Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: eens moet het er toch van komen  (gelezen 10113 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fam Knijff

  • Gast
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #15 Gepost op: december 13, 2016, 06:17:12 am »

wij gaan onzen vouwwagen in april ophalen. na even gekeken op het net en hier wat gelezen zaten wij er aan te denken om misschien toch maar Hydraulische schokbrekers er onder te laten zetten en Tempo-100 keuring te laten doen.
maar is dit nu wel echt nodig ??? en zul je veel verschil voelen tijdens het rijden. hoe nauw wordt het genomen in Duitsland met de Tempo-100 keuring. wij gaan elk jaar naar Oostenrijk en daar willen we SloveniĆ« aan toevoegen als vakantie land.  dus we rijden altijd door Duitsland..

het gaat me niet om de 300 euro die ik er kwijt voor ben, het gaat er mij om of het zin heeft en/of nog een beter weg ligging ermee krijgt.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #16 Gepost op: december 13, 2016, 07:47:53 am »

Het is absoluut merkbaar. Als je het niet om die 300,- Euro gaat zou ik het zeker doen. Daarnaast is het ook een stukje extra veiligheid.
Gelogd

Fam Knijff

  • Gast
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #17 Gepost op: december 13, 2016, 05:02:30 pm »

ik zal het even anders zeggen. 300 euro is natuurlijk veel geld, maar als ik toch al een nieuwe mercury heb aangeschaft van ruim 8000 euro maakt die laatste 300 ook niet veel meer uit.

dat was meer mijn redenering..

daaorm was mijn vraag, merken mensen echt verschil of is het nihil..
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.765
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #18 Gepost op: december 14, 2016, 12:02:13 am »

De schokbrekers zullen  voor een merkbaar rustigere wegligging zorgen. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #19 Gepost op: december 14, 2016, 05:17:14 am »

Sterker nog. Ik zou niet meer willen rijden met een aanhanger zonder schokbrekers. Lange ritten met een hobbelpaard aan je trekhaak is geen pretje.
Gelogd

Fam Knijff

  • Gast
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #20 Gepost op: december 14, 2016, 06:21:07 am »

jullie hebben de schokbrekers eronder, doen jullie dan ook de 100km keuring of alleen de schokbrekers eronder en klaar..
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #21 Gepost op: december 14, 2016, 07:07:19 am »

Wij rijden niet door Duitsland dus hij is keuringsklaar maar niet gekeurd. Je moet om aan het vignet te blijven voldoen ook je banden etc sneller vervangen. Dus we kijken wel, als we ooit lange stukken in Duitsland gaan rijden, is die keuring zo gedaan. Onze Malawi met schokbrekers heeft een prima wegligging.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #22 Gepost op: december 14, 2016, 08:32:49 am »

Wij hebben laten keuren.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 853
  • Merk: kampeermiddel : CC-Flexi Comfort
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #23 Gepost op: december 14, 2016, 12:12:51 pm »

ik zal het even anders zeggen. 300 euro is natuurlijk veel geld, maar als ik toch al een nieuwe mercury heb aangeschaft van ruim 8000 euro maakt die laatste 300 ook niet veel meer uit.

dat was meer mijn redenering..

daaorm was mijn vraag, merken mensen echt verschil of is het nihil..
Voor onze klapper (CC Flexi) hadden we een bagagewagen met daarin al onze kampeerspullen. Beide met een 750kg torsie as en grote wielen maar de Flexi heeft standaard ook schokbrekers. Als de weg wat hobbelig is kun je het verschil goed zien. De bagagewagen maakte dan wat 'sprongetjes' terwijl de Flexi mooi 'vlak' de auto blijft volgen. Zeker in Duitsland zijn de snelwegen van mindere kwaliteit en heb je dus voordeel bij schokbrekers. In de auto zelf merkte ik niet zoveel verschil maar hoe minder je spullen in de kar door elkaar geschud worden onderweg hoe beter toch?
Het effect van de Tempo 100 vond ik tegenvallen. Op veel stukken mag je niet inhalen en kom je achter een vrachtauto terecht of er is weer een baustelle.

Ik zeg doen!
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.765
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #24 Gepost op: december 14, 2016, 01:08:03 pm »

jullie hebben de schokbrekers eronder, doen jullie dan ook de 100km keuring of alleen de schokbrekers eronder en klaar..
Ook bij onze CC zaten de schokbrekers er al onder. Voor onze vorige vouwwagen stond het wel op het verlanglijstje maar we hebben uiteindelijk schokbrekers met een andere vouwwagen erbij gekocht. ;-)
Wij zijn tot op heden nooit naar Duitsland op vakantie geweest. Dus (nog) geen tempo 100 keuring.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 853
  • Merk: kampeermiddel : CC-Flexi Comfort
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #25 Gepost op: december 14, 2016, 01:12:30 pm »

...Je moet om aan het vignet te blijven voldoen ook je banden etc sneller vervangen...
Naar mijn mening mag je nooit bezuinigen op je banden! Ook niet zonder tempo 100 keuring. Dit is het enige contact met de weg dat je hebt...

Kijk wel of je een beetje recente banden onder je klapkar kunt krijgen. Soms zijn ze al twee jaar oud bij afleveren en dat is natuurlijk jammer.
Gelogd

Fam Knijff

  • Gast
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #26 Gepost op: december 14, 2016, 04:34:57 pm »

we hebben vandaag de wit gebeld, en we laten de Hydraulische schokbrekers eronder zetten en tevens Tempo-100 keuring. nu is het wachten tot 24 april en kunnen we onzen klap kar ophalen en gaan we gelijk 1 weekje op proef  vakantie (mei vakantie) natuurlijk als het weer een beetje redelijk is...

wachten, wachten en wachten.

ps bedankt voor jullie reactie en meedenken..
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #27 Gepost op: december 15, 2016, 06:05:31 pm »

Naar mijn mening mag je nooit bezuinigen op je banden! Ook niet zonder tempo 100 keuring. Dit is het enige contact met de weg dat je hebt...

Kijk wel of je een beetje recente banden onder je klapkar kunt krijgen. Soms zijn ze al twee jaar oud bij afleveren en dat is natuurlijk jammer.
Er is nog een middenweg tussen nooit je banden vervangen en ze vervangen omdat dat volgens de keuring moet. Die middenweg heet gezond verstand en dat gebruik ik graag ;-)
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #28 Gepost op: december 17, 2016, 08:23:47 am »

Verstandige keuze, die schokbrekers. Je rijdt toch ritten van 1000km+ met je belangrijkste bezit bij je in de auto en weet nooit voor welke situaties je onderweg komt te staan. Veel plezier van jullie nieuwe vouwwagen!

Verstuurd met Tapatalk
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re: eens moet het er toch van komen
« Reactie #29 Gepost op: december 18, 2016, 12:05:21 am »

Proficiat met de aankoop!
Wij hebben ook een Mercury. Zal niet tegenvallen. Bij jou al zeker niet, want hij wordt op mijn verjaardag geleverd ;)

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal