Campingkachel voor in het voorjaar

Gestart door Jeroenbrs, januari 20, 2017, 09:03:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Drikusniet

Als je een keuken hebt: Iets van keramiek bv zo'n rode bloempot of pizzasteen op het fornuis en je voortent is zo warm.

poldertoerist

Wij hebben een ventilatorkacheltje dat werkt op zich prima. Afgelopen oktober kachel vergeten en toen kregen we zo'n goedkope halogeen (tristar) te leen van de buren. Omdat die straalt voelt dat heel behaaglijk, nu zelf ook eentje gekocht. Voor erbij.
Adventure Awaits

Caroline S

Vanmiddag de keramische kachel van Hemertje, Koenta Kinte en EriLin gehaald.

Nu even uitproberen. Ik heb hem in de koudste ruimte thuis gezet (helaas is dat bij ons de badkamer, oud huis, badkamer is ooit vergroot op t balkon en slecht geisoleerd). De termometer staat nu op 18 graden. Geen zon op t raam, thermostaat CV beneden staat laag, afzuiging via pijpventilator op dak staat permanent zachtjes aan. Staat op 1000 watt nu. Uiteraard wordt de badkamer vanmiddag niet gebruikt qua douche of bad!

Natuurlijk is onze frisse badkamer echt niet vergelijkbaar met een tentdoek, maar goed, je moet toch wat op je vrije middag :-)

De prestaties onder tentdoek zullen beduidend minder zijn (volgrns t boekje is ie alleen voor binnenshuis), maar goed, we kamperen immers...

Straks een update...

Caroline S

Citaat van: Drikusniet op april 28, 2017, 04:28:38 PM
Als je een keuken hebt: Iets van keramiek bv zo'n rode bloempot of pizzasteen op het fornuis en je voortent is zo warm.

Heb je daar praktijkervaring mee Drikusniet? Hoe koud was t toen s avonds en s ochtends?

Jerome

Wij hebben 2 kachels voor in het voorjaar.
Een elektrisch voor in de binnen tent, te schakelen op 400 en 800 Watt. Dit geeft voldoende warmte ook tijdens de nacht.
In de voortent gebruiken we een petroleum kachel van 2200 Watt.
Het voordeel hiervan is dat je ook op plekken waar minder stroom voorhanden is, je toch warm staat.
Het elektrische kacheltje gaat ook in de zomer mee, voor als het wat fris mocht zijn. De petroleum kachel gaat alleen in voor- en najaar mee.

Drikusniet

Citaat van: Caroline S op april 28, 2017, 05:53:16 PM
Heb je daar praktijkervaring mee Drikusniet? Hoe koud was t toen s avonds en s ochtends?
Ja, met een pizzasteen. 'S avonds 1 keer op een skottel zelfs lekker buiten. Temperatuur weet ik zo niet meer, maar het werkte veel beter als de elektrische van 1000W. De steen wordt behoorlijk warm, dus wel een schone gebruiken, anders gaat het stinken.

Hemertje

Citaat van: Caroline S op april 28, 2017, 05:50:34 PM
Vanmiddag de keramische kachel van Hemertje, Koenta Kinte en EriLin gehaald.

Nu even uitproberen. Ik heb hem in de koudste ruimte thuis gezet (helaas is dat bij ons de badkamer, oud huis, badkamer is ooit vergroot op t balkon en slecht geisoleerd). De termometer staat nu op 18 graden. Geen zon op t raam, thermostaat CV beneden staat laag, afzuiging via pijpventilator op dak staat permanent zachtjes aan. Staat op 1000 watt nu. Uiteraard wordt de badkamer vanmiddag niet gebruikt qua douche of bad!

Natuurlijk is onze frisse badkamer echt niet vergelijkbaar met een tentdoek, maar goed, je moet toch wat op je vrije middag :-)

De prestaties onder tentdoek zullen beduidend minder zijn (volgrns t boekje is ie alleen voor binnenshuis), maar goed, we kamperen immers...

Straks een update...

En?

Caroline S

Na ruim 35 minuten zat ie volgens mij op 20 en na een uur op 22.

Het voelde zeer warm aan, echter, ik had de stand vsn de thermometer wel wat hoger verwacht eigenlijk...

Het voelde zeg maar warmer dan de thermometer toonde.

Ben nu wel heel benieuwd naar de praktijk onder tentdoek! We zullen zien, morgen gaan we weg...

ronijho

Opwarmende lucht voelt altijd warmer aan. Daarom kan het op de camping bij een temperatuur van 18 graden al lekker voelen terwijl dat thuis koud aanvoelt. :)4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Carpe Diem

ECM

Wij hebben de Qlima Laserkachel SRE 3531 C-2 aangeschaft met een mooie korting (25% bij praxis)

Hebben hem goed gebruikt afgelopen week. Zijn er erg tevreden over en verwarmt erg goed! De wagen was in no time goed warm. 's nachts nooit aan gehad. Ook toen de tent erg nat was omdat we in een fikse regenbui de boel hadden moeten opzetten, werd alles snel en goed droog. En was het niet meer vochtig en klam in de tent. Gebruikten qlima kristal petroleum wat als voordeel is dat deze in principe nauwelijks tot niet ruikt.

Wat ons betreft een aanrader. Minpunt is wel dat je elektriciteit nodig hebt naast petroleum. Wat ons betreft geen bezwaar, omdat we vrijwel altijd staan op plekken waar elektriciteit is.

Frankie

Ik kan me bij het bericht van ECM voor 100% aansluiten. Inclusief de korting van de Praxis.  Heb de kachel twee weken geleden een week gebruikt en hij bevalt prima!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Johan

Ik sluit me aan bij de berichten van ECM en Frankie. Ik gebruik de Qlima Laserkachel SRE 3531 C-2 ook thuis in deze koude dagen. Dan kan de C.V. gewoon uit blijven. Met de C.V. duurt het immers veel langer om even de kou uit de kamer te stoken.
Johan ZRL 2020

JeroenGouda

Ik heb een oude zibro via marktplaats, en wil als tip nog meegeven dat ik ook de brandstof via marktplaats koop. Ik betaal 26 euro voor 20 liter reukvrije meuk! Dat scheelt nogal dacht ik zo!
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

Hemertje

Citaat van: Frankie op mei 07, 2017, 11:15:39 PM
Ik kan me bij het bericht van ECM voor 100% aansluiten. Inclusief de korting van de Praxis.  Heb de kachel twee weken geleden een week gebruikt en hij bevalt prima!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

wat doet de laser in dit verhaal  :#

par

Wij hebben een 1300 Watt gaskacheltje ter ondersteuning van de elektrische kachel.

Recensie na een keertje hier klikken.