Trekkracht (2017)

Gestart door muis, juni 04, 2017, 04:21:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blackraven

Ook dit jaar nog ouderwets met een ongeblazen 5-cilinder met 2435cc met een maximum vermogen van 103kW/140pk bij 5000 tpm en een maximum koppel van 220Nm bij 4000 tpm.
Toch maar eens op zoek naar een modern geblazen blok, die leveren hetzelfde vermogen met ongeveer de helft van de cc's en ook het maximum koppel zit veel lager in de toeren, wat ook wel prettig is.

Yella

Citaat van: Blackraven op juni 12, 2017, 04:57:24 PM
Ook dit jaar nog ouderwets met een ongeblazen 5-cilinder met 2435cc met een maximum vermogen van 103kW/140pk bij 5000 tpm en een maximum koppel van 220Nm bij 4000 tpm.
Toch maar eens op zoek naar een modern geblazen blok, die leveren hetzelfde vermogen met ongeveer de helft van de cc's en ook het maximum koppel zit veel lager in de toeren, wat ook wel prettig is.
Het rijdt een stuk stiller zonder het toerental van de benzine motor. Wij ervaarden dat al toen we van een ongeblazen benzine 1.4 naar een HDI 1.6 gingen. wat een rust en zo relaxed rijden meteen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meeder

Het is inderdaad best vermoeiend om met een ongeblazen benzinemotor te rijden.
Onze auto gaat op vakantie ook geregeld met 5000tpm tegen de berg op. Het gaat allemaal prima en hij vindt het eigenlijk wel lekker om die toerentallen te draaien maar het is niet meer van deze tijd.

OhPeeCee

Toeren is koeling


Mobiele reactie via Tapatalk

Yella

Citaat van: meeder op juni 12, 2017, 11:19:37 PM
Het is inderdaad best vermoeiend om met een ongeblazen benzinemotor te rijden.
Onze auto gaat op vakantie ook geregeld met 5000tpm tegen de berg op. Het gaat allemaal prima en hij vindt het eigenlijk wel lekker om die toerentallen te draaien maar het is niet meer van deze tijd.
En constant schakelen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

dobunl

Citaat van: Blackraven op juni 12, 2017, 04:57:24 PM
Ook dit jaar nog ouderwets met een ongeblazen 5-cilinder met 2435cc met een maximum vermogen van 103kW/140pk bij 5000 tpm en een maximum koppel van 220Nm bij 4000 tpm.
Toch maar eens op zoek naar een modern geblazen blok, die leveren hetzelfde vermogen met ongeveer de helft van de cc's en ook het maximum koppel zit veel lager in de toeren, wat ook wel prettig is.

Ik had daar de 170 pk versie van. Automaat in 2 en bij Clermont Ferrand loeiend de helling in de autoroute op. Later datzelfde blok maar dan met een low pressure turbo, 200 pk en een koppelkromme in de vorm van de tafelberg. Voor dezelfde helling schakelde de automaat 1 versnelling terug, dat hoorde ik niet maar zag het aan de toerenteller.

OhPeeCee

Citaat van: dobunl op juni 13, 2017, 09:02:03 AM
Ik had daar de 170 pk versie van. Automaat in 2 en bij Clermont Ferrand loeiend de helling in de autoroute op. Later datzelfde blok maar dan met een low pressure turbo, 200 pk en een koppelkromme in de vorm van de tafelberg. Voor dezelfde helling schakelde de automaat 1 versnelling terug, dat hoorde ik niet maar zag het aan de toerenteller.

Ook voor automaten, zorg dat de motor toeren draait, beter voor de warmte huishouding, neem de bak op de hand en regel zelf de toeren, 3000 tot 3500 ( voor benzine) is prettig, diesel weet ik niet, nooit gehad. Hou de stelregel van de ANWB ook aan de versnelling waarmee je omhoog komt, is ook de versnelling waarmee je daalt.


Mobiele reactie via Tapatalk

metalpe

Handgeschakelde 1.6 HDI met 112pk. Zeer benieuwd hoe dat gaat gaan. Naar Zeeland was geen probleem, maar binnenkort zal hij de hellingen van Clermont-Ferrand op moeten. Tegen 100 of 105 op die stukken zal het hopelijk wel lukken..

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk


Arie_S

Astra ecotec 136 pk gaat gemakkelijk 160 met vouwwagen erachter , ook berg op. Ik rijdt gewoon 110 -120 heel relaxed!

Theu

Citaat van: metalpe op juni 13, 2017, 08:36:38 PM
Handgeschakelde 1.6 HDI met 112pk. Zeer benieuwd hoe dat gaat gaan. Naar Zeeland was geen probleem, maar binnenkort zal hij de hellingen van Clermont-Ferrand op moeten. Tegen 100 of 105 op die stukken zal het hopelijk wel lukken..

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Onze vorige was een Mondeo 115pk tdci met 6 bak. Vlak voor die bewuste klim zette ik hem in 5, cruise controle weer aan en hij liep fluitend naar boven. In de 6e versnelling kreeg hij het te warm.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

Blackraven

Citaat van: Blackraven op juni 12, 2017, 04:57:24 PM
Ook dit jaar nog ouderwets met een ongeblazen 5-cilinder met 2435cc met een maximum vermogen van 103kW/140pk bij 5000 tpm en een maximum koppel van 220Nm bij 4000 tpm.
Toch maar eens op zoek naar een modern geblazen blok, die leveren hetzelfde vermogen met ongeveer de helft van de cc's en ook het maximum koppel zit veel lager in de toeren, wat ook wel prettig is.
Ondertussen ingehaald door de realiteit, de V50 is op sterven na dood :(
Deze wordt vervangen door een Peugeot 5008 met een geblazen blok met vier cilinders,1598cc. Maximum vermogen 115kW/156pk bij 6000 tpm en een maximum koppel van 240Nm bij 1400 tpm. Hopelijk volgende week nog een kiekje voor het Combi topic en anders met de vakantie :)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk


boswachter

Mijn vorige auto was ook een V50, op een gegeven moment wordt het onderhoud zo duur.....

Blackraven

Het leek me niet meer rendabel om er nog eens veel euro's in te steken en dan maar wachten op het volgende dat stuk gaat, hij is ondertussen ook al dertien jaar...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk


harmenkuijer

Hier een Renault Clio IV Estate met een 900cc TCE motor. Doet het met twee vingers in de neus :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


meeder

De Auris 1.6 Valvematic met 132pk en 160Nm wordt volgende week vervangen door een C-Max 1.5 Ecoboost met 150pk en 240Nm (en eindelijk een automaat).