Tentdoek met vogelpoep

Gestart door andremunk, augustus 15, 2016, 09:14:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

andremunk

Goedemorgen allen,
Onze Roadmaster midi S staat in zuid Frankrijk onder een boom waardoor er behoorlijk wat vogelpoep op het dak terecht is gekomen.
Aangezien het niet zal gaan regenen en wij de tent schoon mee willen nemen is mijn vraag: hoe krijg ik de gedroogde vogelpoep van de tent?

Drikusniet

Bij SuperU heb je uitschuifbare stokken voor de bezem. Harde borstel voor het verwijderen van het grootste deel, zachte borstel om alles weg te vegen. Voor het witte moet je een goed nat doekje om de borstel wikkelen en eraf poetsen. De set van borstels en stok kun je ook gebruiken om stokjes en stof van je tent te vegen en ligt standaard bij mij in de wagen.

muis

Niet te hard borstelen want dan kun het doek beschadigen.  Ik zou het laten zitten, als het gedroogd is vlekt het verder niet.

michielwoerden

niks aan doen, dit jaar dan maar iets minder schoon inpakken.... Volgend jaar bij een regenbui en de daarna komende zonneschijn is het weg....

Ps maak je thuis ook het dak schoon als er op gepoept is?>

mars

Beste is niks doen.
Holtkamper raadde aan tent goed nat maken en voorzichtig met een middelharde borstel het vuil verwijderen.

erik1972

de poep laat ik zitten en pak alles in. Thuis leg ik de tent op de grond en veeg de meeste poep eraf met harde bezem. Rest wat blijft zitten...jammer dan.
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

andremunk

Bedankt!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

KenJo

Als ik het zo lees is de beste tip dus: Nu eens een keer niet afvegen  :H

Maar inderdaad is het wél de beste optie! Net als vogelpoep die "paars/blauw/rood" is door de bessen die ze gegeten hebben. Laat zitten! Niks aan doen behalve zo af en toe flink nat maken (als het niet zo af en toe regent). De zon bleekt de hele zooi keurig weg is onze ervaring  :J
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

peter123456

:# wij zeggen dan: Had ie maar geen tent moeten worden.............. :J
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

martijn82

Zachte doek af borstelen. En met schoon water voorzichtig er afhalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Frankie

Wij zijn vannacht aangevallen door vogels met darmproblemen.
Goed door laten drogen, met een scherp mes voorzichtig de grote stukken eraf schrapen. Daarna met een natte doek de rest er vanaf vegen (mag best stevig). En daarna hopen op een paar  stortbuien. :#

Frankie

Gezien het redelijk lokale karakter van het bombardement ligt er nu een opengevouwen vuilniszak op het aanvalsgebied, vastgeplakt met wat ducktape.

sanderv

Citaat van: Frankie op augustus 23, 2016, 11:10:13 AM
Wij zijn vannacht aangevallen door vogels met darmproblemen.
Goed door laten drogen, met een scherp mes voorzichtig de grote stukken eraf schrapen. Daarna met een natte doek de rest er vanaf vegen (mag best stevig). En daarna hopen op een paar  stortbuien. :#

Zo joh, dat lijkt wel een persoonlijke kwestie te zijn geweest. Hadden jullie kip op het menu gehad?

Frankie

Citaat van: sanderv op augustus 23, 2016, 01:18:07 PM
Zo joh, dat lijkt wel een persoonlijke kwestie te zijn geweest. Hadden jullie kip op het menu gehad?
Nee, rundervinken. :#

sanderv