Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Regen, jonge kinderen & speelgoed?  (gelezen 7649 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-maaike-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S
Re: Regen, jonge kinderen & speelgoed?
« Reactie #15 Gepost op: juli 04, 2016, 10:39:42 pm »

Wij hadden voor de kids soort van foam blokken bij ons en autootjes en little people poppetjes. Daar konden ze eindeloos mee bouwen en spelen.

Zoiets als dit:


http://www.ddb-online.nl/foam-blokken-47-delig
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2016, 10:41:15 pm door -maaike- »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Regen, jonge kinderen & speelgoed?
« Reactie #16 Gepost op: juli 04, 2016, 10:45:08 pm »

Ehh kaplaarzen en regenpak, emmers schepjes en gieter  :P

En een hoop droge kleding..... :#

Dit! Heel leuk, spelen in de modder!

Ik nam ook altijd een bakje met plastic dieren mee. Boerderijdieren, dierentuindieren en dino's. Hokje of hekjes erbij, ik verzamelde gewoon thuis wat dingen die erbij pasten (mannetje met geweer bv). Daar werd binnen en buiten enorm veel mee gespeeld.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Regen, jonge kinderen & speelgoed?
« Reactie #17 Gepost op: juli 04, 2016, 11:00:05 pm »

Verder nog klei, minischilderijtjes met verf om zelf te schilderen en ik kocht vaak ook van die vakantieboekjes (stickerboekjes voor de kleintjes), waren ze ook uren zoet mee. Allemaal te koop in van die voordeelzaakjes.
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Regen, jonge kinderen & speelgoed?
« Reactie #18 Gepost op: juli 04, 2016, 11:01:01 pm »

We hebben regenkleding en al dat soort zand/modder speelgoed. Alleen als het regent, krijg je ze niet naar buiten om te spelen. Misschien omdat ze t niet fijn vinden (regen)water in hun gezicht te krijgen. Als het gestopt is met regenen, willen ze wel naar buiten.
Dit is dus waarom ik een oplossing qua zelf spelen zoek, zodat ze tijdens de regenbui bezig kunnen zijn.
Ik geloof dat ik van de week de Action maar eens ga bezoeken :) voor klei en speelzand. Luisterboeken moeten we nog wel ergens hebben, iets van Pieter Konijn d8 ik.
Macaroni is leuk, maar heeft als risico dat het ergens blijft verstopt liggen. En we nodigen liever geen muizen uit (Muis met naam uit Flintstones uiteraard wel :J) maar die kleine beestjes met een staartje, en n gretig bekje om overal aan te gaan knabbelen liever niet. :#
Mochten jullie nog meer tips en ideeën hebben, dan hoor ik het graag.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.410
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Regen, jonge kinderen & speelgoed?
« Reactie #19 Gepost op: juli 04, 2016, 11:26:06 pm »

Mijn vrouw staat in het onderwijs en heeft redelijk wat ervaring met magic sand. Deze van Action zou volgens haar de kwaliteit niet zo bijzonder zijn. Bij kruitvat hebben ze ook een goedkopere variant en die zou beter zijn.

Luisterboeken hebben we ook een voorraad van liggen in de auto. Nog niet op vakantie gebruikt, maar hier staan de kinderen erg op een verhaaltje voor het slapengaan (ze lezen zelf ook veel, maar voor het slapen gaan voorgelezen worden vinden ze nog steeds super gezellig, je kan hen niet harder straffen dan een dergelijk verhaaltje afpakken), als we dan wat later naar huis aan het komen zijn, zet ik dat op in de auto zodat ze thuis meteen in bed kunnen.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: Regen, jonge kinderen & speelgoed?
« Reactie #20 Gepost op: juli 05, 2016, 08:24:56 am »

wij hadden onze campingtafel die dan omlaag kon op peuterhoogte en dan kon naar de treinbaan op gedaan worden. Mijn zoon lag altijd onderuit in de voortent en maakte van steentjes en wasknijpers pannen en deksels een eigen spoorweg. ik had ook geen echte knutselkinderen maar de duplopoppetjes werden vee; gebruikt om mee te spelen. Mijn dochter was uren zoet met een lege eierdoos met steentjes, dat was dan de kassa waarbij wij boodschappen moeten kopen.  :)
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Astro 2004
Re: Regen, jonge kinderen & speelgoed?
« Reactie #21 Gepost op: juli 05, 2016, 10:23:10 am »

Wat bij onze kinderen zowel bij goed als slecht weer een enorm succes was, was knutseken met oude dozen. Toen ze kleiner waren maakten wij bv een boerderij met dieren en weet ik wat voor ze, daar speelden ze dan uren mee. En werd er iets bij verzonnen, dan mocht papa of mama weer even aan de slag. Supergezellig in een regentent  :) Later gingen ze via versieren/inkleuren naar zelf knutselen. Helemaal leuk en het voordeel is dat je niets hoeft mee te nemen (alhoewel plakband en wat paperclips érg fijn zijn) en je neemt ook niets mee terug.
Toen ze wat ouder werden speelden ze veel met lego. Dat neemt wel ruimte in maar relatief niet zo veel.
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Regen, jonge kinderen & speelgoed?
« Reactie #22 Gepost op: juli 05, 2016, 04:23:21 pm »

Ben weer terug van n rondje Kruidvat: magnetic sand uitverkocht, 3 luisterboeken van Disney op de kop getikt. En bij de luiers kreeg ik n doosje Merci, dat komt ook wel op op de camping :#
Action had tig varianten klei, maar ik heb niks meegenomen, omdat ik me ineens herinnerde dat we al eens zoiets hadden gehad. Dat is door elkaar geknepen, en toen in n hoekje weggestopt door de oudste. In plaats daarvan heb ik een stel potjes met stuiterende silly-putty gekocht, aangezien m'n man liever geen magisch zand in zn bed wil terugvinden :H

Daarnaast in het thema brandweer: brandweerkazerne in duplo-achtige blokken met duplo-autootje voor de jongste (2,5 jr).
Voor de oudste (6jr) in het thema brandweer-lego/banbao: helikopter, auto, en landrover-achtige auto gekocht. Kunnen ze eventueel ook nog samen mee spelen, gezien de match qua thema :)
En de reisversie van MensErgerJeNiet(junior) ook meegenomen.

Dit alles staat nu klaar om mee te nemen naar de camping a.s. vrijdag  :>

Kartonnen dozen om te spelen is hier ook favoriet, alleen mag mama het in elkaar frutselen, en kinders slopen het vakkundig binnen no-time :X
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Regen, jonge kinderen & speelgoed?
« Reactie #23 Gepost op: juli 05, 2016, 04:45:33 pm »

de playmobil camper doet het al jaren uitstekend bij ons. Ligt standard in de vouwwagen, dus is iedere vakantie weer nieuw.
Gelogd
live life outdoors

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2008
Re: Regen, jonge kinderen & speelgoed?
« Reactie #24 Gepost op: juli 05, 2016, 09:48:42 pm »

Silly-putty! had ik ook vroeger. Geweldig!!!  :H
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: Regen, jonge kinderen & speelgoed?
« Reactie #25 Gepost op: juli 06, 2016, 10:00:54 pm »

Ik heb voor ieder kind een gymtasje (zo'n eenvoudige tas met touwtjes die je kunt aantrekken). Die mogen ze thuis zelf vullen met speelgoed. Ik stimuleer dan wel dat ze klein spul kiezen zodat er veel verschillende dingen in de tas passen). Die tas gaat mee in de auto en tijdens de rit en op regendagen komen daar dan de meest verassende spullen uit om even mee te spelen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal