Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...

Gestart door poldertoerist, augustus 29, 2016, 10:36:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marian8

Een tochtstrook.....oid die je kunt ophangen tegen de vouwwagen (over het kentekenbord-gedeelte). Ik denk dat jij het zelfde bedoelt alleen het vakkenschort noemt.
Dat heb je er dus later bij gekocht? Wij hebben de vouwwagen gekocht met de vermelding dat deze erbij zat, maar blijkbaar is dit dus een extra iets

famahbaas

Wij zijn net weer terug van 2 fijne weken in Zuid-Limburg.
Na wat opstart problemen bij het opzetten.
Nadat de vouwwagen stond kwam ik erachter dat het bed niet meer omhoog wou.
Wat bleek de gasveer had de constructie van de lattenbodem uitelkaar gedrukt.
Na dat we de wagen weer hadden ingeklapt. Via de zijkant ging hij nog wel open.
De gasveer eraf gehaald. Toen met een sjorband de lattenbodem weer bij elkaar getrokken. Werkte het weer.
Nu thuis de oplossing die ik heb bedacht uitvoeren.

Tago Herman


Een zelf bedachte oplossing  :? :? :?
Ik zou terug gaan naar de leverancier.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

famahbaas

Ja dat zou kunnen.
Maar dan zit ik 2x 2 uur in de auto. En dan naar hopen dat het niet weer gebeurt.
Nu een uurtje knutselen en het is voor altijd opgelost.
Want heel veel coulance hoef je niet te verwachten tegenwoordig.
Dat was met het ritsen verhaal ook al zo.
Heb ik ook zelf laten doen.

poldertoerist

Citaat van: famahbaas op augustus 12, 2018, 08:41:21 PM
Ja dat zou kunnen.
Maar dan zit ik 2x 2 uur in de auto. En dan naar hopen dat het niet weer gebeurt.
Nu een uurtje knutselen en het is voor altijd opgelost.
Want heel veel coulance hoef je niet te verwachten tegenwoordig.
Dat was met het ritsen verhaal ook al zo.
Heb ik ook zelf laten doen.

Soms is zelf maken inderdaad verstandiger, dan weet je hoe het zit en ook minder tijdsinvestering . Tenzij de dealer bij je op de hoek zit natuurlijk.  kies je nu voor een langere (slot) bout? of begrijp ik je probleem verkeerd?

Adventure Awaits

famahbaas

Ik ga in beide hoeken een hoekijzer plaatsen met m5 bouten en moeren.
Hoop dat dat voldoende is. En het metalen profiel op de foto ook steviger vast zetten.

poldertoerist

#96
Overigens een heerlijke zomervakantie gehad. Al ging niet alles probleemloos. Dat had op 1 dingetje na, nou ja 1.5 eigenlijk met de vouwwagen te maken.

Op een gegeven moment moeten we tanken en vind ik wel dat de vouwwagen bijzonder veel bonkt. als ik over de dissel heen wil stappen om te tanken zie ik dat het neuswiel spontaan uitgedraaid is.... en aan de hoeveelheid bij het wiel ontbrekende rubber en het teveel daarvan op de achterkant van de auto te zien is dat al een tijdje zo.  Daarbij heeft de rem losbreekkabel ook lekker over het asfalt geschuurd dus dat is ook niet veel meer.  Van die laatste heb ik altijd een reserve bij me, dus die hebben we op vakantie vervangen.
op de terugweg zag ik bij een tussenstop dat het wiel weer wat naar beneden gekomenen bij thuiskomst een nieuw (compleet )neuswiel op de vouwwagen gezet.


Verder 3 campings aangedaan en het neerzetten in overnachtingsstand is echt zo gebeurd. We klappen dan de tent uit, plaatsen de staanders het tussenstuk tussen de cabines en 6 haringen. ...  het resultaat zie je op de foto.  Bij de laatste camping hebben we er voor gekozen om vochtig in te klappen en thuis maar uit te klappen om te drogen.  Ik had dat nog nooit eerder gedaan en gelijk geleerd dat mocht dat ooit nog eens voorkomen en de volgende stop is niet thuis, maar elders we iets van plastick op de matrassen moeten leggen. niet dat ze nat waren, maar wel klam. 

In overleg met Dorema zijn dit jaar de ritsen van voorwand en grondzeil aangepast (door Struckman in Zevenhuizen) en dat is toch wel erg fijn. de deuren zijn nu logisch te gebruiken.

ook fijn dat je de wagen uitgebreid kunt ventileren. De raampjes achter zet ik met een elastiek schuin open.

En verder hebben we er een verandastok bijgekocht die we bij 1 van de voorwanden gebruiken.

Enige nadeel dat we af en toe ondervinden is dat de wagenbak wel erg ruim is en als je iets achterin hebt gelegd je er gedurende de vakantie niet zo makkelijk bij komt... (plannen dus) en als je niets boven op de wagen hebt liggen de gasdrukveer zo sterk is dat je echt aan de klep moet hangen om 'm gesloten te krijgen. Maar met wat stoelen , een grondzeil, een tent tapijt en opgemaakte bedden dan is een steun wel handig.

In verband met dat laatse heb ik een telescoopstok in de bak liggen en een klein gaatje ter grote van de punt van die stok in de lattenboden geboord. zo staat het veilig en stevig.


Onder aan de streep.... Tevreden met de TTT4!
Adventure Awaits

famahbaas

Zeg poldertourist? Ben jij gecompenseerd door dorema voor het aanpasenvande ritsen?
Dit heb ik ook laten doen hier in Enschede.
Niet dat het heel duur was maar toch.
Dat van die steun is een goed tip ga ik ook nog doen.
Ook wil ik de gordijnen aan de voorhand van een rits voorzien.
Want dat ziet er niet uit, met 2 klitenbandjes die niet eens op de goede plek zitten.
Verder zeer tevreden.
Hij heeft afgelopen week nog flinke windvlagen doorstaan👍

poldertoerist

Adventure Awaits

famahbaas

Vandaag de reparatie uitgevoerd. De oorzaak bleek een defecte gasveer.
Deze heeft dus de lattenbodem uit elkaar gedrukt.
Na een telefoontje met dorema krijg ik binnenkort de gasveer opgestuurd.
Top geregeld. Alles zit weer in elkaar m u v. De gasveer. Die doen we volgend voorjaar.
Want de klapper gaat weer onderzeil.

LieuweV

We zijn ondertussen ruim een jaar gelukkige eigenaar van een Teun. Bevalt echt heel goed! Wat me wel opvalt: het is me nu al twee keer gebeurd dat ik na een regenbui snachts wakker werd en het dak van de voortent behoorlijk vol stond met water. Het lijkt achter de voorste stang van de voortent te blijven "hangen" zonder dat het van de zijkanten af loopt. Ik weet dat "goed opzetten" het belangrijkste is maar dit is me bij andere vouwwagens eigenlijk nooit overkomen. Tips/trucs iemand?

poldertoerist

Heb je een foto van hoe de wagen staat op het moment dat het gebeurde?
Adventure Awaits

Tago Herman

Het komt als de tent niet goed gespannen is. Bij het opzetten is het belangrijk dat eerst de achtertent goed wordt opgespannen door de tussenligger zo hoog mogelijk te plaatsen en zo ver als mogelijk uit te schuiven. Dan de haringen rondom vastzetten, waarbij de tent strak komt te staan. Als laatste na het vastzetten de voortent opspannen, zo strak als mogelijk.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

LieuweV

Citaat van: Tago Herman op mei 19, 2019, 02:48:57 PM
Het komt als de tent niet goed gespannen is. Bij het opzetten is het belangrijk dat eerst de achtertent goed wordt opgespannen door de tussenligger zo hoog mogelijk te plaatsen en zo ver als mogelijk uit te schuiven. Dan de haringen rondom vastzetten, waarbij de tent strak komt te staan. Als laatste na het vastzetten de voortent opspannen, zo strak als mogelijk.

Hmm, staat meestal toch wel zo strak als het maar kan. Van achter naar voor werken doen we ook standaard al wel, maar als jullie er geen last van hebben dan ga ik het toch nog maar eens de een keertje checken. Bedankt!

famahbaas

Vandaag nieuw elastiek erin gedaan. Die andere
Was niet meer goed.

Ik vind dit zwarte ook nog eens mooier.

Zaterdag met de Teun richting Tsjechiƫ.

Fijne vakantie allemaal.