Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tips voor gastencabine te verdonkeren  (gelezen 5890 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hacatefi

  • Gast
Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Gepost op: juni 01, 2016, 11:10:49 am »

Dag allemaal,


Nog 29 dagen en we vertrekken naar Toscane  :). Ik verwacht wel 1 probleem ... onze zoon van 2 jaar en 4 maanden valt redelijk laat in slaap en is vroeg wakker door het daglicht. Onze dochter van 5 heeft er minder last van. Ze slapen in de gastencabine die erg licht doorlatend is. Vorig jaar (onze 1e keer) zijn we eind augustus gegaan en toen was het minder een probleem aangezien hij toen nog kleiner was en de dagen toch al korter. Aangezien we nu in juli gaan ... lange dagen ... om 22.30 uur slapen ... 6 uur wakker??? Het kan ook meevallen natuurlijk, want de kids zijn 's avonds doodop.
Toch wil ik het zekere voor het onzekere nemen. Heeft er iemand tips of dezelfde ervaring? Ik zit zelf te denken om een 2 persoons pop-up tentje te kopen en deze te plaatsen in de gastencabine. Dan liggen de matrassen ook vast tegen elkaar, kunnen ze er niet afrollen en er is nog ruimte over in de cabine. Er zijn zelfs tentjes die volledig verduisterd zijn.

Ik hoor het graag!
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.405
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2016, 11:16:50 am »

Is inderdaad een probleem.

Voorlopig hebben wij het opgelost door de kinderen een ooglapje te geven zoals je op het vliegtuig mee kan slapen. Werkt bij onze kinderen redelijk goed (ook omdat ze meer moe zijn 's avonds) en kost niet veel.

Camping zoro heeft voor raclet een zwartere verduisterde binnentent gemaakt. Ik weet niet of je kan naaien en of een dergelijke gastencabine een binnentent heeft, maar het kan een optie zijn om er eentje bij elkaar te naaien met een donkere stof, of een extra laag boven de tent te naaien met een donkere stof.
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2016, 12:03:16 pm »

Tja we slapen allemaal anders dan thuis op vakantie, zowel de grote 'kinderen' als de kleine kinderen. Wij doen er eigenlijk niets aan. De eerste dagen blijft het bio ritme redelijk gelijk aan thuis, maar na een dag of 3-4 zijn ze toch wel zo moe van het laat naar bed gaan en de hele dag buiten dat ze vanzelf hun ritme verleggen en wat langer slapen 's ochtends.
Ik probeer onze kinderen (7, 4 en 3) toch wel voor 10 uur op bed te hebben, wil zelf ook nog wel even van mijn avond genieten.... Bij de 2 jarigen heb ik in het verleden ook vaak genoeg op wacht gestaan om ze steeds terug te leggen, als ze het bed uit kwamen. Maar na een paar dagen is dat over.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 852
  • Merk: kampeermiddel : CC-Flexi Comfort
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2016, 02:26:21 pm »

In het zuiden is het wel wat vroeger donker dan in NL. Rond 9uur gaat het zonnetje onder, ook in juli. Maar op 6uur is het wel weer licht dus misschien is zo'n popupje wel een goed idee. Bij de decathlon is er ook een versie met extra donkere binnentent:
http://www.decathlon.nl/arpenaz-2-freshblack-id_8357354.html

Gelogd

Hacatefi

  • Gast
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2016, 02:54:58 pm »

Dat tentje had ik ook al op het oog. Ik ga camping Zoro ook eens bellen.

En we proberen die 2 van ons zelfs voor 21 uur in slaap te krijgen.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #5 Gepost op: juni 01, 2016, 09:15:49 pm »

Dat tentje had ik ook al op het oog. Ik ga camping Zoro ook eens bellen.

En we proberen die 2 van ons zelfs voor 21 uur in slaap te krijgen.
Vroeger kregen de kinderen een speen gedoopt in brandewijn en dan in de suiker pot gestopt  ::)
Het schijnt dat ze daar lekker op slapen.  :P

Kun je geen donkere dunne laken over de binnen tent heen hangen?
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Hacatefi

  • Gast
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2016, 09:45:43 pm »

 WW

De gastencabine heeft geen binnentent.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 913
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Futura 2015
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2016, 09:48:51 am »

Er zijn er die een ondertent met kleurstof hebben gewassen, en er zijn er die met extra stof verduistering hebben gemaakt. Daar zijn al draadjes over, lees ze eens.
Wij hebben de kids altijd op de normale tijd onder zeil gedaan, en namen een uurtje woelen voor lief. Niet weer uit bed halen, of te lang op laten blijven, want dan houdt je dreinerige kids, genoeg gezien om ons heen. Als ze dan toch laat op willen/mogen blijven, de volgende dag niet zeuren..... en anders weer normale tijd naar bed.
Thuis deden wij de gordijnen niet helemaal dicht zodat de kinderen aan het licht gewend raken.
Te vroeg wakker, geef ze iets stils te doen (boekje om te lezen, en een beloning als ze pa en ma uit laten slapen.....tot 6 uur :# )
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #8 Gepost op: juni 02, 2016, 06:51:43 pm »

Ik weet niet of die van jullie nog in een campingbedje slaapt? Wij hebben er ook 2, 1 van bijna 5 en 1 van 2. Die van 2 slaapt nog in het campingbedje en die verduisterde wij altijd met een donker kleed/doek welke ik dan wel met klemmen aan de bovenkant vast zette zodat deze niet op de kleine kon vallen. Maar zo'n klein popup tentje lijkt ook wel een goede oplossing. Ben er nu wel minder spastisch mee als ze 's avonds niet in slaap komen, tenzij ze echt gaan liggen keten natuurlijk en 's ochtends mogen ze tussenin als ze maar stil zijn :N
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2016, 06:53:49 pm door Tom »
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2017, 10:50:32 am »

Hallo,

Wij hebben onze CCC dit jaar voor t eerst gebruikt en gaan bijna op zomervakantie nu.

Nu herinner ik me dat er veel licht door het 'gaasraampje' naar binnen viel. In de gastencabine dus. Hebben jullie daar weleens een donkere lap overheen gehangen? 't Is natuurlijk ook wel bedoeld voor frisse lucht...

En ik zit me nu ook af te vragen hoe het ook alweer zat met de kleur van de binnentent. Deze is toch donkergrijs van boven en zij? Of was de slaaptent nu geheel creme?

Groet,,
Caroline
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk: kampeermiddel : 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #10 Gepost op: juli 12, 2017, 10:52:11 am »

O wacht effe, ik dacht dat dit over de gastencabines van de CC ging. Niet goed gekeken...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #11 Gepost op: juli 12, 2017, 07:20:42 pm »

Wordt wel krap denk ik als je er nog een tentje in zet. Is het niet handiger en eenvoudiger om een goedkoop dekzeiltje te kopen bij de Action en die erover te leggen? Overigens sliep onze dochter altijd, ook als het licht was. dus wellicht als de kinderen iets ouder worden dat ze doorslapen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Marjam007

  • Gast
Re: Tips voor gastencabine te verdonkeren
« Reactie #12 Gepost op: september 01, 2017, 03:43:11 pm »

Als je binnentent van katoen is kun je met Dylon de stof in de wasmachine kleuren in een gewenste kleur. Dylon kost ongeveer €10,00.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal