Mistachterlicht vouwwagens. (waarom uit op auto)\

Gestart door CEO, juni 08, 2008, 10:03:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO



Mistachterlicht vouwwagens.

Waarom moeten de mistachterlichten van mjin auto uit als die van de klapper aan zijn?
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Henk CC

Het is erg verwarrend als er 2 lichten branden, en het weerkaatst vooral bij een carvan of een grote dichte aanhanger erg irritant in je binnen spiegel.

Henk

mr4hughz

het is een nieuw snufje, 13 polige stekker is hiervoor nodig (juiste 13polige aansluiting want je hebt nog een aantal verschillen in de wereld (dus informeer even)

marcel.s

ik heb vandaag toevallig een trekhaak op de auto gemonteerd, met 7 polige stekker .

in de nieuwe versies van de 7 polige stekker zit een palletje , en als je de stekker erin steekt, wordt automatisch
je mist achterlicht van je auto uitgeschakelt .
ik heb op mijn VW gewoon een doorverbonden mistachterlicht met schakelaar, dus heeft het bij mij nog geen nut.
maar als je alles goed aanpakt moet het zo ook werken . 



CEO

Citaat van: Henk CC op juni 08, 2008, 11:15:32 AM
Het is erg verwarrend als er 2 lichten branden, en het weerkaatst vooral bij een carvan of een grote dichte aanhanger erg irritant in je binnen spiegel.

Henk

Eens, maar... Mijn auto zal wel weer meer dan vol liggen: mijn achteruitkijkspiegel heb ik op vakantie meestal voor de sier. Daarnaast: als het zo mistig is dat ik dat licht aan moet doen (minder dan 40 meter zicht) is mijn vakantiegevoel weg: hotelletje en we zien morgen wel verder.

Sowieso dat hele mistachterlicht: ik denk dat het bij mij (behalve iedere keer bij het testen van de verlichting) nooit zal branden.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

marcel.s

dat wou ik net zeggen, gewoon doorverbinden met een schakelaar er tussen, je gebruikt hem toch nooit :#

mr4hughz

die op afstands bestuurbare dingen zijn echt super !! ik houd hem erin .. zonder extra moeilijkheiden op elke auto te gebruiken

robertico

- Auto uit voorkomt weerkaatsing bij een carvan of een aanhanger (irritant in je binnenspiegel)
- Bedrading en lampunit vaak al aanwezig op de aanhanger, kosten schakeling een kleine vijf euro. (zie downloads)
  (draadloos mistachterlicht is wat duurder  :N)

mr4hughz

#10
een draadloos mist achterlicht is niet echt draadloos want de spanning tap je af van je verlichting, ergens wel heel erg logisch (immers als verlichting werkt heb je ook de mist lamp nodig)

het draadloze is eigenlijk de afstandsbediening waarmee je hem aan/uit zet..
meeste auto's hebben ook voor en achter apart geschakeld (als je voorzijde van auto al hebt) dus ipv die van de auto aan te zetten zet je die via afstands bediening aan van de vouwwagen.

ook leuk .. mijn schoonvader reed met de vouwwagen (ik had een tijdelijke auto zonder trekhaak)  met ruim 3 tot 4 auto's er tussen (vrachtwagen kon er makkelijk tussen) kon ik dat kreng nog bedienen.

enige nadeel was bij het aansluiten had ik 2 polen omgedraaid waardoor de toeter/abs/remmmen zekering eruit knalde ...maar het was zo ongregelmatig dat na 3 zekeringen verder we er achter waten dat het die polen waren

boemipol

Hoi,

Wij hebben weliswaar ook een schakeling in de auto die het auto-mistachterlicht uitschakelt als die van de vw brandt, maar ik vraag me af of het de moeite waard - om zo'n schakeling te maken - is als je het nog moet aanleggen:
1. Je mistachterlicht van de auto mag immers gewoon branden.
2. Je hebt er misschien(!) alleen last van met een caravan (groot wit vlak).
3. Het is niet verplicht om mistlicht te voeren,dus mijn vaste overtuiging is dat ik hem nooit zal gebruiken. Dat doe ik in het dagelijkse leven dan ook nooit.
Het enige is eigenlijk dat er - van de wet - een mistachterlicht op de vw moet zitten.
Persoonlijk vind ik een achteruitrijlicht veel nuttiger: dat doe je echt veel vaker; en dat vind ik een echt veiligheids-issue (vergeleken met zo'n sporadisch gebruikt mistlicht).

Groet,
Ronald

mr4hughz

het kost 5 euro voor een achterlicht en wat tijd om het aan te sluiten. dat het werkt.
Als je gecontroleerrd word dan kan je een boete krijgen.

Nu is wellicht in NL de controle en de boete te overzien .. maar in het buitenland ben je het haasje het is het risico wat je neemt.

In het dagelijks leven rijd ik dezelfde route en gebruik mijn mist achterlicht zelden maar desalniettemin, het gaat over verbetering van zichtbaarheid van jou en je familieleden zodat men ziet dat je een aanhanger voert en wellicht tijd heeft om uit te wijken
het geld/tijd en moeite is het me wel waard om het aan te sluiten

fish

De wet schrijft voor dat het mist achterlicht op de caravan, aanhangwagen vanuit de auto bediend moet worden. Voor het niet nakomen van deze wet kan een boete van ? 60,00 euro volgen.



1. Je mistachterlicht van de auto mag immers gewoon branden.

Nee!!!

Nederland
Nooit bij regen! Verder bij een zicht van minder dan 50 meter bij dichte mist. Langs de meeste snelwegen in Nederland staan hectometerpaaltjes. Voor de academici onder ons, de hectometerpaaltjes staan om de 100 meter. Dus als je het volgende hectometerpaaltje niet kunt zien, mag je het mistachterlicht gerust voeren.


België
Alleen bij zicht van minder dan 100 meter bij dichte mist of sneeuw, en ook altijd verplicht bij hevige regen. In België staan op de snelwegen grote V?s geschilderd. De bijbehorende borden geven dan aan welke snelheid je moet aanhouden als de zichtbaarheid ?die je kunt toetsen aan de V?s- afneemt. Een prima systeem.

boemipol

@nel: ha, ha, nee ik heb hem niet altijd aan staan: ik zei dat als reactie op de opening van het topic. Daarin werd over iets anders gesproken... Sterker nog: ik gebruik hem nooit.

Groet, Ronald