100 km keuring

Gestart door maras, april 27, 2008, 07:52:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

maras

wie kan mij vertellen waar ik een 100km keuring kan laten doen?

Alex

Een afspraak voor zo?n keuring maak je met TÜV Nord Nederland BV, Schorsweg 4, 8171 ME Vaassen, telefoon (0578) 66 82 33. Klik op onderstaande link voor de voorwaarden waaraan de combinatie moet voldoen.

http://www.tuev-nord.nl/Tempo%20100.htm
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

maras

dank je wel voor de info. :)

RonaldA

Bij Dekra, komt hem keuren waar jij wilt. In de stalling of thuis bijvoorbeeld.
Kosten voor de keuring 109 euro.

binnen 10 werkdagen heb je de stikker binnen als hij is goedgekeurd.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk

jari

of op bepaalde dagen bij sommige campingzaken
Jevipro

walter

nu zie ik steeds meer topics voorbijkomen over dat 100 km gebeuren.

vraag ik me toch af waarom die sticker inene zo populair is?

Frankie

Citaat van: Walter op juni 08, 2012, 11:06:57 PMvraag ik me toch af waarom die sticker inene zo populair is?
Dat vroeg ik me nou ook af. Je betaalt geld voor de techniek. Je betaalt geldt voor de keuring. En dan heb je zo'n afzichtelijke sticker op je bak. En dat alleen maar om in één land (waar niemand op vakantie wil, had ik daar nog aan toe willen voegen :#) een handvol kilometers per uur harder te mogen. Terwijl je nota bene vakantie hebt.

Ccindy

Tja, als je door Duitsland heen naar Zwitserland of Italië wilt, vind ik het toch wel een heel verschil of je 80 of 100 mag rijden. Al is het alleen al vanwege mijn gevoel van onveiligheid als ik tussen twee vrachtwagens moet rijden.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

walter

Citaat van: Ccindy op juni 09, 2012, 08:09:16 AM
Tja, als je door Duitsland heen naar Zwitserland of Italië wilt, vind ik het toch wel een heel verschil of je 80 of 100 mag rijden. Al is het alleen al vanwege mijn gevoel van onveiligheid als ik tussen twee vrachtwagens moet rijden.

en dan kom je steeds mooier in Duitsland te rijden met die pannenkoek achter op je klapper, 200 euro lichter alvast door die sticker :# en dan kom je een mooi bord tegen met een inhaalverbod en dan zie je eronder staan dat het ook verboden is voor bussen en auto met aanhanger (valt de vouwwagen ook onder  :# )
het gevoel van onveiligheid kan ik me enigszins wel indenken, maar toch valt het kleven best mee daar aangezien de boetes er flink hoog liggen voor bumper kleven.

en het onderdeel het gaat veel sneller valt ook best mee, als ik met 80 of 89 km per uur van Nijmegen naar Calais ga, scheelt die 9 km per uur verschil mij 11 minuten op 314 km.

Frankie

Citaat van: Ccindy op juni 09, 2012, 08:09:16 AMAl is het alleen al vanwege mijn gevoel van onveiligheid als ik tussen twee vrachtwagens moet rijden.
De afstand tussen jou en de vrachtwagen voor je, heb je zelf in de hand. En dat is de belangrijkste. De afstand achter je is ook van belang als je plotseling moet remmen, maar dat hoef je niet, zolang je de afstand voor je groot genoeg houdt.

Maar ik geef toe. Gevoel hierover laat zich niet sturen.

KampeerFan

Citaat van: Ccindy op juni 09, 2012, 08:09:16 AM

Juist het inhalen zorgt vaak voor brokken ;)

walter

Citaat van: _Jeroen_ op juni 09, 2012, 09:03:23 AM
Juist het inhalen zorgt vaak voor brokken ;)

wat daar (richting het zuiden van Duitsland) ook bijna overal niet toegestaan is  :O

Ccindy

Citaat van: Frankie op juni 09, 2012, 08:30:24 AM
De afstand tussen jou en de vrachtwagen voor je, heb je zelf in de hand. En dat is de belangrijkste. De afstand achter je is ook van belang als je plotseling moet remmen, maar dat hoef je niet, zolang je de afstand voor je groot genoeg houdt.

Maar ik geef toe. Gevoel hierover laat zich niet sturen.

Dat ik veel afstand voor me laat wordt helaas vaak niet gewaardeerd, waardoor er dan weer iemand invoegt vlak voor me en ik dus weer moet zorgen voor flinke afstand.  :?  Maar na 2x door het oog van de naald te zijn gekropen nadat ik van achteren werd aangereden door een niet-oplettende vrachtwagenchauffeur haal ik liever een keer ongeoorloofd in, dan dat ik tussen 2 van die bakbeesten moet blijven hangen. Het is dus inderdaad in mijn geval vooral persoonlijk.

@Walter: 500 km lang 80 rijden of 100 scheelt toch wel een slok op een borrel.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Yella

En anders halen ze je wel in met een miniem snelheidsverschil en voegen weer 5 meter voor je in. Ik heb geen sticker en keuring, maar rij gewoon harder als dit nodig mocht zijn. Blijf daarna voor de vrachtuto's liggen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

Citaat van: Ccindy op juni 09, 2012, 09:20:37 AM500 km lang 80 rijden of 100 scheelt toch wel een slok op een borrel.
Een uur en een kwartier. Op de totale reis naar je bestemming. De heen- en terugreis samen dus 2,5 uur.
Op drie weken vakantie waarin je 16 uur per dag wakker bent is dat ruim 7-duizendste van je vakantie.  I:  :#