Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!  (gelezen 26472 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #15 Gepost op: november 25, 2016, 07:30:06 pm »

@Klapmoose, ik lees dat jullie zoontje nog erg jong is. Dan is het klapsysteem ala de Kavango, Teun, Jametic, Flexi, etc misschien toch wel interessant voor jullie. Het voordeel is dat je twee 2p bedden direct naast elkaar hebt. Je hebt hem dan goed in het oog en hoeft geen extra zooi mee te slepen of op te zetten voor zijn slaapplek.
De Malawi heeft maar een 2p bed. De opzetsnelheid van die andere snelklappers zal zeker niet onderdoen voor de Malawi.

Wij komen trouwens ook van een tent en hebben om die reden geen keuken genomen. Nooit gemist!

Verstuurd met Tapatalk

Onze jongste was 3 toen we de Malawi kochten, oudste 4. Die hebben vanaf het begin in de achtertent geslapen en bij overnachtingen ook wel gewoon in de binnentent. Hiervoor hadden we een Flyer, daar lagen ze op de deksel. Ik vind het persoonlijk meer dan dichtbij genoeg. Je hoort ze toch prima en als je de flap open laat zie je zo ook nog. Maar goed, ik hoef ze niet te zien, dus die flap zit dicht. Wij kozen dus bewust ervoor om geen bedden naast elkaar te hebben, veel en veel te dichtbij, dan doe ik geen oog dicht.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.687
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #16 Gepost op: november 26, 2016, 12:06:48 am »

En als 1 van beide kinderen niet rustig ligt, hebben ze op een bed ook last van elkaar. De Malawi zijn wagentent is dan veel beter is onze ervaring.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #17 Gepost op: november 26, 2016, 08:10:13 am »

Citaat
@Klapmoose, ik lees dat jullie zoontje nog erg jong is. Dan is het klapsysteem ala de Kavango, Teun, Jametic, Flexi, etc misschien toch wel interessant voor jullie. Het voordeel is dat je twee 2p bedden direct naast elkaar hebt. Je hebt hem dan goed in het oog en hoeft geen extra zooi mee te slepen of op te zetten voor zijn slaapplek.
De Malawi heeft maar een 2p bed. De opzetsnelheid van die andere snelklappers zal zeker niet onderdoen voor de Malawi.

Ik zie ook zeker voordelen aan de opstelling van de Teun, Kavango etc. Maar voor de langere termijn lijkt mij een achtertent prettiger. Maar of het veel verschil maakt? Aankomend jaar zal ik toch iets van een campingbedje mee moeten nemen. Ik hoop dat de spullen van de kleine in de auto passen en dan de rest in de vouwwagen.

Citaat
De Roadmaster kunnen je zonder blokken waterpas zetten. Die vouwwagen staat met luifel in 30 minuten
De roadmaster heeft volgens mij geen pack&Go. Ik vind de Family S te groot, de Sport misschien omdat die ook wat leefruimte heeft in de wagentent. Ik neig toch meer naar de Malawi. Kan over de family sport ook weinig informatie vinden. Stiekem vind ik het wel leuk dat Roadmaster een Nederlands merk is, maar agh ik rij ook in een Franse auto.  Wij hebben geen oprit, wel een grasveldje aan het begin van de straat (op 150 meter) waar ik eventueel de vouwwagen kan openklappen. Maar een pack&go lijkt me wel veel praktischer, dan kan ik inladen voor de deur. Een vouwwagen met hard deksel spreekt me wel aan vanwege minder kans op ongedierte, maar onder het dekzeil pak je weer veel spullen in. Keuzes, keuzes keuzes...........

Ik pluis internet uit en zie dat Cabanon op een site bij alle modellen schrijft dat de vouwwagen gemaakt is van zwaar katoen. Bij de Malawi hebben ze het echter over tencate all season dak (volgens mij een technisch katoen) en de wanden van gewoon katoen. Weet iemand wat de kwaliteit is van het gebruikte katoen?

Edit: typefoutjes
« Laatst bewerkt op: november 26, 2016, 08:13:04 am door Klapmoose »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #18 Gepost op: november 26, 2016, 09:24:35 am »

Dat is het leuke van een vouwwagen zoeken. Iedereen heeft andere eisen. Pack&co is voor ons niet nodig. Aan het begin van het seizoen maken we hem klaar doen er alles in wat we nodig hebben. Kleren en hoofdkussen gaan in de auto. Wij gaan dan ook vaak weg met de vouwwagen dus dat is daarom onze keuze geweest. Harde deksel is fijn dat je dus alles er in kan laten liggen.
Maar wat ik zou doen is ga bij meerdere merken kijken. Ga er in liggen klap het open en zet hem op. Succes met de zoektocht

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.687
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #19 Gepost op: november 26, 2016, 10:33:38 am »

Het dak is van all season, wat gemakkelijk is schoon te maken. De zijkanten is van ten cate katoendoek dat zwaar genoeg is.

De achtertent vindt onze jongste erg fijn. Het is zijn eigen plekje. En omdat het er achter zit, neemt het op je plek minder ruimte in.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #20 Gepost op: november 26, 2016, 10:41:51 am »

Dat is het leuke van een vouwwagen zoeken. Iedereen heeft andere eisen. Pack&co is voor ons niet nodig. Aan het begin van het seizoen maken we hem klaar doen er alles in wat we nodig hebben. Kleren en hoofdkussen gaan in de auto. Wij gaan dan ook vaak weg met de vouwwagen dus dat is daarom onze keuze geweest. Harde deksel is fijn dat je dus alles er in kan laten liggen.
Maar wat ik zou doen is ga bij meerdere merken kijken. Ga er in liggen klap het open en zet hem op. Succes met de zoektocht

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dat klopt als een bus. We hebben al veel rondgekeken en in de zoektocht naar de ideale vouwwagen kom ik erachter dat die voor ons niet bestaat. Dus dat betekent concessies doen, dat maakt lastig maar ook leuk.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #21 Gepost op: november 26, 2016, 11:04:02 am »

Dat klopt als een bus. We hebben al veel rondgekeken en in de zoektocht naar de ideale vouwwagen kom ik erachter dat die voor ons niet bestaat. Dus dat betekent concessies doen, dat maakt lastig maar ook leuk.
Mag ik vragen wat jullie ideale vouwwagen is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #22 Gepost op: november 26, 2016, 01:03:08 pm »

Mag ik vragen wat jullie ideale vouwwagen is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Natuurlijk. Zoals ik al schreef in mijn openingspost zijn we gecharmeerd geraakt van de Camp-Let. Dit vanwege de afwerking en het compacte formaat. Dus dat is al een mooi uitgangspunt. Ik doe het ff puntsgewijs wat onze wensen zijn
  • Een vouwwagen met compacte afmetingen. Ik wil bijvoorbeeld ook naar het Gardameer, eventueel op de bonnefooi, zonder na te denken of de vouwwagen wel past. Ik wil een luifel zodat ik ook met een beetje regen niet in de tent hoef te koken
  • Binnen die afmetingen wel een beetje leefruimte. De Malawi is eigenlijk wel het minimum. Ik vond de wagentent van de Combi Camp Country/ Trigano Alpha al wat krap
  • Goed ademend tentdoek, zodat warmte s'avonds snel de tent uit is. Een dakraam met hor (Aart Kok Kavango) of het airco systeem van Holtkamper lijkt mij ideaal
  • Snel op te zetten, ik wil ermee rond kunnen trekken
  • De constructie van zichzelf al stormvast. Zo weinig mogelijk scheerlijnen
  • Zo weinig mogelijk haringen
  • Het liefst toch een harde deksel maar dan met een pack&go systeem, minimaal 1000 liter bagageruimte. Ik wil alles in de vouwwagen kunnen stoppen en de spullen van de kleine in de auto (Renault Clio Estate)
  • Graag een nieuwe en het budget 10.000 Euro

Ik denk dat ik concessies moet doen ;-), een harde deksel met pack&go heb ik nog niet gezien. Ik durf niet naar Holtkamper te rijden, dan ga ik het budget ruim overschrijden  :#

Edit: Wens luifel toegevoegd
« Laatst bewerkt op: november 26, 2016, 01:06:52 pm door Klapmoose »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #23 Gepost op: november 26, 2016, 01:06:37 pm »

Kijk eens bij fatfreddy als ik het goed schrijf. Is een nieuwe vouwwagen merk en maakt mooie wagens. Met wat jij zoekt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #24 Gepost op: november 26, 2016, 01:14:54 pm »

Kijk eens bij fatfreddy als ik het goed schrijf. Is een nieuwe vouwwagen merk en maakt mooie wagens. Met wat jij zoekt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dat is een snelle reactie. Je bedoelt denk ik Campooz. Grappig genoeg kwam een hardloopmaatje ook al met Campooz als tip, Maar dat was meer omdat hij de eigenaar kent. Ik zie dat ze het modellengamma hebben gewijzigd, dus zal me er eens in gaan verdiepen. Ik zie sowieso al een dekzeil dus in ieder geval al één concessie. Maar concessies doen is natuurlijk geen ramp.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #25 Gepost op: november 26, 2016, 01:17:18 pm »

Dat is een snelle reactie. Je bedoelt denk ik Campooz. Grappig genoeg kwam een hardloopmaatje ook al met Campooz als tip, Maar dat was meer omdat hij de eigenaar kent. Ik zie dat ze het modellengamma hebben gewijzigd, dus zal me er eens in gaan verdiepen. Ik zie sowieso al een dekzeil dus in ieder geval al één concessie. Maar concessies doen is natuurlijk geen ramp.
Ik zeg altijd zo de ideale situatie bestaat bijna nooit. Ik heb ze gezien op de beurs en moet zeggen zien er top uit. Even offtopic met kamperen je hardloop spullen mee nemen zie je heel veel mooie dingen. Ik spreek uit ervaring

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #26 Gepost op: november 26, 2016, 01:28:01 pm »

Dit is Campwerk Alex jan je er meer over vertellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #27 Gepost op: november 26, 2016, 02:08:42 pm »

Ik zeg altijd zo de ideale situatie bestaat bijna nooit. Ik heb ze gezien op de beurs en moet zeggen zien er top uit. Even offtopic met kamperen je hardloop spullen mee nemen zie je heel veel mooie dingen. Ik spreek uit ervaring

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

De Campooz Fat Freddy stond in de winkel waar ik ben wezen kijken tegenover de Malawi opgesteld.  Mijn vrouw vond het bed wat hoog, je moet er met een trapje in. Grote nadeel is dat er volgens mij geen extra slaapplek kan worden toegevoegd. Met een kleine is dat wel een must. Er komt ook een nieuwe variant de lazy Jack, die heeft 4 slaapplekken. Volgens de site staat die rond de kerst in de showroom.

Hij ziet er inderdaad prachtig uit, ik val wel op afwerking en dat is bij Campooz uitstekend op orde. Zeker gezien de prijs.

Enneh de hardloopspullen gaan zeker mee, ik deel je ervaring
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #28 Gepost op: november 26, 2016, 07:43:27 pm »

Heb je de Raclet Panama Up ook gezien? Die lijkt wel wat op de Malawi. Wel zit de kinderslaaptent bij de Malawi op een handiger plek, nl bij de dissel.
Wij zijn overigens erg blij met ons dekzeil. Het maakt de wagen behoorlijk flexibel.  Stoelen, tafel, slaapzakken, luchtbedden, grondzeil, het gaat allemaal bovenop en het (standaard) grondzeil dekt het allemaal geduldig af.
Ook geeft het je de mogelijkheid om een matrastopper op je matras te leggen. Wij hebben er een van 6 cm dik. Samen met de standaard matras lig je dan als een koning op een totaal dikte van 18 cm. Ook voor dit soort aanpassingen is een afdekzeil handig.
Natuurlijk ziet de ideale vw er voor iedereen weer anders uit. Het leuke van dit forum is dat je allemaal ideeen langs ziet komen, die jouw ideaal plaatje kunnen completeren.

Verstuurd met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: november 26, 2016, 07:45:00 pm door dickp »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #29 Gepost op: november 26, 2016, 10:52:17 pm »

Wij hebben ook een Malawi en de grootste voordelen vind ik het opzetgemak, de enorme opbergruimte onder het bed en onder het dekzeil, het fijne bed en het achtertentje voor onze jongste. Dat is echt een fijn plekje. Nadeel vind ik dat er niet standaard een luifeltje boven de keuken zit. Wij lossen dat op door een barbecuezeil over de keuken te leggen als het regent en we de voortent niet hebben staan.

Een klein kindje leg je de eerste jaren waarschijnlijk in een campingbedje naast het grote bed. Gaat prima. Daarna op een matrasje in de achtertent. Daar passen twee kleine kinderen in, vanaf een jaar of zes wordt het te klein voor twee, schat ik.

Wij hadden nog een tent toen onze kinderen klein waren en ze sliepen de eerste jaren dicht op elkaar in een slaapcabine. Pas toen ze groter werden (drie en zes) hadden ze meer bewegingsruimte nodig en legden we ze apart. Met negen jaar ging de oudste voor het eerst in een eigen tentje.

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal