde waarde eigenlijk ook niet van.... ::)

In de voortent hebben wij tijdens het voorjaarsweekend meestal een stuk tenttapijt, erg prettig als het wat frisser en natter is.
In de zomer hebben we daar meestal niets, of het gras moet erg vochtig of een stofbende zijn. Een mooi groen grastapijtje kan weinig tegenop in de voortent ;)

Alles wat je er niet in hoeft te leggen, hoe je er ook niet uit te halen. Dit scheelt eenvoudig tijd bij opzetten en afbreken. Als je graag rondtrekt zoals wij is dat belangrijk. Als je lang op 1 plek staat boeit dat natuurlijk een stuk minder.
The cold never bothered me anyway.....

KlapJoeri

Citaat van: bensi op april 08, 2016, 12:26:11 PM

Kort verblijf:

Langer verblijf:

Het grootste verschil is dat Ineke bij langer verblijf ook mee mag ;)
The cold never bothered me anyway.....

Nicky75

Citaat van: KlapJoeri op april 09, 2016, 02:55:55 PM
Het grootste verschil is dat Ineke bij langer verblijf ook mee mag ;)

No offense, tevens ben ik ook niet bekend met de leden, maar om deze opmerking moest ik wel lachen.  :H :H :#