Jameta of Combi-camp country

Gestart door MirandaKaptein, september 18, 2016, 04:39:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert m

#15
Citaat van: Gait op september 19, 2016, 12:10:50 PM
Dat waag in te betwijfelen. De CCC kost €12.000 nieuw en de Alpha €9.200

Beste Gait
Ik gaf aan dat de ccValley en de Jameta ongeveer gelijk geprijsd zijn niet de ccCountry.
CCV ongeveer €10150 incl afleverkosten. (Vouwwagenspacialist) Jameta €9500 incl afleverkosten (de Wit)
Dit was een quick watch. Ik heb de geleverde accessoires/opties niet vergeleken.

wijnand

Citaat van: bert m op september 19, 2016, 01:59:59 PM
Ik heb de geleverde accessoires/opties niet vergeleken.
En daar zit het grote verschil, de Alpha krijgt het nodige standaard meegeleverd dat bij Combi camp op de optielijst staat. Toen wij eind 2010 de Alpha kochten was bij gelijke uitrusting het verschil 3 mille en dat is grofweg nog steeds zo.

meeder



Citaat van: wijnand op september 19, 2016, 01:55:12 PM
Het verschil tussen de Jameta en de Alpha kan ik niet benoemen, de Jameta heb ik nog niet in het echt gezien.

Bij Trigano gebruiken ze net even wat mooiere materialen zoals een iets dikker tentdoek. Qua afwerking staat het net een stukje hoger dan Jamet.
Zie het als een vergelijk tussen Renault en Dacia. Niets mis met Dacia maar het is net even anders.


MirandaKaptein

#18
Kijk hier hoopte ik nou op. Jullie hebben veel nuttige zaken benoemd. Bedankt. Ga ik toch de Alpha ook nog eens goed bekijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MirandaKaptein

Citaat van: rudirijk op september 18, 2016, 05:50:22 PM
Ik lees even mee.  Daarnaast vraag ik me af waar je die 3 kinderen laat in de Jameta.  De CCC kan je uitbreiden met zijtent en/of achtertent.  Maar dat heeft de Jameta niet toch?
De Jameta biedt inmiddels ook een mooie zijtent aan. (En een prachtige luifel met zijwanden)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MirandaKaptein

Citaat van: rudirijk op september 18, 2016, 05:50:22 PM
Ik lees even mee.  Daarnaast vraag ik me af waar je die 3 kinderen laat in de Jameta.  De CCC kan je uitbreiden met zijtent en/of achtertent.  Maar dat heeft de Jameta niet toch?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

EriLin

Citaat van: wijnand op september 19, 2016, 01:55:12 PM
Ik ben nog steeds heel benieuwd waar anderen die kwaliteitsverschillen zien, en dan zelfs zodanig dat een meerinvestering van 3 mille ( was het toen al bij gelijke uitvoering en dat is nu niet veel anders) noodzakelijk/verantwoord is.

Dit zie je ook altijd met de audi volkswagen skoda vergelijking. Zijn allemaal hetzelfde qua kwaliteit en gebruikte onderdelen. Toch is er een verschil.... En dat is echt niet alleen de logos. Zelf ervaren en de een heeft er gevoel bij de ander kijkt naar het geld.

Ik vond 15k inversteren over de verwachte levensduur prima kunnen tov een huisje huren elk jaar voor 3 weken. Nu kunnen we hem veel vaker gebruiken om 'goedkoop' weg te kunnen en dan heb je hem er nog sneller uit. Met alle vouwwagens kun je prima 3 weken vertoeven, net als met autos heb je volgens mij niet echt meer hele slechte wagens.

C5CCV

#22
Ik sluit me daar bij aan, ik koop luxe goederen ook eerder op emotionele basis dan dat ik een rationele afweging maak. Bij een CC heb ik verreweg het beste gevoel ook al zou de Trigano of Jamet beter en/of voordeliger zijn.
Iedereen maakt daar een andere keuze in .... ik kan niet goed begrijpen dat de prijs of kwaliteit hier bij de meeste discussies steeds de boventoon voert. Als ik zo voordelig mogelijk op vakantie wil gaan dan kan ik beter in mijn tuin een pop-up tentje neerzetten. Als iets 'emotie' is, dan is het volgens mij wel vakantie vieren.




(Daarom staan hier waarschijnlijk ook een DS3 en een DS5 voor de deur ipv 2  VAG producten wat rationeel waarschijnlijk de betere keuze zou zijn. ...  )

EriLin

Citaat van: C5CCV op september 19, 2016, 10:23:14 PM
(Daarom staan hier waarschijnlijk ook een DS3 en een DS5 voor de deur ipv 2  VAG producten wat rationeel waarschijnlijk de betere keuze zou zijn. ...  )

Way - :off en hier een c4gp en binnenkort waarschijnlijk een cactus.  :#

Gaat hier wel om een luxe product waar je makkelijk 10-15 jaar mee doet.

Gelijk een voordeeltje cc, restwaarde is ook hoger. Hogere prijs maakt hem wat exclusiever en zeker met de overdreven geprijste opties


wijnand

Erilin en c5ccv, ik ben het helemaal met jullie eens, beleving speelt ook een rol. Daarom rijd ik Skoda en mijn vrouw Volkswagen  :#. Ik stel de vraag over het verschil in kwaliteit omdat al een heel aantal keren de stelling is geponeerd dat de CC zoveel beter in elkaar steekt dan de Alpha. Alleen niemand onderbouwt dat. En ik ben daarom serieus geintereseerd in waar die stelling op gebaseerd is. Is dus niet meer dan een feitelijke vraag zonder oordeel waarom iemand voor een bepaald merk kiest. Bij die keuze komt inderdaad veel meer kijken dan alleen een afweging op droge feiten.

CEO

Recent hebben we gekeken naar de CCC, het nieuwe model.
Prijsverschil met Alpha is 2400,00 EUR, bij gelijke specificaties.

Bij de CCC krijg je dan ook twee kleine opbergschorten kado, maar die vind ik niet meetellen in  het vergelijk ::)
Wat bij de CCC imho beter is:
Deksel op de keuken met kruidenplank.
De verlichting zit niet aan de klep vast.
De bagageruimte is fors groter.
Bed is iets ruimer (160x210).
Hoewel de keuken minder diep is, lijkt hij slimmer ingedeeld. Hierdoor lijkt er meer ruimte te zijn. (Dit gaan we binnenkort vergelijken).

Wat imho minder was, maar nu verbeterd is:
Disselbak.
Keuken zit vast aan hoofdframe

Wat imho minder is:
Kuipzeil loopt om uitdraaisteunen heen.

Maar daar waar we eerst de Alpha, mede door de prijs, wilden, neigen we nu toch naar de CCC. Wel hierbij de kanttekening dat we hebben gekeken naar de CCC met nieuwe betere disselbak, vergrote bagageruimte en verlaagd bed.

If you choose not to decide, you still have made a choice!

C5CCV

Citaat van: wijnand op september 20, 2016, 08:15:41 AM
Erilin en c5ccv, ik ben het helemaal met jullie eens, beleving speelt ook een rol. Daarom rijd ik Skoda en mijn vrouw Volkswagen  :# . Ik stel de vraag over het verschil in kwaliteit omdat al een heel aantal keren de stelling is geponeerd dat de CC zoveel beter in elkaar steekt dan de Alpha. Alleen niemand onderbouwt dat. En ik ben daarom serieus geintereseerd in waar die stelling op gebaseerd is. Is dus niet meer dan een feitelijke vraag zonder oordeel waarom iemand voor een bepaald merk kiest. Bij die keuze komt inderdaad veel meer kijken dan alleen een afweging op droge feiten.


..... voor zover mijn kennis reikt zou ik niet snel de conclusie trekken dat de kwaliteit van de CC beter zou zijn dan die van de Alpha, m.i. zijn ze voor betreft redelijk kwaliteit gelijkwaardig. Het gaat mij veel meer over details en dan voornamelijk visueel .......... en daarnaast hoor ik meer klachten over de CC dan over de Alpha's, maar dat kan ook komen omdat er meer CC's verkocht worden en consumenten zijn kritischer naarmate de prijs hoger is. Wat mij betreft blijft het gewoon een gevoelskwestie ......

EriLin

#27
En niet onbelangrijk de service. Alle vouwwagens en ook autos kunnen problemen hebben. Dan is de service bij mij ook belangrijk. De vws en de wit waar je deze merken kunt halen hebben beide een goede service wat ik zo lees (er zijn uiteraard ook wat negatieve ervaringen te vinden). Ik denk dat dat geen probleeem is met de 3 merken.

Zo heb ik skoda boven vw staan en citroen boven peugeot.

Qua vergelijk met de alpha en ccc denk ik ook niet dat er heel veel verschil in zit. Je betaald ook voor de unieke design zaken bij ccc. Die moet je uiteraard ook mooi vinden. De boogluifel, de ventilatie punten met de glasfiberstokjes, het standaard kruidenrekje, de snijplank, het keuken opberg schort etc. De ccc heeft voornamelijk ykk ritsen, iets wat bv bij de cabanon de wat goedkopere zijn wat ik heb gezien. De alpha weet ik niet precies. Ook van de kleine puntjes om af te wegen.

Drikusniet

Cabanon heeft niet zo'n model, maar heeft ook YKK ritsen.

rudirijk

Als je googled op YKK ritsen,  dan hebben ze beste een goede reputatie (Louis Vitton gebruikt  ze,  maar ook in pakken voor Brandweer of Astronauten).

Waarom worden deze ritsen voor vouwwagens gezien als 'minderwaardig'?