Plastic zeil / tenttapijt en kuipzeil...?

Gestart door Joost K, april 04, 2017, 12:17:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

Drikusniet

Succes met het uitproberen. Onze ervaring is dat het met worteldoek het schoonste blijft, want het regenwater neemt toch rotzooi mee als het ertussenin gaat.

xray

Citaat van: Drikusniet op april 06, 2017, 02:33:46 PM
Succes met het uitproberen. Onze ervaring is dat het met worteldoek het schoonste blijft, want het regenwater neemt toch rotzooi mee als het ertussenin gaat.
Hangt denk ik ook af van wat voor wagen/voortent je hebt. Bij onze safari vielen de flappen van de tent ver naar buiten dus het plastic onder de wagen en kuipzeil bleef erg droog en er liep zo goed als geen water tussen. Dat scheelde bij ons wel met kuipzeil poetsen want dat plastic was soms erg vies en ging dus gewoon in de container  :#

KampeerFan

Citaat van: EriLin op april 06, 2017, 02:21:18 PM
Wij gooien het plastic-je straks netjes in de PMD container  :# Hier mag volgens onze gemeente geen worteldoek in, dit wordt gezien als bouw-sloop afval. Ook voor het productie proces is veel meer c02 nodig dan een flinterdun laagje plastic. Dus wat is nou milieu vriendelijker?

Mochten we naar een steenachtig gebied gaan dan neem ik het worteldoek wel mee, dan is het een beschermende factor inderdaad ;) liefst heb ik niks anders dan gras in de voortent.

Ik weet dat voor ons (met een regenbui erbij);
- worteldoek eronder, de kuip nog steeds schoon moet worden gemaakt, maar dit gaat wel vrij makkelijk.
- niks eronder, er echt een hoop zooi aan zit geplakt, aanzienlijk meer schoonmaakwerk.
- plastic eronder, geen we dit jaar uitproberen.

Het worteldoek gaat gemiddeld 3x mee. Jouw pastic je 1x dus als we milieu technisch gaan kijken valt dat verschil wel mee. Verder gebruik ik het worteldoek weer in de aanleg voor tuinen.  :O

Yella

Worteldoek kan wel iets langer mee dan 3x lijkt me. Ik maakte het vaak in de plaatselijke rivier schoon. en anders thuis even de slang erover. Hoeft niet brandschoon.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

Citaat van: xray op april 07, 2017, 11:08:41 AM
Hangt denk ik ook af van wat voor wagen/voortent je hebt. Bij onze safari vielen de flappen van de tent ver naar buiten dus het plastic onder de wagen en kuipzeil bleef erg droog en er liep zo goed als geen water tussen. Dat scheelde bij ons wel met kuipzeil poetsen want dat plastic was soms erg vies en ging dus gewoon in de container  :#
Hangt eigenlijk meer van de plek af. Bij ons kwam het water van de achterkant, en daar hielp geen flap tegen, want het stroomde daar simpelweg onder door.
Het worteldoek gewoon in de zon laten drogen en je klopt de modder er zo weer vanaf. Dit kan op de camping of thuis.

Yella

Als de kampeerplek vlak is en het regent ff goed hard, komt er zeker water onder de vouwwagen. Hebben het ook eens gehad, je voelde de hele boel bewegen. we hebben toen de Cocoon ingeklapt en een paar meter verplaatst en het kuipzeil meteen maar schoon gemaakt. stond hij weer op een droge plek.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sapperdeklap

Wij gebruiken nooit ons bijgeleverde grond/kuip zeil.

Wij gebruiken een oud door de helft geknipt luchtbed op de plek waar je uit de slaapcabine's stapt. Sloffies/sandalen of schoenen trek je daarop uit/aan. Daarna banjer je zo de voortent in en uit. Nooit last gehad met regen of zoiets.

.
.
Elfred.