Welke gereedschap gaat er mee?

Gestart door Wfikse, juli 13, 2016, 09:47:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wfikse

Misschien wel een beetje een mannentopic maar elk jaar sta ik weer in de schuur te kijken wat ik nou allemaal mee moet nemen.

Nog twee dagen en dan koppelen wij weer voor 1350 kilometer de klapkar aan. Zojuist heb ik gepakt:
- Hamer
- Set met alle schroevendraaiers
- Assorti tangen, punt, knip, water, combi en nijp
- Accutol met een paar bitjes en boortjes
- IJzerzaagje
- Set steeksleutels
- Multimeter
- Stanleymes
- Doppenset
- Imbusset
- Duimstok en potlood
- Schroefjes, boutjes, tiewraps en ducktape
- Waterpas

Vergeet ik nog iets voor een echte klapper of is het teveel van het goed :)16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gait

Dat lijkt me meer dan genoeg gereedschap. Zou wel touw, elastiekjes, lijm, isolatietape en reserve scheerlijn en elastieken meenemen. En tentreparatieset en busje impregneer

Jon

Dat is bijna genoeg om een klapper te bouwen :P.

Ik volsta met een doppendoos, een goed zakmes en ducttape.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

GJT

#3
1 bitschroevendraaier met een goede set bits scheelt een hoop schroevendraaiers, inbus en de accumachine. Zie bijlage.
Duimstok zou ik thuislaten denk ik..
Doppenset en steeksleutels vervang ik door een kleine en een grotere Bahco. Uitgezonderd de dopsleutels voor de wielen uiteraard.

Multimeter heb ik ook bij me.

Aanvullend heb ik altijd 2k epoxylijm van Bison bij me. In 15 minuten droog en supersterk. De dubbele spuit is dat. Verder een tube Bisonkit en een flesje secondenlijm. Een paar kroonsteentjes en slangenklem  zijn ook handig.
Vergeet ik nog een stuk stroomdraad en naald en draad.. Wit, zwart en creme tentgaren..

En dan nog: veel auto's worden geleverd met een spuitbus en compressor voor de lekke band. Koop er een proppenset bij. Hier kun je vlot mee verder rijden en later evt van binnenuit laten plakken. Kan een nieuwe band schelen want je band is verloren na gebruik van zo'n spuitbus.

Fietspomp met autoventiel, voetbalnaald, opblaasspeelgoed verloop gaan ook mee. Ook een losse bandenspanningsmeter.

Beginnertje

Ik was bang dat mijn lijstje met gereedschap te lang zou worden maar als ik het lijstje van Wfikse zie moet ik zowat nog langs de bouwmarkt.... ::)

sanderv

Mini doppendoos, wat specifiek fietsgereedschap, OBD -lezer, multimetertje, ducttape en tieraps.  Kan ik als wel zo'n beetje mee maken.

shoppie

Duck tape, kruiskop, gewone schroevendraaier, inbussleutel voor de fiets. Volgens mij ligt ook nog ergens een tang met wat extra opties.
Schep voor geultje graven als het nodig is. En natuurlijk bandenwissel spul voor klapper

Is er iets anders nodig, dan zoeken we dat ter plekke
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Drikusniet

Naald en pompje voor het opblazen van de onontbeerlijke voetballen.

FriedelP

Heel veel diabetesmateriaal  ::) Maar dat bedoelen jullie niet denk ik.  :#

Frankie

#9
Klein doppensetje
Setje bits en handvat, vergelijkbaar met setje van het plaatje van GJT
Daarnaast ook een inbussetje
6-400v spanning/polariteitstester (geen multimeter)
Duct tape
Stanleymes
Horloge-schroevendraaiertjes
Soldeerboutje/soldeer
Waterpas (uiteraard!)
Hamer
Slinger voor de poten

Wat ik verder nodig zou hebben is vaak gewoon in de plaatselijke dhz zaak te koop dus neem ik niet mee gezien het zeer incidentele gebruik ervan.

vic36shorty

Klauwhamer  vuistje rubberhamer schroevendraaierset
Inbussleutels
Ring/steek sleutels
Diverse Tangen
Waterpasje
Multi meter
Ducttape
Klitteband
Yzergaren
Naalden
Tair aid
Schaar
Stanleymes

martijn82

Wat ga ik dan redelijk zonder gereedschap weg.
Waterpas
Ringsleutel 10
Multi tang.
Ducttape 
Hamer.

Waarom nemen sommige een mulitmeter mee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


sanderv

Citaat van: martijnmarleen op juli 14, 2016, 07:51:14 AM

Waarom nemen sommige een mulitmeter mee?


Omdat dat een goede hulp is bij sommige autoproblemen (vooral accuproblemen heb ik in de vakantie een aantal keer gehad in het verleden) en omdat het een makkelijk ding is als er bv een keer geen stroom in de klapper is. Vorig jaar in Polen zaten we even zonder stroom, maar het was niet duidelijk of dat alleen "onze" paal betrof of dat de camping zonder zat. Daar ben je dus zo achter. Om diezelfde reden heb ik ook een OBD-lezer bij me. Met een oude wagen (met een nieuwe ook trouwens) verrekte makkelijk in geval van storing. Ofwel je kunt veel sneller zelf fixen, of je kunt gericht doorgeven welke codes er meekomen en eventueel vast onderdelen laten meenemen.

Ik vergat trouwens mijn kleine bijltje en het wringijzer met verlengstuk en dop 17 er nog bij te zetten. De eerste gebruiken we om haringen te slaan en houtjes voor de bbq te splijten, de tweede is nodig om de Camplet op te kunnen zetten (pootjes, neuswiel) en eventueel wielen wisselen.

Cadillacfreak

Ik neem zo'n beetje dezelfde gereedschappen mee zoals de meesten hier. Wat ik ook altijd meeneem is WD40, erg handig als er iets vast zit wat los moet.
En als je met een oudere auto op pad gaat, zoals ik, dan is het handig om een setje V-snaren, extra motorolie en extra koelvloeistof mee te nemen.

Frankie



Citaat van: martijnmarleen op juli 14, 2016, 07:51:14 AMWaarom nemen sommige een mulitmeter mee?
Daar zie ik het nut ook niet zo van in. Spanning meten OK, maar AC/DC, stroom, weerstand en soms zelfs capaciteit meten?
Een simpele spanningtester is in vrijwel alle gevallen meer dan voldoende en is veel makkelijker omdat je ook geen bereik hoeft in te stellen. En ze zijn veel minder kwetsbaar.